Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki raskaana oleville alle 25-vuotiaille.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Tuota voisi laajentaa muuallekin Suomeen. Olettaen siis, että ote on kannustava eikä syyllistävä.

Vierailija
2/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Helsingin tyttöjen talollakin?

Vierailija
4/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja kuinka alkoi ärsyttään, kun avasin ton linkin. Sain itse lapseni 22 ja 23 vuotiaana ja minua raivostuttaa tuo jatkuva asenne siihen, että alle 25v on niin nuori, että tarvitsee niin jumalattomasti tukea, että pystyy äidiksi. 

Ihan samalla tavalla niitä harjoitusta ja tukea tarvitsevia on 20 ja 30 vuotiaissa. Toiset tarvitsee tukea ja rohkasua, toiset ei. Henkilökohtaisesti pidän törkeänä sitä, että ympäriinsä leimataa iän takia, jotenki äitiyttä harjoittelevaksi lapseksi. 

Vierailija
5/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän tuon kohderyhmä ihan oikeasti on? Kaikki alle 25-vuotiaat, eli myös esimerkiksi just yliopistosta valmistuneet maisterit tai viiden vuoden uran päiväkodissa tehneet lähihoitajat, vai tietyt riskiryhmät? Jollain paria kuukautta vajaalla 25-vuotiaalla kasvatustieteen maisterilla on tuskin hirveästi tarvetta tuollaiselle, tarkempi rajaus teiniäiteihin tai syrjäytymisvaarassa oleviin voisi olla paikallaan. 

Vierailija
6/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:11"]

Mikäköhän tuon kohderyhmä ihan oikeasti on? Kaikki alle 25-vuotiaat, eli myös esimerkiksi just yliopistosta valmistuneet maisterit tai viiden vuoden uran päiväkodissa tehneet lähihoitajat, vai tietyt riskiryhmät? Jollain paria kuukautta vajaalla 25-vuotiaalla kasvatustieteen maisterilla on tuskin hirveästi tarvetta tuollaiselle, tarkempi rajaus teiniäiteihin tai syrjäytymisvaarassa oleviin voisi olla paikallaan. 

[/quote]

Jotenkin olettaisin, että kohderyhmä on he, jotka kokevat tarvitsevansa ylimääräistä apua tai tukea. Ei kai siinä mitään pahaa ole?

Vierailija
7/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:05"]Voi luoja kuinka alkoi ärsyttään, kun avasin ton linkin. Sain itse lapseni 22 ja 23 vuotiaana ja minua raivostuttaa tuo jatkuva asenne siihen, että alle 25v on niin nuori, että tarvitsee niin jumalattomasti tukea, että pystyy äidiksi. 

Ihan samalla tavalla niitä harjoitusta ja tukea tarvitsevia on 20 ja 30 vuotiaissa. Toiset tarvitsee tukea ja rohkasua, toiset ei. Henkilökohtaisesti pidän törkeänä sitä, että ympäriinsä leimataa iän takia, jotenki äitiyttä harjoittelevaksi lapseksi. 
[/quote]
Tämä. Minä sain lapseni myös 22- ja 23-vuotiaana, eikä mulla ole ikinä ollut mitään sellaisia ongelmia, mitä sillä 26-vuotiaalla äidillä ei voisi olla. Sisareni taas on lapseton 30v, ja hän on melko avuton lasten kanssa. Jos hän tulisi raskaaksi, tarvisi hän paljon enemmän apua, mitä minä. Minä olin täysin valmis äidiksi esikoisen syntyessä, sisareni ei ole. Sillä ei ole mitään tekemistä iän kanssa.

Vierailija
8/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemus että juuri nuoret äidit haluavat oikein näyttää kuinka hyviä äitejä he pystyvät olemaan. 

Kauhisteltiin kun sukulaistyttö alkoi 21v odottamaan vauvaa, aina kun heitä tapaa ovat 1v vesseli ja äiti iloisia ja hyvinvoivia, samoin koti on siisti ja kauniiksi laitettu. Ja olisi jotenkin outoa jos isi jäisi kotiin kun äiti ja vauva olisi viety johonkin tyttöjen taloon

Vierailija
9/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:21"]

Minulla on kokemus että juuri nuoret äidit haluavat oikein näyttää kuinka hyviä äitejä he pystyvät olemaan. 

Kauhisteltiin kun sukulaistyttö alkoi 21v odottamaan vauvaa, aina kun heitä tapaa ovat 1v vesseli ja äiti iloisia ja hyvinvoivia, samoin koti on siisti ja kauniiksi laitettu. Ja olisi jotenkin outoa jos isi jäisi kotiin kun äiti ja vauva olisi viety johonkin tyttöjen taloon

[/quote]

olis ehkä pitänyt lukea linkki ensin. sorry

Vierailija
10/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Just se on ongelma että haluavat näyttää miten hyvin pärjäävät. Lasten kanssa oleminen ei ole mitään suorittamista ja näyttämistä vaan olemista ja kuuntelemista, katselemista ja selvittämistä ja selittämistä.

Vierailija
11/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:28"]

[/quote]

Just se on ongelma että haluavat näyttää miten hyvin pärjäävät. Lasten kanssa oleminen ei ole mitään suorittamista ja näyttämistä vaan olemista ja kuuntelemista, katselemista ja selvittämistä ja selittämistä.

[/quote]

Ehkä tolla näyttämisellä lähinnä tarkotetaan juuri sitä, että on keskitytty siihen äitiyteen. Nimenomaan siihen olemiseen ja lasten hoitoon. On asetettu se lapsen hoito ykkös asiaksi, myös sen takia, että muut ei heti voivottelisi nuorta äitiä. Ongelma ei todellakaan ole se, jos joku haluaa näyttää kuinka hyvin pärjää. Ongelma tulee siinä vaiheessa, jos äitiys on esittämistä. Mutta parhaiten ihminen näyttää pärjäävänsä kun hoitaa hommansa hyvin ja keskittyy itse pääasiaan, lapseensa. 

Vierailija
12/12 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on sen takia, että tyttöjen talon kohderyhmä ovat nuoret ja nuoret aikuiset. Siellä on nyt haluttu järjestää jotain raskauteen liittyvää.