Minkä ikäselle haalari vielä muka "sopii" (tai ei sovi)?
Meillä 8v ja 10v molemmat käyttää talvihaalareita ja tuttava jotenkin outoon sävyyn "kehui" (mutta ikään kuin kettuili), että hienoa, kun teillä lapset käyttää vielä haalareita tms. ??
Itse en ole ajatellut ollenkaan, että siinä olisi jotain hienoa tai kummallista. Perusvaate. Takki ja housut on myös molemmilla.
Kommentit (27)
Siis mitä hienoa siinä on jos lapset "suostuu" käyttämään haalaria, ihan naurettavaa. Ihan hyvä vaate ne takki ja housutkin on, varsinkin isommalla joka pukee sujuvasti. Toisaalta haalaria käyttää jotkut aikuisetkin, ei se ole mikään pelkkä pikkulasten vaate. Just näin jotain Zalandon mainoksia joissa oli kukkakuvioisia naisten toppahaalareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kouluikäisellä enää ainakaan kysymättä ostaisi. Se on vähän sama juttu, kuin itse käyttäis viisikymppisenä napapaitaa ja mikroshortseja. Aikansa kutakin... Toki jos lapsi itse haluaa, niin mikäs siinä. Jokaisella lapsella toki oikeus pukeutua kuten haluaa, kunhan on säänmukainen varustus :).
Jos rupeaa kovasti kyselemään, niin lapsi voi tulkita, että äidin mielestä ei enää voisi käyttää.
Minä tekisin niin, että menisin kyselemättä ostamaan uusia ja jos kaupassa sovittaessa lapsi pistää hanttiin, sitten vasta keskustelisin asiasta.
Itse en lapsena koskaan kehdannut sanoa vastaan vaatteista äidilleni, koska en tiennyt mihin hänellä on varaa ja mihin ei. Siksi kuljin vastentahtoisesti kamalissa vaatteissa, joita salaa vihasin.
Pilkkihaalarin lainasin aikoinaan kaverilta penkkariajoja varten. Oli infernaalinen tuuli, lumisade ja pakkanen, joka siinä tuulessa tuntui kuulemma kamalalta. Olin lavalla ainoa, joka ei palellut.
Meillä lapset 5, 14 ja 15 ja kaikilla hygieniahaalarit päivittäisessä käytössä.
Hauskaa, miten muodit muuttuu. Nyt kypärämyssyt onkin in. Ehkä haalaritkin joskus?
Vierailija kirjoitti:
Näitä ei ilmeisesti myydä Suomessa? Hyvän näköisiä isommillekin koululaisille, ei näytä yhtään vauvahaalarilta.
https://www.gneis.se/klader-for-barn/overaller/vinteroveraller/
Haalarin housuosa on eriväristä, joten ei näytä haalarilta! :)
Meillä taas nimenomaan tyttö on halunnut haalarin kun sinne on helpompi mahduttaa leveämpikin mekon helma, housut on monesti kapeamman mallisia varsinkin kouluikäisten koossa.