Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tässä tulisi toimia?

Vierailija
22.02.2022 |

Silläkin uhalla, että joku läheinen minut tunnistaa tästä, kirjoitan tänne. En oikein tiedä kenelle puhuisin.

Eräs sukulaiseni on jo pidempään käyttäytynyt minua kohtaan kylmästi ja epäkunnioittavasti. Olen omalta osaltani ollut hänen tukenaan kun hänellä on ollut vaikeaa. Olen soitellut perään ja tarjonnut apuani.

Nyt menetin minulle rakkaan ihmisen. Soitin tälle sukulaiselle itse tarjotakseni apua hänelle ja selvisi, että hän oli jo tietoinen tästä ikävästä tapahtumasta. Puhelun aikana ei esittänyt minkäänlaista osanottoa tai pahoittelua. Puhelun lopuksi pyysi minulta palvelusta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko menettämäsi ihminen myös tälle henkilölle tärkeä ihminen?

Miksi tarjosit tukea, kun itse olisit tuen tarpeessa?

Vierailija
2/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis loukkaantunut tästä sukulaiseni käytöksestä mutta en uskalla huomauttaa asiasta, koska pelkään sen taas sotkevan välejä muihin läheisiini. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sukulainen ei edes tuntenut tätä ihmistä. Toiseen kysymykseen on vaikea vastata. Ehkä siksi, että olen aina ollut todella empaattinen ja välittävä ihminen joka tukee muita silloinkin kun itsellä on vaikeaa. AP

Vierailija
4/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on todennäköisesti kyynistynyt elämäänsä, hälläväliä asenne.

Vierailija
5/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hyvinkin nuori? Maailmassa on paljon ihmisiä joilta puuttuu empatiakyky täysin. Sitä voi hämmästellä mutta turha odottaa sellaiselta mitään vastaantuloa vaikka itse olisit maailman empaattisin ihminen. Unohda tuollaisen miettimisen kokonaan. Et voi asialle mitään.

Vierailija
6/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sukulainen ei edes tuntenut tätä ihmistä. Toiseen kysymykseen on vaikea vastata. Ehkä siksi, että olen aina ollut todella empaattinen ja välittävä ihminen joka tukee muita silloinkin kun itsellä on vaikeaa. AP

En edelleenkään ymmärrä, miksi tarjosit tukea ihmiselle, joka ei edes tuntenut vainajaa.

Vierailija
7/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hyvinkin nuori? Maailmassa on paljon ihmisiä joilta puuttuu empatiakyky täysin. Sitä voi hämmästellä mutta turha odottaa sellaiselta mitään vastaantuloa vaikka itse olisit maailman empaattisin ihminen. Unohda tuollaisen miettimisen kokonaan. Et voi asialle mitään.

Melko nuori.

On vaikeaa unohtaa, kun ihminen on kuitenkin rakas ja rakas myös muille läheisilleni. Tavallaan haluaisin sanoa suoraan, että käytöksensä loukkaa, mutta haluan välttää riitatilanteita ja mielipahaa. AP

Vierailija
8/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, hetkinen. Sä soitit jollekin, tarjotaksesi tukea, koska ihminen, jota se ei edes tuntenut, oli kuollut? Tää nyt kuulostaa tosi omituiselta.

Vierailija
9/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta avun tarjoaminen ja muutenkin kannattaa minimoida yhteydenpito tuohon ihmiseen. Mitä saat tuosta suhteesta? Vaikutat läheisriippuvaiselta marttyyrilta.

Tarjoat apua pyytämättä, loukkaannut kun avunsaaja ei käyttäydy kuin haluaisit, haluaisit kertoa hänelle loukkaantumisestasi ja oletat, että hän muuttuu? Ei se niin mene.

Vierailija
10/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle tuo avunpyyntö lopussa oli tärkeintä. Keskusteli kanssasi ja kuunteli (kiinnostumatta, ei voinut edes näytellä empaattista koska ajattelin vain avunpyyntöä josta saattoi hyötyä kun otit häneen yhteyttä!).

Kuunneltuaan muka kohteliaasti esitti avunpyyntönsä ja keskustelunne loppui kun häntä ei huvittanut enää puhua kun avunpyyntö oli kakaistu ilmoille!

Mieti tarkoin pyrkiikö vain hyötymään, soita vaikka uudestaan ja kysyi jotenkin että muistathan mistä puhuimme, jos hän heti nnostaa vain avunpyyntönsä esiin niin lopeta puhelu lyhyeen lupautumatta mihinkään

Vierailija
11/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä, miksi tarjosit tukea ihmiselle, joka ei edes tuntenut vainajaa.

Tarjosin apuani siis ihan muussa asiassa kun tiesin, että hänelläkin on ollut vastoinkäymisiä. Tämä läheiseni poismeno sitten tuli puheeksi siinä ohessa. AP

Vierailija
12/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta avun tarjoaminen ja muutenkin kannattaa minimoida yhteydenpito tuohon ihmiseen. Mitä saat tuosta suhteesta? Vaikutat läheisriippuvaiselta marttyyrilta.

Tarjoat apua pyytämättä, loukkaannut kun avunsaaja ei käyttäydy kuin haluaisit, haluaisit kertoa hänelle loukkaantumisestasi ja oletat, että hän muuttuu? Ei se niin mene.

Eikö ole ok loukkaantua jos läheinen ei osoita mitään tukea vaikeassa tilanteessa? Tai eikö ole ok haluta kertoa että hänen käytöksensä loukkaa?

Vierailija
13/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn työnnä pääsi perseeseesi. Nämä sun lässytykset on noloja.

Vierailija
14/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn työnnä pääsi perseeseesi. Nämä sun lässytykset on noloja.

Mitä sinulle on käynyt, kun olet noin katkera ja tunnekylmä?

Vierailija
15/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ok loukkaantua jos läheinen ei osoita mitään tukea vaikeassa tilanteessa? Tai eikö ole ok haluta kertoa että hänen käytöksensä loukkaa?

Jos läheinen ei ole ennenkään osoittanut tukea ja on hankala, miksi oletit nyt käyvän toisin? Miksi toistuvasti haet häneltä asioita, joita hän ei ole ennenkään antanut?

Miksi haluat kertoa hänelle loukkaantumisesta? Miksi kuvittelet, että se muuttaisi asioita?

Miksi roikut ikävässä ihmisessä ja lyöt päätä seinään yhä uudestaan?

Vierailija
16/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos läheinen ei ole ennenkään osoittanut tukea ja on hankala, miksi oletit nyt käyvän toisin? Miksi toistuvasti haet häneltä asioita, joita hän ei ole ennenkään antanut?

Miksi haluat kertoa hänelle loukkaantumisesta? Miksi kuvittelet, että se muuttaisi asioita?

Miksi roikut ikävässä ihmisessä ja lyöt päätä seinään yhä uudestaan?

Tuollahan jo aikaisemmin mainittiin että välien katkaiseminen tai jäädyttäminen on vaikea päätös koska henkilö on läheinen ja rakas myös muille läheisille. Ei varmasti ole helppoa vain katkaista välit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan