Elämää avioeron jälkeen
Kuinka olette diilanneet vuosienkin jälkeen?
Itse erosin vaimosta vuosia sitten myrskyisästi kun jäi kiinni pettämisestä ja oli raskaana. isyystestin mukaan minun siemen ei ollut voittanut, vaan 41-vuotiaan raskaankaluston asentajasta oli tullut isä ex-vaimoni lapselle. miehellä oli 3 poikaa edellisestä suhteesta. nyt heidän uusioperheessään on 5 lasta.
aika parantaa haavat ja ystävystyimme. vanhempieni kuoltua perin heidän kesämökkinsä päijänteen rannalta, mutta omien työkiireiden vuoksi en siellä kerinnyt käydä.
lamppu syttyi päässä ja annoin mökin ex-vaimon käyttöön. ja siis tietty hänen perheelleen.
vuosia vierähti, keväisin laitoin mökin valmiiksi ja laiturin veteen, syksyllä taas talviteloille.
rakastuin uuteen ihmiseen, menin naimisiin ja saimme pienen pojan, vähensin työmäärääni että voisin olla family man. ja saimme vielä pienen tytön.
nyt kun minulla on oma perhe ja voisi olla ajankohtaista kesämökkeillä ensi vuonna, kävin laittamassa mökin talviteloille. lukot on vaihdettu. aivan jokainen oven lukko, jopa veneen ja lumilingon munalukko vaihdettu. ja ilman syytä, ex-vaimolla oli avain näihin kaikkiin.
kyselin asiasta, niin eivät halunneet antaa uutta avainta ja sanoivat että he eivät niin rakkaasta paikasta luovu kun ovat tehneet siitä jo oman näköisensä. ja todella ovatkin sillä mökki on sisustettu kokonaan uudelleen, seinillä on heidän perheen kuvia, mies on tehnyt omia sähköasennuksia sekä veneaittaan on sisustettu "äijäluola" musavehkeineen.
koitan nyt minimoida tuhoja ja riitoja jotta saisin mökkini takaisin käyttöön, edes jaetusti. tällä hetkellä ex-vaimo ehdottanut että maksaisin heille 250 tunnin korvauksen sisustustyöstä sekä jaamme mökin käytön niin että minun perheelläni se olisi käytössä vapusta kesäkuun puoliväliin, heillä se olisi juhannuksesta elokuun loppuun.