Kuinka ajoissa lentokentälle, kun
lento lähtee 06.50 (lomalento)? Lentolipussa sanotaan, että lähtöselvityksessä pitäisi olla noin kaksi tuntia ennen lennon lähtöä, viimeistään 05.50. Ja Finavian sivuilla on "lähtöselvitysaika: 2h ennen lennon lähtöä". --- siis pitääkö siellä olla jo 4.50 vai riittääkö tuo 5.50? Mihin aikaan itse menisitte Hki-Vantaalle notkumaan?
Kommentit (9)
Itse menen sen kaksi tuntia ennen. Ja varaan matkaan aikaa, mieluummin kentällä notkun, kuin matkan päällä sinne hirvittävällä kiireellä. Ja yleensä aamuisin sitä muutakin väkeä kentällä..
Itse menisin todella hyvissä ajoin, söisin aamiaisen siellä kaikessa rauhassa niin ei tarvi kotona siihen tuhlata aikaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:22"]
Itse menisin todella hyvissä ajoin, söisin aamiaisen siellä kaikessa rauhassa niin ei tarvi kotona siihen tuhlata aikaa.
[/quote]Mahtaako siellä olla mikään paikka auki noin aikaisin?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:22"]
[/quote]on siellä
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:22"]
[/quote]
Aamupalan voi ottaa myös kotoa mukaan.
Jos Helsinki-Vantaa ja lomalento kyseessä niin kentällä pitäisi olla kaksi tuntia ennen koneen lähtöä. Ihan hyvin menee tuo aika siellä aamupalaa nauttiessa.
Ite senverran neuroottinen noitten lähtöjen kanssa, että oisin sillon 2h aikasemmin siä. Ja todennäkösesti viäkin aikasemmin, jos oisin omalla autolla. Varaan tärkeisiin matkoihin aina normaalia enemmän ajoaikaa, jos vaikka tulee auton kanssa ongelmia, tapahtunu matkaa hidastava onnettomuus, tms. Julkisia käyttäessä menisin mielummin "liian aikasella" kuin viimehetkellä perillä olevalla vuorolla. Mielummin lentokenttäkuolema kuin paniikki ajoissa perillä olemisesta.
No meillä piti mennä jo 24.00. oli joku vuorokauden vaihtuvuus juttu. Oli ihan kiva köpötellä terminaalissa liki 8 tuntia että päästiin koneeseen. kone lähti 7.50 aamulla.