Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäselle haalari vielä muka "sopii" (tai ei sovi)?

Vierailija
22.02.2022 |

Meillä 8v ja 10v molemmat käyttää talvihaalareita ja tuttava jotenkin outoon sävyyn "kehui" (mutta ikään kuin kettuili), että hienoa, kun teillä lapset käyttää vielä haalareita tms. ??

Itse en ole ajatellut ollenkaan, että siinä olisi jotain hienoa tai kummallista. Perusvaate. Takki ja housut on myös molemmilla.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se riippuu lapsesta ja varmaan siitäkin onko esikoinen, kuopus, tyttö vai poika?

Meillä pojat ovat pitäneet pitempään haalaria. Tyttö ei pitänyt enää koulussa. Ratsastuksessa piti haalaria vielä kolmannella luokalla muttei sitä varten ostettu enää uutta. Piti kun vanha haalari meni hyvin päälle. Kun ratsastus loppui jäi haalaritkin.

Pojat ovat pitäneen vielä koulussakin. Esikoinen varsinkin. Ekalla luokalla siis.

Takki ja housut ovat ihan yhtä hyvä varustus lumileikkeihin. Henkselimalliset housut ja takki. Ajaa saman asian kuin haalari eikä niiden pukemisessa nyt niin kauaa mene. Varsinkaan koululaisilla.

Tällä palstalla tuomitaan kaikki ne jotka ovat sitä mieltä että takki ja housut ovat ihan yhtä hyvä ulkovaate kuin se haalarikin ja isommille lapsille jopa paremman näköinenkin vaikka nykyään ihan kivoja haalareitakin on.

En silti ymmärrä että kukaan aikuinen kettuilee siitä jos jonkun lapsi käyttää haalaria pitkään. On kyllä hyvin typerä ihminen joka arvostelee lapsen vaatetusta!

Meillä taas nimenomaan tyttö on halunnut haalarin kun sinne on helpompi mahduttaa leveämpikin mekon helma, housut on monesti kapeamman mallisia varsinkin kouluikäisten koossa.

Vierailija
22/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hienoa siinä on jos lapset "suostuu" käyttämään haalaria, ihan naurettavaa. Ihan hyvä vaate ne takki ja housutkin on, varsinkin isommalla joka pukee sujuvasti. Toisaalta haalaria käyttää jotkut aikuisetkin, ei se ole mikään pelkkä pikkulasten vaate. Just näin jotain Zalandon mainoksia joissa oli kukkakuvioisia naisten toppahaalareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kouluikäisellä enää ainakaan kysymättä ostaisi. Se on vähän sama juttu, kuin itse käyttäis viisikymppisenä napapaitaa ja mikroshortseja. Aikansa kutakin... Toki jos lapsi itse haluaa, niin mikäs siinä. Jokaisella lapsella toki oikeus pukeutua kuten haluaa, kunhan on säänmukainen varustus :).

Jos rupeaa kovasti kyselemään, niin lapsi voi tulkita, että äidin mielestä ei enää voisi käyttää.

Minä tekisin niin, että menisin kyselemättä ostamaan uusia ja jos kaupassa sovittaessa lapsi pistää hanttiin, sitten vasta keskustelisin asiasta.

Itse en lapsena koskaan kehdannut sanoa vastaan vaatteista äidilleni, koska en tiennyt mihin hänellä on varaa ja mihin ei. Siksi kuljin vastentahtoisesti kamalissa vaatteissa, joita salaa vihasin.

Vierailija
24/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkihaalarin lainasin aikoinaan kaverilta penkkariajoja varten. Oli infernaalinen tuuli, lumisade ja pakkanen, joka siinä tuulessa tuntui kuulemma kamalalta. Olin lavalla ainoa, joka ei palellut.

Vierailija
25/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 5, 14 ja 15 ja kaikilla hygieniahaalarit päivittäisessä käytössä.

Vierailija
26/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, miten muodit muuttuu. Nyt kypärämyssyt onkin in. Ehkä haalaritkin joskus?

https://www.hs.fi/nyt/art-2000008556181.html

Vierailija
27/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ei ilmeisesti myydä Suomessa? Hyvän näköisiä isommillekin koululaisille, ei näytä yhtään vauvahaalarilta.

https://www.gneis.se/klader-for-barn/overaller/vinteroveraller/

Haalarin housuosa on eriväristä, joten ei näytä haalarilta! :)