Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te 5 kertaa syövät pidätte kalorit kurissa?

Vierailija
09.07.2015 |

Syön siis itse kaksi kertaa päivässä, lounaan ja illallisen, ihan järkevänkokoiset annokset. Riittää hyvin minulle ja kun en syö sokeria tai viljatuotteita, niin ei verensokeri heilahtele eikä tule karmiva nälkä. Kaloreita saan n. 1700 päivässä, olen normaalipainoinen. Mietinkin, että miten te, jotka syötte 5-6 kertaa päivässä, pidätte kalorit kurissa? Minun kohdallani se kun tarkoittaisi n. 300 kaloria/ateria. Mielestäni se on todella vähän! Vaikka siis söisi omenan ja jugurtin yhdellä aterialla ja säästäisi sen 150 kaloria lounaalle, niin ei sillä 450 kalorilla ihan kamalasti lounasta syö? Tai en usko, että tulisin täyteen? Asia ei siis ole minulle ongelma, olen koko aikuisikäni syönyt näin ja voinut hyvin, mutta kiinnostaa vaan, että mitä te muut syötte?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kyllä töissä, että moni syö kuin sinä. Lappaavat klo 11 lounaslautaselle esim. pari kolme perunaa, muutaman raviolin kasvisruokailijoille tarkoitetusta, paneroidun kalafileen ja salaattia, jonka lisäksi vielä vähän pastasalaattia. Ja pari palaa leipää totta kai myös. Itse ottaisin sen 1-2 perunaa koosta riippuen, kalan ja salaattia.

Vierailija
22/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syödyt ap:lla

8.00 maitokahvi

12.00 salaatti: 1avokado, 1 mozzarellapallo, salaattia, tomaattia, paprikaa ja vinegrette
12.30 maitokahvi

19.00 salaattia ceasarkastikkeella iso satsi, tomaattikastikkeessa haudutettuja lihapullia 6 kappaletta, olivat keskikokoisia ja tietysti vähän sitä tomaattikastiketta jossa sipulia, valkosipulia, öljyä, yrttejä ja tomaatteja.

Lisäksi on tainnut mennä 1,5 litraa vissyä ja saman verran vettä.

Kesällä näin, talvella myös lämpimiä lisukkeita ja paksuja keittoja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön järkeviä määriä järkevällä sisällöllä.

Vierailija
24/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt vain kaksi kertaa päivässä ja isoja annoksia niin miten sinulla on "varaa" esim. munkki-kahveihin yms. Sellaisiin herkkuhetkiin?

Vierailija
25/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:02"]

Jos syöt vain kaksi kertaa päivässä ja isoja annoksia niin miten sinulla on "varaa" esim. munkki-kahveihin yms. Sellaisiin herkkuhetkiin?

[/quote]miksi ei olis? Eikai sitä nyt tarvi tunin välein vetää jotain pöperöä sisuksiin.

Vierailija
26/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:00"]

Aineenvaihdunta pysyy paremmin käynnissä, kun syö 5 kertaa päivässä pienehköjä annoksia. [/quote]

Tämä on ihan paskapuhetta, aineenvaihdunta toimii täysin samalla tavalla söi sitten kerran tai kymmenen kertaa päivässä.

Vierailija
27/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua kaloreista, mutta tässä mitä syöty tänään.

Lautasellinen puuroa mustikoilla ja maidolla.

Iso lautasellinen salaattia, tonnikalaa, fetaa, tomaattia, kurkkua, vesimelonia, salaatinkastiketta ja sämpylä.

Kuppi kahvia.

Lautasellinen kinkkupastaa ja raejuustoa.

Reissumiesleipä, juustoa ja kinkkua. Vesimelonia. Irtokarkkeja vähän.

Ja vettä pitkän päivää. Normipäivä, paitsi karkkia en aina syö. 171/63. Tänään ei liikuntaa, huomenna ehkä.

Vierailija
28/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, en juurikaan välitä makeasta :), juon kahvilassa ihan vaan sen kahvin, ja kun olen laskenut, että mulla menee päivässä aina melkein saman verran kaloreita 6 pv viikossa, niin hyvin voin vetäistä vaikka lauantaina päivällisenä ravintolassa kolmen lajin aterian ilman, että paino on siitä moksiskaan :)

Vierailija
29/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö 1700kcal vaan yli 2000 koska käyn 5 kertaa viikossa salilla...

Aamupala:
Puuroa, mustikoita, raejuustoa
Lounas:
Salaattia reilusti, kanaa / kalaa / kalkkunaa
Välipala:
5 pähkinää, rahkaa 100g
Päivällinen:
1dl keitettyä riisiä / 1,5dl keitettyä pastaa, kanaa/ kalaa/ kalkkunaa, reilusti vihanneksia
Iltapala: ruisleipä, 5 pähkinää, 100g rahkaa, 40g marjoja

Vettä 3L päivässä, treenipäivinä lisäks palautusjuoma :)
172cm / 65kg

Vierailija
30/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, itsestään. En laske kaloreita, en tiedä tarkalleen mitä syön tai kulutan. Mutta syön vain sen minkä kulutan.
Ja säännöllinen ateriarytmi on mulle tosi tärkeä, 3-4h välein on saatava syödä, muuten huono olo. Ylipainoa ei ole ollut ikinä, syön kutakuinkin mitä huvittaa. Liikun toki myös paljon, satun pitämään terveellisistä jutuista, esim makeanhimoa en omista lainkaan, ystävien kanssa kahvilassakin valitsen mieluiten ruisleivän enkä leivosta.

Vierailija
31/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ikäni ollut normaalipainoinen. Mulla on kolme lasta ja aina ollut radi, sukurasite diabetekseen. Mulla oli se päivittäinen kalorimäärä 1700 kaloria ja siihen sai kyllä ihan syömällä syödä Radi-ruokavaliolla. Mä sain sokerit hyvin pidettyä kurissa kyllä niin.

Olen jo 45 ja aikuisikäni olen painanut noin 60 kg, olen 167 senttiä. Mä laihdun yleensä keväällä ja kesällä vähän, syksyn pimeydessä lihon kilon kaksi. Mä en mitenkään erityisen säännöllisesti käy vaa'alla, mutta marraskuussa saatan painaa 62 kg, nyt kävin kokeilemassa niin tasan 60 kg.

Joka tapauksessa syön 5 kertaa päivässä. Aina olen syönyt.

Vierailija
32/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä huvittaa, kulutan pois. Hoikkana pysyn.

Vierailija
33/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:09"]En syö 1700kcal vaan yli 2000 koska käyn 5 kertaa viikossa salilla...

Aamupala:
Puuroa, mustikoita, raejuustoa
Lounas:
Salaattia reilusti, kanaa / kalaa / kalkkunaa
Välipala:
5 pähkinää, rahkaa 100g
Päivällinen:
1dl keitettyä riisiä / 1,5dl keitettyä pastaa, kanaa/ kalaa/ kalkkunaa, reilusti vihanneksia
Iltapala: ruisleipä, 5 pähkinää, 100g rahkaa, 40g marjoja

Vettä 3L päivässä, treenipäivinä lisäks palautusjuoma :)
172cm / 65kg
[/quote]
Etkö syö punaista lihaa ollenkaan? Vai ootko joku fitness tyyppi?