Sossu maksaa lasten harrastukset
Mun molemmat pojat 12v ja 14v pelaa jääkiekkoa. Sossu kustantaa pelimatkat ja jääkiekko seuran maksut. Hyvä että lapsien ei tarvitse kärsiä meidän vanhempien köyhyyden takia. (:
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:19"]Lastensuojelun asiakas :( Muuten Tampereella 250e/lapsi/vuosi pitkäaikaiselle asiakkaalle. Hyvä kuitenkin että vaikeassa tilantueessa lapsenne voivat harrastaa.
[/quote] mitäs surullista lastensuojelun asiakkuudessa on? Eikös se oo hyvä homma et on asiakkuudessa
[/quote]
N i onhan aina perheessä silloin isoja ongelmia eikä varmasti helppoa lapsille, ls-asiakkuus on toki usein hyödyksi. Päihteet, mt-ongelmat ja muut.. Kyllä se surullista on.
Toivottavasti hallitus leikkaa nää tuet pois.Ilmasii harrastuksii on tarvii kirjoittaa kansan edustajille.
Pitääkö olla lastensuojelun asiakkuus että maksavat vai onkohan paikkakuntakohtaista? Me saadaan toimeentulotukea, mutta eivät suostuneet maksamaan lapsen kohtuuhintaista harrastusta
Kai ymmärrätte, että täällä kuka tahansa voi väittää nimettömänä ihan mitä tahansa.
Itse en usko tähän sekuntiakaan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:24"]Meillä menee halvempia harrastuksia kyllä. Mut sossu maksaa kumminkin.
[/quote]halvemmat harrastuksien maksu on ok,mut ei sossun kuulu kallista jääkiekko harrastusta kustantaa
Syrjäytymisen estäminen ja varhainen puuttuminen ovat varmasti parasta säästöpolitiikkaa, siitä ei liene kysymys. Tietysti voi kysyä onko jääkiekko nyt välttämättä harrastus, jonka pariin nuoria pitää ohjata juurikin sen korkeiden kustannusten takia. Yhtä lailla liikuntaa ja sosiaalisia suhteita nuoret saisivat vaikka osallistumalla jalkapallo-, salibandy- tai yleisurheiluharjoituksiin.
Olet sitten onnekas suomalainen. Mamuille ja mamulapsillehan tuo on arkipäivää.
Perustulo kaikille. Olisi oikeudenmukaisempaa ja tasa-arvoisempaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:35"]Perustulo kaikille. Olisi oikeudenmukaisempaa ja tasa-arvoisempaa.
[/quote]lisäksi tarvehsrkimtaista tulea vain lääke ja lääkärikuluihin.
Hekoheko
Tamperelainen. Sosiaalialan ihminen
Ei pidä paikkaansa. Sossu ei maksa harrastuksia ei mamuille eikä muille. Minua ärsyttää nykyinen poliittinen systeemi. Ensin aloitetaan manipulointi ja muutaman vuoden päästä tehdään ehdotus. Nyt manipuloidaan ihmisille kuvitelmat, että sossu maksaa kaiken. Muutaman vuoden päästä tehdään ehdotus tukien leikkaamiseksi.
Itse olen seuratoiminnassa mukana ja tiedän ettei sossu maksa. Tukea saa säätiöistä yms. Ja varsinkin mamut jäävät pois kaikista turnauksista, koska heillä ei ole varaa niihin osallistua. Joukkueille se tarkoittaa turnauksissa vajaamiehitystä ja yleensä paras kärki on pois matkasta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:24"]Meillä menee halvempia harrastuksia kyllä. Mut sossu maksaa kumminkin. [/quote]halvemmat harrastuksien maksu on ok,mut ei sossun kuulu kallista jääkiekko harrastusta kustantaa
[/quote]
sossu ei maksa, mutta ärsyttää tuo kommentti. Miksi toisen lapsen pitäisi lopettaa harrastu kun toinen saisi sen ilmaiseksi?
Mitä ihmettä täällä ihmiset kitisee? Sehän on vaan hyvä, että köyhienkin lapset pääsevät harrastamaan jotain järkevää sen sijaan, että kulkisivat joutilaina pahanteossa pitkin kyliä ja kaupunkeja. Ei ole lasten vika jos heidän vanhemmillaan ei rahaa maksaa harrastuksia. Juuri tällaiseen pitää kuntien sossurahoja antaakin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:29"]
Ei pidä paikkaansa. Sossu ei maksa harrastuksia ei mamuille eikä muille. Minua ärsyttää nykyinen poliittinen systeemi. Ensin aloitetaan manipulointi ja muutaman vuoden päästä tehdään ehdotus. Nyt manipuloidaan ihmisille kuvitelmat, että sossu maksaa kaiken. Muutaman vuoden päästä tehdään ehdotus tukien leikkaamiseksi.
Itse olen seuratoiminnassa mukana ja tiedän ettei sossu maksa. Tukea saa säätiöistä yms. Ja varsinkin mamut jäävät pois kaikista turnauksista, koska heillä ei ole varaa niihin osallistua. Joukkueille se tarkoittaa turnauksissa vajaamiehitystä ja yleensä paras kärki on pois matkasta.
[/quote]Onpas sulla oudot tiedot. Olen itse ollut monta vuotta eri-ikäisten lasten futisjoukkueiden rahastonhoitajana ja jojona, ja tiedän tasan tarkkaan, että sosiaalitoimisto maksaa lasten kausi- ja turnausmaksuja, joskus jopa varusteita. Toimitan kausimaksulaput ja lisenssimaksulaput joistakin lapsista suoraan nimetylle sosiaalityöntekijälle ja maksu tulee sitten eräpäivänä. Yli 16-vuotiaiden kausimaksuja ei ainakaan tässä meidän kotikaupungissa sossu enää maksa, mutta olen kuullut, että joissakin kaupungeissa ja kunnissa tilanne on erilainen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:29"]
[/quote]
Juuri näin. Terveisin harkinnanvaraisesta työkseen päättävä...
Meillä menee halvempia harrastuksia kyllä. Mut sossu maksaa kumminkin.