Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin hakemaan pitkästä aikaa tt-tukea ja kuinka kävikään...

Vierailija
10.07.2015 |

Hieman pälle 60 euroa tuli tilille, vaikka piti ainakin 200 euroa tulla. Päätöstä en ole vielä saanut ja ärsyttävintä tässä on se etten pysty vaatimaan korjausta, kuin vasta elokuussa koska koko pulju on kiinni siihen saakka.

Ei se mua niin hirveästi lohduta nyt, kun sitä rahaa tarvitsisin nyt heinäkuun ajalle.

Ja muka niin helppoa olla sossupummi, kun tuet juoksee niin mallikkaasti ja pah! Tai voihan vika siinä olla etten sitten tarpeeksi pummi olekaan.

Ystävälle kävi joskus niin ettei hänelle myönnetty kertaluonteista toimeentulotukea, siksi että hänellä oli liian kallis auto. Se olisi pitänyt myydä yhden kuukauden vuoksi...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:36"]Hieman pälle 60 euroa tuli tilille, vaikka piti ainakin 200 euroa tulla. Päätöstä en ole vielä saanut ja ärsyttävintä tässä on se etten pysty vaatimaan korjausta, kuin vasta elokuussa koska koko pulju on kiinni siihen saakka. Ei se mua niin hirveästi lohduta nyt, kun sitä rahaa tarvitsisin nyt heinäkuun ajalle.   Ja muka niin helppoa olla sossupummi, kun tuet juoksee niin mallikkaasti ja pah! Tai voihan vika siinä olla etten sitten tarpeeksi pummi olekaan. Ystävälle kävi joskus niin ettei hänelle myönnetty kertaluonteista toimeentulotukea, siksi että hänellä oli liian kallis auto. Se olisi pitänyt myydä yhden kuukauden vuoksi... [/quote] Tässä kärjistyy tämä suhtautuminen etuukaiin. Ihmetellään että että pitääkö kalllis auto myydä yhden kuukauden persaukisuuden takia??? Kyllä. Jos ei ole varaa autoon niin sitten ei ole. Ajattelepa niin että onko se sitten oikein että verovaroista kustannetaan silloin tällöin jonkun elämä, jotta tämä saa pitää kalliin autonsa. Myyköön auton ja ostakoon halvemman tilalle. Hankkii sitten samalla vararahaston ettei tarvi sossun luukulle mennä kun yhdeksi kuukaudeksi ei ole rahaa.

[/quote]

On se minun mielestä väärin että työssä käyvän ihmisen pitäisi yhden kuukauden vuoksi autonsa myydä, kun jotkut voi elää täysin pummilla tekemättä töitä koko loppu elämänsä ja ajella jopa sillä autolla.

Ap

[/quote]

Voit halutessasi koska tahansa jäädä työstä pois ja nauttimaan näistä saatanallisen suurista sossuvaroista joiden hakeminenkin on niin helppoa ja vaivatonta kuten itse näit. Saapa joku toinen tilaisuuden saada palkkaa kun sinulle ei tunnu kelpaavan.

Vierailija
22/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:36"]Hieman pälle 60 euroa tuli tilille, vaikka piti ainakin 200 euroa tulla. Päätöstä en ole vielä saanut ja ärsyttävintä tässä on se etten pysty vaatimaan korjausta, kuin vasta elokuussa koska koko pulju on kiinni siihen saakka. Ei se mua niin hirveästi lohduta nyt, kun sitä rahaa tarvitsisin nyt heinäkuun ajalle.   Ja muka niin helppoa olla sossupummi, kun tuet juoksee niin mallikkaasti ja pah! Tai voihan vika siinä olla etten sitten tarpeeksi pummi olekaan. Ystävälle kävi joskus niin ettei hänelle myönnetty kertaluonteista toimeentulotukea, siksi että hänellä oli liian kallis auto. Se olisi pitänyt myydä yhden kuukauden vuoksi... [/quote] Tässä kärjistyy tämä suhtautuminen etuukaiin. Ihmetellään että että pitääkö kalllis auto myydä yhden kuukauden persaukisuuden takia??? Kyllä. Jos ei ole varaa autoon niin sitten ei ole. Ajattelepa niin että onko se sitten oikein että verovaroista kustannetaan silloin tällöin jonkun elämä, jotta tämä saa pitää kalliin autonsa. Myyköön auton ja ostakoon halvemman tilalle. Hankkii sitten samalla vararahaston ettei tarvi sossun luukulle mennä kun yhdeksi kuukaudeksi ei ole rahaa.

[/quote]

On se minun mielestä väärin että työssä käyvän ihmisen pitäisi yhden kuukauden vuoksi autonsa myydä, kun jotkut voi elää täysin pummilla tekemättä töitä koko loppu elämänsä ja ajella jopa sillä autolla.

Ap

[/quote]

Voit halutessasi koska tahansa jäädä työstä pois ja nauttimaan näistä saatanallisen suurista sossuvaroista joiden hakeminenkin on niin helppoa ja vaivatonta kuten itse näit. Saapa joku toinen tilaisuuden saada palkkaa kun sinulle ei tunnu kelpaavan.

[/quote]

Jollakulla taitaa olla luetun ymmärtämisessä hieman vikaa, tai muutama ruuvi liian kireällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätös on mielestäsi virheellinen, kun olet saanut sen luettua, sinun tulee tehdä oikaisuvaatimus annetussa määräajassa. Ei ole väliä onko lähin toimipiste suljettu tms, oikaisuvaatimus on pakko tehdä määräajassa! Selvitä siis mihin se pitää toimittaa.

Vierailija
24/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne virheitä tekee, multa evättiin kokonainen kuukauden tuki, kun oli mukamas liikaa rahaa. Tein valituksen ja sain rahat tilille 3 viikkoa valituksen jälkeen. Onneksi en lannistunut ja uskonut alkuperäistä päätöstä, oli täysin lainvastainen.

Vierailija
25/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sen näyttämään siltä että rahaa on jos päätös on evätty. Eli kahden edellisen kuukauden tulot lasketaan ja vielä ne jotka on tulossa hakemuksen jälkeen, niin kertyyhän niistä jo sellainen summa että sillä pitäisi pärjätä joku parin viikon pätkä jolloin on kokonaan rahaton. Mitäs niistä laskuistakaan on väliä.

Vierailija
26/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:42"]

Saahan sen näyttämään siltä että rahaa on jos päätös on evätty. Eli kahden edellisen kuukauden tulot lasketaan ja vielä ne jotka on tulossa hakemuksen jälkeen, niin kertyyhän niistä jo sellainen summa että sillä pitäisi pärjätä joku parin viikon pätkä jolloin on kokonaan rahaton. Mitäs niistä laskuistakaan on väliä.

[/quote]

Voi herranjestas tätä porukkaa. Ei kait se veronmaksajien ongelma ole että elät yli varojesi tai vaihtoehtoisesti et osaa pätkääkään varautua tuleviin menoihin. Pienillä rahoilla eläminen on taitolaji sossusta ei tule kuin se pieni summa ja jos se ei riitä niin sossu toteaa että voi voi.

Vierailija
27/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:34"]

Kyllä ne virheitä tekee, multa evättiin kokonainen kuukauden tuki, kun oli mukamas liikaa rahaa. Tein valituksen ja sain rahat tilille 3 viikkoa valituksen jälkeen. Onneksi en lannistunut ja uskonut alkuperäistä päätöstä, oli täysin lainvastainen.

[/quote]

Olen saanut aikaisemmat päätökset oikaistuksi toimittamalla ne etuuskäittelijälle, joka on itsekin todennut virheet ja korjannut ne. Alkuperäinen päätöksen tekijä kun ei siihen suostunut. Noh nyt en voi toimia samoin kuten ennen ja totta kai vaadin oikaisua päätökseen jahka kun sen saan käsiini. Se nyt vaan ei kuitenkaan lohduta, kun pitäisi keksiä miten elää tämä kuukausi niin että rahat riittävät...Eikä ne tosiaan riitä...

Ap

Vierailija
28/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:23"]

Jos päätös on mielestäsi virheellinen, kun olet saanut sen luettua, sinun tulee tehdä oikaisuvaatimus annetussa määräajassa. Ei ole väliä onko lähin toimipiste suljettu tms, oikaisuvaatimus on pakko tehdä määräajassa! Selvitä siis mihin se pitää toimittaa.

[/quote]

Sinne samaan puljuun joka on kiinni

Ap

Vierailija
29/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo käsittelyt vaihtelee aika paljon käsittelijän mukaan. Itse olin vuoden verran sosiaalitoimen asiakkaana opiskellessani, niin sähkölaskun summa otettiin suoraan perusosasta, siihen ei siis myönnetty mitään erillistä tukea, vaan luki, että hakijan tulee maksaa sähkölasku perusosasta, tai sitten oli myös niin että sossu oli maksanut suoraan sähkölaskun ja se määrä oli vähennetty perusosasta.

Ystävälleni myönnettiin aina sähkölaskuun lisärahaa ja sitä ei vähennetty perusosasta sai myös linja-autokorttiin harkinnanvarausta tukea - itse en saanut, vaikka linja-autolla liikuin joka päivä opiskelumatkat (suuntaansa noin 24 kilometriä).

Vierailija
30/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerran hain sossulta apua vuokran maksuun, vaan eipä tullut kuin 90 euroa tilille. Siitä rahasta oli hankala maksaa 500 euroa vuokraa, plus muita laskuja.
Siinä meni sit puhelin kiinni ja melkein lähti kämppäkin alta. Onneksi vuokranantajani oli ihanan ymmärtäväinen ja anto mulle mahdollisuuden asua ja maksaa vuokrarästit kun vaan kykenin.
Kadulle olisin muutoin joutunut.
Sossuun en luota enää pätkääkään. Ne syytää rahansa mamuille, mutta oman kansan köyhät jättävät kylmästi pulaan.
Tunnen moniakin mamuja, jotka kehuskelevat miten sossu maksaa asunnon, sinne kaikki hilkkeet sisälle, safkat ja vaatteet. Sossu siis maksaa heille aivan kaiken! Mitä minä sain? 90 euroa!!!! Reilua?! On joo, ihan helvetin reilua!

Vierailija
31/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin työttömäksi määräaikaisesta osa-aika työstä palkkaa tuli se 700 euroa, asumistukea ehkä 200, lapsilisät elatusmaksut n 500. Sillä elää kuukauden ok mutta olisikin pitänyt elää kaksi kuukautta, koska kelan päätös kestää 30 päivää, sitä ennen keräät päiviä, että saat lähettää hakemuksen josta vähennetään 5 arkipäivää omavastuuta. En saanut mitään sossusta. Sillon ei ottanna pattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi