miehiltä odotetaan oven avaamista. entä naisilta?
siis mitä perinteistä käytöstä odotatte naisilta?
Kommentit (23)
En odota, että minulle avataan ovi, mutta odotan että muut pitävät sitä auki minulle, jos kävelen ihan perässä, eivätkä läimäytä naamalle. Avaan oven ihmisille jos heillä on vaikeuksia avata se itse esim. kauppakassin takia, ihan sukupuolesta riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:30"]En odota, että minulle avataan ovi, mutta odotan että muut pitävät sitä auki minulle, jos kävelen ihan perässä, eivätkä läimäytä naamalle. Avaan oven ihmisille jos heillä on vaikeuksia avata se itse esim. kauppakassin takia, ihan sukupuolesta riippumatta.
[/quote]
Sama juttu.
Jokaiselta odotetaan kohteliaisuutta ja avuliaisuutta ihan sukupuolesta riippumatta.
En odota että kukaan availee mulle ovia. Vanhoille ihmisille ja välillä muillekin availen itse ovia.
Kuka alle 6-kymppinen enää odottaa miesten availevan ovia??
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:28"]
siis mitä perinteistä käytöstä odotatte naisilta?
[/quote]
Nainen voi hymyillä kohteliaasti.
No mä en ainakaan odota oven avausta yhtään keltäkään. Usein ne vanhemmat ihmiset ovat niitä perinteisempiä ja haluavat avata oven, mutta itse avaan oven niin naiselle kuin miehelle. Ei kiinnosta sukupuoli, se on vain ystävällistä.
Kuka kumma tuota nimenomaan miehiltä odottaa? Paitsi aloittaja?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:34"]
[/quote]
Minä! Mielestäni on itsestään selvää, että mies avaa oven naiselle ja nuorempi vanhemmalle. Valitettavan harva enää ajattelee samalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:38"]
Kuka kumma tuota nimenomaan miehiltä odottaa? Paitsi aloittaja?
[/quote]
esim . jos kysyy millaista käytöstä odotatte mieheltä monet sanovat tämän. nyt ei tietenkään olla samaa mieltä kun kysytään samalla perinteisiä tapoja joita naisten tulisi noudattaa :D
No tämähän on selvästi miehen avautuminen. Naisilta odotetaan .. no, avautumista, yuo know
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:42"]
[/quote]
Minä! Mielestäni on itsestään selvää, että mies avaa oven naiselle ja nuorempi vanhemmalle. Valitettavan harva enää ajattelee samalla tavalla.
[/quote]
Mutta toki avaan sukupuolesta riippumatta oven esim. lastenvaunujen tai rattaiden kanssa liikkuvalle tai pyörätuolissa olevalle.
Minä naisena avaan usein ovia miehille :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:34"]
[/quote]
[/quote]
Sama täällä, mutten olekaan suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:46"]
Minä naisena avaan usein ovia miehille :)
[/quote]
kiitos. miehen elämä on vaikeaa joten kiva kun välillä hemmotellaan :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:28"]siis mitä perinteistä käytöstä odotatte naisilta?
[/quote]
Pillun antamista.
[/quote]
[/quote]
Onneksi moni ymmärtää, että kaikki naiset eivät tykkää, että heitä kohdellaan kuin prinsessoja eikä kaikki miehet jaksa olla niitä herrasmiehiä. Se ovi avataan, koska se on ystävällistä, ei sen takia, mitä on housujen alla.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:54"]
[/quote]
[/quote]
Onneksi moni ymmärtää, että kaikki naiset eivät tykkää, että heitä kohdellaan kuin prinsessoja eikä kaikki miehet jaksa olla niitä herrasmiehiä. Se ovi avataan, koska se on ystävällistä, ei sen takia, mitä on housujen alla.
[/quote]
Vetäisikö monikin nainen herneen nenään, jos mies avaisi heille oven? Vaikea uskoa...
Tyhmyyttä ja osaamattomuutta.