Mitä ihmettä on ”manifestointi”?
Tullut tämmöinen sana vastaan, vaikuttais tarkoittavan jotain taika-juttuja. Onko näin, ja kokemuksia kellään?
Kommentit (132)
Kaiketi tämä johtuu siitä, että siihen aikaan, kun nykyhuuhaan pohjalla oleva esoteerinen liike syntyi, löydettiin tieteessä uusia luonnonilmiöitä, joissa nämä termit esiintyvät.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat meditoimaan, musiikki kohottaa värähtelytaajuuttasi, kuvittelet hyviä ja kauniita asioita elämään. Näin se edistyy joillakin, myönteisesti. Ei ehkä isoa taloa ja autoa, mutta ainakin parempaan suuntaan.
Mikä värähtelytaajuus? 😧
Hassua, kuinka fysiikan termejä käytetää huuhaaopeissa täysin mielivaltaisesti.
Hassua, kuinka "huuhaalla" ja fysiikalla voi olla jotain yhteistäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää kaukana noista uushenkisistä harhahihhuloinneista! Varsinkin jos joku sanoo että "luomme itse oman todellisuutemme" niin älä ainakaan sen tyypin juttuihin hurahda! Nää voi tuntua kivoilta ja jopa lämpimiltä aluksi mutta synkät puolet tulee sitten myöhemmin esiin. t. vähän liian pitkään huuhaassa tarponut
Kerro toki niistä synkistä puolista
Henkistä väkivaltaa, ulossulkemista, täydellistä kyvyttömyyttä ottaa vastaan kritiikkiä omasta toiminnasta. En kerro yksityiskohtaisemmin täällä, toipuminen vielä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut aikuisetkin ihmisey uskoo, että kun vaan tarpeeksi sinnikkäästi ajattelet elämääsi jotain asioita niin sinä jotenkin maagisesti sitten myös saat ne.
Jotain tämmösten energia-, valotyöläis- ja tarothörhöjen juttuja. Ei näitä kannata ottaa vakavasti.
Nythän ne pissii housuihinsa jännityksestä ja kiihkosta kun huomenna 22022022 on muka joku kosminen portaali :D
Oon katellu Youtubesta ihan viihdemielessä joidenkin näiden rahastusvideoita, tietenkään maksamatta. Tyhmät oikeasti menee näihin.
Toimiihan tuo siinä mielessä, että jos kovasti haluaa ja tavoittelee jotain niin tekee myös asioita sen saamiseksi. Sitten ollaan ihan että, "kun etsin asiaa x niin se tulikin sitten vastaan" tai "kun opiskelin 5 vuotta niin yhtäkkiä sain sen tutkinnon jota olin manifestoinutkin".
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat meditoimaan, musiikki kohottaa värähtelytaajuuttasi, kuvittelet hyviä ja kauniita asioita elämään. Näin se edistyy joillakin, myönteisesti. Ei ehkä isoa taloa ja autoa, mutta ainakin parempaan suuntaan.
Mikä värähtelytaajuus? 😧
Joskus tieteellisen ymmärryksen puute näyttäytyy hieman huvittavana. Joku jakoi tämän artikkelin sillä ajatuksella että mieli vaikuttaa aineeseen 🤣
https://www.aalto.fi/fi/uutiset/kvanttimekaniikan-uuden-tulkinnan-mukaa…
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä värähtelytaajuus? 😧
Joskus tieteellisen ymmärryksen puute näyttäytyy hieman huvittavana. Joku jakoi tämän artikkelin sillä ajatuksella että mieli vaikuttaa aineeseen 🤣
Ai missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä värähtelytaajuus? 😧
Ai missä?
eräässä sulj. FB-ryhmässä
Assburger kirjoitti:
Kaiketi tämä johtuu siitä, että siihen aikaan, kun nykyhuuhaan pohjalla oleva esoteerinen liike syntyi, löydettiin tieteessä uusia luonnonilmiöitä, joissa nämä termit esiintyvät.
Varmistan vaan että ollaan samalla sivulla. Tarkoitathan Einsteinin aikoja, suhteellisuusteoria ja kvanttimekaniikka?
Olen myös kuullut että kirja The Tao of Physics olisi vaikuttanut paljon tähän quantum woo -vitsaukseen, en tosin ole kirjaan tutustunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on värähtelyä, äänet, esineet, tunteet. Mitä parempi fiilis, sen korkeampi värähtely ja sen paremmin manifestointikin onnistuu
Tuo tunne onkin kiinnostava! Mikä siinä värähtelee, ja mitä suuruusluokkaa taajuudet on?
Tunne-energia värähtelee, suuruusluokka riippuu tunteesta
Olihan tämä vitsivastaus, olihan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on värähtelyä, äänet, esineet, tunteet. Mitä parempi fiilis, sen korkeampi värähtely ja sen paremmin manifestointikin onnistuu
Tuo tunne onkin kiinnostava! Mikä siinä värähtelee, ja mitä suuruusluokkaa taajuudet on?
Tunne-energia värähtelee, suuruusluokka riippuu tunteesta
Olihan tämä vitsivastaus, olihan?
Sulla on varmaan vapaus tulkita se sellaisena
Albert Einstein on puhunut myös tästä. Kaikki on energiaa. Samanlaiset taajuudet vetävät toisiaan puoleensa. Eli se on just tätä,ole positiivinen vedät puoleesi haluamiasi asioita.
Mieli vaikuttaa aineeseen. Esim todistetusti vesimolekyylit muuttuvat mielen mukaan. Ihmisten syövät, dementia ja kaikki paska johtuu negatiivisista tunteista, eli mielestä.
Mutta tämän tietävät vain he joilla on se kaikista uusin tieto hyppysissään. Muu on vanhanaikaista taikauskoa.
Manifestaatioketju on seuraava:
arvot > uskomukset > odotukset > asenteet > toiminnat > tulokset > tavat > elämäntyyli > (perintö)
Law of attraction ja vibraatiot on keksitty edustamaan ihan tavallista arvoilmiötä.
Se mitä oikeasti arvostat, tuppaa löytymään ympäriltäsi jatkuvasti.
Jos haluat eri elämäntyylin, on ryhdyttävä arvostamaan eri asioita.
Itse arvot järjestäytyvät uudelleen, kun otat jonkin tavoitteen.
Et voi pysyvästi muuttaa esim. asenteita muuttamatta arvomaailmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Manifestoin jollekin 100e/minuuttihinnalla korkeampaa värähtelyä ja sielun syvempää tietoisuutta. Tervetuloa!
minä manifestoinkin 200e/minuutti, koska olet sen arvoinen. (myös miehesi luottokortti kelpaa)
Tästäkö johtuu se kun mietin että enpä ole kuullut jostain ihmisestä pitkään aikaan, ja lähes samantien tämä ottaa yhteyttä? Näitä on käynyt usein.
Täällä vedettiin Raamattu lähteeksi puolustamaan manifestointia. Tämä on tavallista käsitteiden sotkemista, joka on tuttua new age uskomuksista. Ei Jeesus siinä pyydä manifestoimaan vaan rukoilemaan. Silti yritetään kytkeä käsitteitä, että oma henkimaailma tulisi jotenkin uskottavammaksi.
On toki olemassa hengellinen elämä, mutta se on ihan muuta kuin nämä valaistumisjutut jne. Ne ovat oikeastaan vanhaa polyteistista, panteistista jne. pakanauskoa. Brändätty nykyään uuteen pakettiin ja keskiluokalle miellyttäväksi versioksi. Voi sitten shoppailla mihin uskoo, valiten parhaat palat miellyttävän kuuloisista jutuista. Tavallaan henkistä laiskuutta.
joogalentäjä kirjoitti:
Täällä vedettiin Raamattu lähteeksi puolustamaan manifestointia. Tämä on tavallista käsitteiden sotkemista, joka on tuttua new age uskomuksista. Ei Jeesus siinä pyydä manifestoimaan vaan rukoilemaan. Silti yritetään kytkeä käsitteitä, että oma henkimaailma tulisi jotenkin uskottavammaksi.
On toki olemassa hengellinen elämä, mutta se on ihan muuta kuin nämä valaistumisjutut jne. Ne ovat oikeastaan vanhaa polyteistista, panteistista jne. pakanauskoa. Brändätty nykyään uuteen pakettiin ja keskiluokalle miellyttäväksi versioksi. Voi sitten shoppailla mihin uskoo, valiten parhaat palat miellyttävän kuuloisista jutuista. Tavallaan henkistä laiskuutta.
Mitä rukoilu on? Se voi olla oman toiveen, halun tai pyynnön sanoittamista ääneen tai mielessä, kädet yhdessä. Ja sitten luottaa siihen että rukous on kuultu. Manifestointi on hyvinkin pitkälti sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kokemus mulla, että halusin suolasirottimen. Kiitin universumia siitä, että sellainen on jo minulle olemassa ja hetken aikaa keskityin tuohon. Jonku ajan päästä käyn kirpparilla ja sieltä löytyy todella hieno ruolasiroitin, käsin maalattu joka sopi mulle täydellisesti kun maalaamisesta itsekin pidän. Vois kokeilla johonkin muuhunkin, mutta ei tuu mieleen mitä haluaisin
Mulle on usein käynyt noin. Olen ajatellut "sieluni silmin" jotain asiaa tai mahdollisesti jopa hankintaa, ja olen löytänyt sen heti kauppaan tai tavarataloon mennessäni. Toki voisi olla niinkin, että olen oikeasti nähnyt kyseisen esineen, ja alitajunta nostaa sen mieleen ikään kuin mainoksena. Tähän taitaa mainonta perustua. Mene ja tiedä.