Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen numero soittanut?

Vierailija
22.02.2022 |

Mikä on yksityinen numero, olen päivisin töissä ja teen puhelintyötä asiakaspalvelussa joten en työaikana vastaa siviilipuhelimeen, sillä aikaa nämä soitot on tullut, nyt on soittanut muutaman kerran, eikä takaisin voi soittaa. Ja ennen kuin joku sanoo, että soittaja on poliisi, niin ei pitäisi olla, en ole koskaan ollut ongelmissa virkavallan kanssa. Lääkäristä en odota soittoa myöskään, niin en tiedä kuka tuo soittaja on enkä tiedä uskaltaisinko edes vastata, koska nykyään on paljon huijareita. Onko muille tullu yksityisestä nro. soittoja ja jos on, niin kuka soittaja on ollut? Lehtisoittajat ei tietääkseni voi soittaa yksityisestä nro.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaiset soittavat usein tuntemattomasta numerosta.

Minkälaisissa asioissa? Mulle eivät soita koskaan.

Minulle on soittaneet lääkäri, poliisi ja sosiaalityöntekijä tuntemattomasta numerosta. Lääkäri omista asioistani ja nuo muut, koska hoidan iäkkäiden appivanhempieni asioita.

Vierailija
22/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaiset soittavat usein tuntemattomasta numerosta.

Minkälaisissa asioissa? Mulle eivät soita koskaan.

Minulle on soittaneet lääkäri, poliisi ja sosiaalityöntekijä tuntemattomasta numerosta. Lääkäri omista asioistani ja nuo muut, koska hoidan iäkkäiden appivanhempieni asioita.

Joo, tietysti, jos esim. odottaa lääkärin soittoa. On vähän eri asia kuin jos ei tiedä yhtään, mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja, Kela ja Te-toimiston numero näkyy

Tuntemattomia puheluita itselleni on tullut lääkäriltä, poliisilta ja postinkantajalta

Lehtimyyjien numero näkyy.

Ulkomailta tulevissa puheluissa näkyy maa ja suuntanumero.

Viimeisen 3 vuoden aikana itselleni on tullut muutama puhelu Isosta-Britanniasta. Kaikki muut ovat olleet oikeita asiapuheluja. Ei edes lehtimyyjät soita, kun olen markkinointikiellon.

Oma numeroni on salainen, mutta näkyy vastaanottajalle, eli sekin estää turhat puhelut.

Ei pelkkä vastaaminen maksa.

Vierailija
24/31 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä päivä sentään. Nyt sitten vastasin tähän yksityiseen numeroon ja se oli sellaisesta firmasta kuin Kotipuhtaaksi. Ei hyvänen aika sentään, sanoin suoraan, että miksi pitää soittaa yksityisestä, että en mielellään jatka tätä keskustelua. Olin jo sydän syrjälle, että onko sattunut jotain, että viranomaiset koittaa tavoitella, niin sitten soittaa tällainen huuha kaupittelija. Oli toki huojentavaa, kun omaisilla kaikki hyvin eikä mitään pahaa ole sattunut mutta kyllä kaupusteljoiden tulisi soittaa numero näkyvillä. -ap

Vierailija
25/31 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille tullut tuntemattomia puheluja Iso-Britanniasta?

Skotlannista?

Vaikka kuin paljo

Vierailija
26/31 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä päivä sentään. Nyt sitten vastasin tähän yksityiseen numeroon ja se oli sellaisesta firmasta kuin Kotipuhtaaksi. Ei hyvänen aika sentään, sanoin suoraan, että miksi pitää soittaa yksityisestä, että en mielellään jatka tätä keskustelua. Olin jo sydän syrjälle, että onko sattunut jotain, että viranomaiset koittaa tavoitella, niin sitten soittaa tällainen huuha kaupittelija. Oli toki huojentavaa, kun omaisilla kaikki hyvin eikä mitään pahaa ole sattunut mutta kyllä kaupusteljoiden tulisi soittaa numero näkyvillä. -ap

On laitonta tehdä puhelinmyyntiä ellei numeroa näy. Sanomme seuraavalla kerralla.

Liity Robinsonrekisteriin (maksuton) tai puhelinmarkkinointikielto 6e/ v. Minulla toiminut todella hyvin.

Vierailija
27/31 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen että laittakoon tekstarin perään jos ei saa kiinni ja tuntematon. Niin ne yleensä tekeekin, mikä on vaan järkevää. Esim hammaslääkäri, työkkäri, kyllä ne laittaa tekstarin perään. 

Vierailija
28/31 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään laittaa viestin tarvittaessa kaikki viranomaiset. Poliisi lääkäri yms, ei huolta. Nämä yksityiset nunerot ovat kauppiaita, huijareita. Minun puh blokkaa nämä, ei soi ollenkaan.

Vierailija
29/31 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisestä numerosta soitettiin. Asia koski sitä, että olin ollut koronan takia määrätyssä karanteenissa muutaman työpäivän ja tiedusteltiin, oliko tästä koitunut mulle ansionmenetyksiä. Tiedottivat, että jos olisi ansionmenetyksiä, siitä saa hakea korvauksia. 

Vierailija
30/31 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi, palokunta ja lääkäri voivat soittaa tuntemattomasta numerosta, muuten on laiton teko. Esim numeroa ei saa peittää lehdenmyyjä, gallupkyselijä tai salarakkaan puoliso.

Vierailija
31/31 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei ole Siperian punkkerista? Siellä on joku hyvin yksityinen, vois olla se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan