Mulle ei sovi enää Suomessa asuminen
Liukas, lumi ja huono liikkumiseni ei sovi yhteen ja autoimmuunisairauksieni takia lääkärit suosittelee subtrooppista ilmastoa. Mitäs nyt? Ei ole yksin varaa muuttaa minnekään. Valis
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mitä pikemmin poistut, sen parempi.
Mielelläni lähtisin jos se vaan olisi mahdollista. Ap
Etsi mahdollisimman edullinen eläköitysmaa.
Muuta Tanskaan. Siellä jo leudompaa ja letkeämpi meininki.
Ei sitä enää kauaa täällä Suomessa jaksa olla. Talvet on ihan kamalia. Ap
Jospa sinun olisi pitänyt harkita muuttoa muualle jo paljon aikaisemmin.
Varattomana ei kannata edes haaveilla muutosta; kyllä se kesä kohta sieltä tulee.
Jos oikeasti haluaisit muuttaa, olisit jo keksinyt keinon. "Ei ole varaa" on vaan tekosyy. Tyydyt vain valittamaan turhasta.
Oliko se Aruban ilmasto sinulle hyvä ja sopiva?
Kun mietit muuttamista niin huomioi myös se, mitä mahdollisessa kohdemaassa terveydenhoito maksaa ja minkä tasoista hoitoa saat autoimmuunisairauteesi. Säännöt ovat erilaiset EU:n sisällä ja ulkopuolella ja ne "halvat" lämpimät maat ovat tietenkin ulkopuolella.
Toinen asia on se, mitä kieliä osaat. Jos myöhemmin hyvin kipeänä joudut selittämään huonolla englannilla oireitasi lääkärille, joka ei itse puhu englantia hyvin niin siihen liittyy todellisia terveysriskejä.
Mutta siis jos suunnittelet muuttoa niin aloita suunnittelu ihan siitä että selvität mitkä olisivat mahdollisia kohdemaita ja aloita homma kielen ja paikallisen kulttuurin opiskelulla nyt ja heti. Tämä erittäin tärkeää niissä maissa, joissa on erilainen kirjoitusjärjestelmä kuin meillä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluaisit muuttaa, olisit jo keksinyt keinon. "Ei ole varaa" on vaan tekosyy. Tyydyt vain valittamaan turhasta.
Kyllä mä toivon, että vanhana voin asua eri maassa kuin mies. Ehkä saan hänet siihen mennessä suostuteltua tukemaan mua rahallisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä toivon, että vanhana voin asua eri maassa kuin mies. Ehkä saan hänet siihen mennessä suostuteltua tukemaan mua rahallisesti. Ap
Nythän hänellä ei ole enää avioliittoon perustuvaa elatusvelvollisuuttakaan, joten voi olla vaikeaa.
Lähdetään vaikka jamaikalle lälällääällläää.
Vierailija kirjoitti:
meiistä kahdesta se olet sinä joka lähteee. SIitä jos mistä voit ollla varma. Joku voi tulla käymäään kotona.
Että ihan lääkärit ovat tuollaista suositelleet🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ei kenellekään sovi, itse haluaisin muuttaa Thaimaahan. Siellä on kaikki paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kenellekään sovi, itse haluaisin muuttaa Thaimaahan. Siellä on kaikki paremmin.
No tuo nyt ei pidä paikkaansa. Tai sitten et tiedä ko. maasta yhtään mitään...
Että oikein autoimmuunisairauksia? Se Sjögrenikö edellyttää asumista subtrooppisessa ilmastossa? Auttaako se suun kuivuuteen?
Irakiin muuttoon voi saada ihan useamman tonnin avustuksen. Kiinnostaisiko se uutena kotimaana?
Ja tämäkin olis sitten miehen pitänyt kustantaa? Ei oo ihme, ettei ero etene.
Tämä on jo ihan absurdia...Vaikka vanha aloitus onkin.