Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt toimivia laihdutusvinkkejä tänne!!!

Vierailija
10.07.2015 |

Ylipainoa kertynyt huonon ruokavalion, liikkumattomuuden ja epäsäännöllisyyden takia vuosien varrella 25kg. Onko mahdollista laihtua ensi kevääksi? Nyt ruokavalioita, vinkkejä ja tsemppejä minulle, kiitos... :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ja ruokavalio kokonaan uusiksi!:) pikkuhiljaa pikkuhiljaa

Vierailija
2/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 1500 kcl päivässä ja liikuntaa vähintään 5 krt viikossa
25 kilon laihduttamiseen menee 2 v.
Itellä 10 kg laihdutettavana. Tsemppiä sinulle. Olen laihduttanut ennekin ja aina onnistunut. Tarvitaan vain tahdonvoimaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitfarmin dieetit on helppoja jos niihin sitoutuu ja noudattaa ohjeita orjallisesti. Ja löytyy myös liikkumattomalle sopiva dieetti.

Vierailija
4/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ruokapäiväkirjaa. Esim fooddiary.fi. Toki järkyttyy miten huonosti voikaan syödä, ja ne määrät..

Vierailija
5/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veivasin monta vuotta eestaas pikadieettien kanssa, paino vaan jojoili aina takaisin alkulukemiin kunnes hyväksyin faktan että terveellinen ruokavalio ja liikunta on ainut tie pysyvään laihtumiseen. Unohda siis kaalisoppadieetit ja nutrilettit.

Vierailija
6/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä syö niin kuin virtahepo.

T: rohtotohtoripereikälö

Vierailija
7/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ruokavaliosta, mutta älä tee heti alkuun siitä liian tiukkaa. Panosta vihanneksiin ja hyvään lihaan ja kalaan. Mieti millaisella ruokavaliolla jaksat, tarvitsetko herkkupäiviä vai pitääkö ne laittaa täysin pois? Olisi tärkeää löytää sellainen ruokavalio, millä oikeasti voisit elää loppuelämän. Minun oma päiväni on suurin piirtein tällainen: Aamulla puuro marjoilla, lounaalla kanasalaatti oliiviöljyllä, välipalaksi pähkinöitä, jugurttia ja hedelmää, päivälliseksi ehkä pieni annos riisiä tai täysjyväpastaa (ei aina), höyrytettyjä vihanneksia ja jotain lihaa. Iltapalana samantyylinen kuin välipalani oli. Liikuntapäivinä juon lisäksi palautusjuoman. Tämä ruokavalio toimii minulla, koska nautin siitä ja voin hyvin siinä. 

Liikunta on laihdutuksessa vasta toissijaista. Ruokavalio on kaikista tärkein asia, mitä tulee painonpudotukseen. Älä samantien ala tekemään mitään 6xviikossa treenejä vihaamaasi lajia, vaan mieti ihan ajatuksella miten saisit liikunnasta elämäntavan. olisiko se pyöräily töihin ja välillä salitreeniä, onko joku harrastus aina kiinnostanut sinua? Mieti jotain oikeasti innostavaa liikuntaa, ja älä laita itsellesi liian kovia tavotteita sen suhteen. Se on varmin tapa tappaa innostus liikuntaan, jos et ole aiemmin siitä niin innostunut. Elämässä tulee myös tilanteita, että et voi liikkua, silloin ruokavalion tärkeys korostuu entisestään, joten tärkeintä olisi miettiä hyvä ja terveellinen ruokavalio, jolla tiedät jaksavasi. Totta kai välillä voi herkutellakin, mutta kunhan peruslinja ruuassa pysyisi suhteellisen samana.

Vierailija
8/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä elintapojen muutos. Ihmedieettiä ei ole. Tai on mutta kilot pian palaavat niin.

Vierailija
9/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin 30kg 8kk aikana. Bmi nyt 21. Urheilua joo, mutta lähinnä tiukka itsekuri keittiössä.

Vierailija
10/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloklubi!

Vierailija
11/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesarilla suu umpeen, sitten pieni pillin mentävä reikä jesariin ja kaikki ravinto pillin kautta. En ole kokeillut, mutta luulisin tuon toimivan.  :)

Vierailija
12/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:21"]

Syö 1500 kcl päivässä ja liikuntaa vähintään 5 krt viikossa 25 kilon laihduttamiseen menee 2 v. Itellä 10 kg laihdutettavana. Tsemppiä sinulle. Olen laihduttanut ennekin ja aina onnistunut. Tarvitaan vain tahdonvoimaa!

[/quote]

Sehän vaihtelee yksilötasolla, kalorivaje pitäisi perustua prosenttiin yksilön tarpeesta, joillekkin 1500 on hyvä, toisille 1200, toisille 3000. Minulta meni reilu vuosi, vuodessa 23kg, syömällä 1500kcal päivässä, +nollasta kahteen maltillista cheatti-päivää kuukaudessa, paitsi joku kuukasi meni metsään jolloin lihosin 4kg. Sit uus yritys vaan, ei pidä lannistua epäonnistumisesta. Päivän tarpeekseni arvioin oppaiden avulla noin 2200kcal, eli ehkä hiukan suurempi vaje kun suositus. Ja siis ilman ruoka-vaakaa jota käytät ihan kaikkeen mitä meinaat niellä, ellei ruoka tullut paketista josta *vain sinä syöt* ja kyljessä lukee paljonko sisältää, niin et yksinkertaisesti tiedä paljonko kaloreita oikeasti pistät itseesi.

