Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käsitellä kateuden tunteita?

Vierailija
22.02.2022 |

Meidän perhe kutsuttiin kesällä hienolle mökille. Tällä pariskunnalla on myös hieno uusi talo ja muutakin omaisuutta. Mies osaa tehdä remppaa yms. Itse kun asuu pienessä mörskässä eikä ikinä tehdä remppaa. Valis

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vinkkejä? Ap

Vierailija
2/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itselles samanlaiset, niin ei tarvi kadehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse en ole kateellinen, kun tiedän etten itse siihen pystyisi. Olen vaan tyytyväinen, että joillakin menee hyvin. Olisin ehkä kateellinen, jos jotakin otettaisiin minulta pois ja se annettaisiin sitten toiselle minun sijaan. 

Vierailija
4/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalliset tavarat eivät määritä kenenkään arvoa, kaikki on hetken hurmaa ja katoavaista.

Vierailija
5/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Ap

Vierailija
6/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus yleensä kannattaa ajatella sitä kautta, mitä voisi itse tehdä saavuttaakseen nuo ihailemansa asiat. 

Vierailija
7/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nythän pääset ilmaiseksi nauttimaan noista ?  Eikä sun tarvi pistää tikkuakaan ristiin mökin eteen. Eikö ole aika luksusta?  Ehkä korkeitaan osallistua ruokakuluihin, en tiedä miten ootte sopineet.

Vierailija
8/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nythän pääset ilmaiseksi nauttimaan noista ?  Eikä sun tarvi pistää tikkuakaan ristiin mökin eteen. Eikö ole aika luksusta?  Ehkä korkeitaan osallistua ruokakuluihin, en tiedä miten ootte sopineet.

Joo, no onhan se. Itseä vaan ärsyttää, kun kaikki lahoaa ympärille. Ap

Vierailija
9/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ihmisiä nuo ystäväsi ovat? Lyttäävätkö muita, jotka eivät ole saavuttaneet niin paljon  vai ovatko ihan tervehenkisiä?  

Harvemmin kukaan toivoisi ystävien olevan kateellisia, koska silloin ystävyys voi helposti mennä pilalle.

Vierailija
10/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ihmisiä nuo ystäväsi ovat? Lyttäävätkö muita, jotka eivät ole mitään saavuttaneet niin paljon  vai ovatko ihan tervehenkisiä?  

Harvemmin kukaan toivoisi ystävien olevan kateellisia, koska silloin ystävyys voi helposti mennä pilalle.

Ei he lyttää. Hyviä ihmisä ovat ja ovat yrittäneet saada miehen suostumaan remonttiin. Pitää vaan hyväksyä ettei niin käy. Ap

Vierailija
11/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateushan tulee siitä, että haluat jotain sellaista, mitä toisella on.

Hyvä, että tiedät sen, mistä kadehdit.

Seuraavaksi voi alkaa miettimään, kuinka saat sen/ne ja mitä se vaatii.

En itse kadehdi kovinkaan usein asioita, koska yleensä huomaan olevani liian laiska ja saavani ihan mukavia asioita toteutettua elämässäni ilman hirveää töissä raatamista ja vapaa-aikani myymistä, että saan ylläpidettyä hankittua omaisuutta. Olen käyttänyt aikani selvittääkseni, että kuinka saan toteutettua elämääni ilman kauheaan suurta ja luopumatta vapaa-ajasta. Nykyisin ei ole isoa palkkaa, eikä hienoa titteliä, mutta osinkoja, työpaikan rahastointia, joustavaa työaikaa, etätyötä ja kaikenlaista pikku tienistiä pienellä vaivalla.

Vierailija
12/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Ap

Mistä sitten olet kateellinen?

Vierailija
13/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man up. Miehet on harvemmin kateellisia.

Auttaisko testoteroni?

Vierailija
14/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalliset tavarat eivät määritä kenenkään arvoa, kaikki on hetken hurmaa ja katoavaista.

Kaikki jeesusjäbät sanoo noin. Mutta mitä teet hetkessä kun kateuden raivo jylisee ohimoissa?

Vierailija
15/15 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse en ole kateellinen, kun tiedän etten itse siihen pystyisi. Olen vaan tyytyväinen, että joillakin menee hyvin. Olisin ehkä kateellinen, jos jotakin otettaisiin minulta pois ja se annettaisiin sitten toiselle minun sijaan. 

Sehän olisi väärä teko sinua kohtaan. Epäoikeudenmukaisuus ei ole sama kuin kateus.