Kuitenkin sanoisin että 5krt viikossa liikuntaa on turhan ankara aloitustavoite jos ei ole tottunut liikkumaan. Kolme riittänee.

Vierailija
13/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pikadieetti ei auta. Ainoa keino on liikunta ja säännöllinen ruokailurytmi.

Vierailija
14/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:21"]

Syö 1500 kcl päivässä ja liikuntaa vähintään 5 krt viikossa 25 kilon laihduttamiseen menee 2 v. Itellä 10 kg laihdutettavana. Tsemppiä sinulle. Olen laihduttanut ennekin ja aina onnistunut. Tarvitaan vain tahdonvoimaa!

[/quote]

Et ole kuitenkaan onnistunut pitämään kiloja poissa.

Vierailija
15/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda epäsäännöllisyys, aloita siitä että sinulla on ruoka-ajat ja syö silloin *RUOKAA vatsa täyteen, niinhän vauvallekin tehdään annetaan ruokaa ruoka-aikana esim neljän tunnin välein.

Juuri oli jossain oli tehty tutkimus että vatsan bakteerit tekevät jotain joka lihottaa (hyvä muisti mulla) kun ruuan väli venyy liian pitkäksi.

Vierailija
16/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein vuosi aikaa. Aika helposti. Kiloklubi.fi Itse laihdutin normaalipainoon 27kg 10kk.

Vierailija
17/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kärsinyt syömishäriöistä ja painoni on jojoillut vuosien aikana paljon. Näin virheistä oppineena sanoisin, että opettele ensin syömään terveellisesti. Kun hallitset terveellisen ja tasapainoisen elämän, voit alkaa laihduttamaan. Et saa pysyviä tuloksia jos alat nyt vuoden kitudieetille jonka jälkeen palaat nykyisiin ruokailutottumuksiisi. Saattaa jopa käydä niin, että kilot sulavat pois huomaamattasi syödessäsi terveellisesti.
.
Opettele syömään tuoreita kasviksia ja hedelmiä. Syö jokaisella lämpimällä aterialla iso lautasellinen TUOREITA kasviksia ja vihanneksia. Päivässä tämä tekee 1-2 annosta salaattia, mikä on noin 500g, riippuen aineksista. Jos haluat, voit lisätä kohtuudella vähärasvaisia salaattikastikkeita. Muista kuitenkin, että perunasalaatit tms ovat täynnä majoneesia, eikä niissä ole tuoreita vihanneksia ja kasviksia. Syö marjoja välipalana, ja herkuttele karkkien sijaan kuivatuilla hedelmänpaloilla ja pähkinöillä. Älä laske kaloreita (ellet ole dieetillä), vaan syö järkevästi. Vaikka et selvittäisi jokaisen tuotteen ravintoarvoja, on helppoa päätellä, että sipsipussissa on enemmän rasvaa ja tyhjiä kaloreita kuin jogurtissa.
.
Salli joskus itsellesi piirakan pala kahvilassa tai olut saunan jälkeen. Pidä kuitenkin huoli ettei herkuttelusta tule jokapäiväistä. Yritä olla syömättä tunteisiin (älä osta suklaapatukkaa piristääksesi itseäsi kurjan päivän jälkeen). Muista aina että mielenterveytesi on tärkeämpää kiin painosi! Tsemppiä laihdutukseen :)

Vierailija
18/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduttelen tässä pikkuhiljaa. Syön 1000 kcal päivässä, ja painoa lähtee alkurysäyksen jälkeen 3-4 kg kuukaudessa. Ihan passeli. Tuohon 1000 kilokaloriin yritän saada mahtumaan mahdollisimman paljon proteiinia, jonkin verran rasvaa, ja hyvin vähän hiilareita.

Vierailija
19/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkin jo saanut hyviä neuvoja. Ruokavalio tärkein. Liikuntaan mukaan ja yritä löytää vertaistukea!  Itse käytän apuna fatsecretiä kaloreiden laskemiseen ja liikunnan ja painon seurantaan. Kaksi kertaa olen onnistunut laihduttamaan yli 10 kg. Molemmilla onnistuneilla kerroilla on ollut mukana vertaistuki. Ja kyllä on mahdollista ensi kevääksi. Nyt heti kun aloitat olet jo paljon hoikempi ensi jouluna!

Vierailija
20/23 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sivusto auttaa realististen tavoitteiden asettamisessa: http://www.losertown.org/eats/cal.php Laitat tietosi sinne niin näet koska tavoitat minkäkin painon milläkin kaloreilla. Ihan älyttömän hyvä. Mulle vaikeinta laihduttamisessa on ollut hyväksyä miten kauan siinä menee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän