Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te 5 kertaa syövät pidätte kalorit kurissa?

Vierailija
09.07.2015 |

Syön siis itse kaksi kertaa päivässä, lounaan ja illallisen, ihan järkevänkokoiset annokset. Riittää hyvin minulle ja kun en syö sokeria tai viljatuotteita, niin ei verensokeri heilahtele eikä tule karmiva nälkä. Kaloreita saan n. 1700 päivässä, olen normaalipainoinen. Mietinkin, että miten te, jotka syötte 5-6 kertaa päivässä, pidätte kalorit kurissa? Minun kohdallani se kun tarkoittaisi n. 300 kaloria/ateria. Mielestäni se on todella vähän! Vaikka siis söisi omenan ja jugurtin yhdellä aterialla ja säästäisi sen 150 kaloria lounaalle, niin ei sillä 450 kalorilla ihan kamalasti lounasta syö? Tai en usko, että tulisin täyteen? Asia ei siis ole minulle ongelma, olen koko aikuisikäni syönyt näin ja voinut hyvin, mutta kiinnostaa vaan, että mitä te muut syötte?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 6-7 kertaa ja kaloreita on paras tulla vähintään 2000 tai joudun syömään yöllä kun en saa nukuttua. Olen hoikka ja timmi.

Vierailija
2/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla verensokeri heilahtelisi aika lailla, jos söisin illalla klo 18.00 ja seuraavan kerran vasta seuraavana päivänä klo 12.00.

Aamulla syön smoothien, jossa on marjoja ja proteiinijauhetta, joskus rahkaa tms., kaloreita noin 300, normilounaassani on kaloreita saman verran (kanaa ja kasviksia), välipalana pähkinöitä tai manteleita, päivällisellä jotain tavisruokaa, suurin osa siitä salaattia ja illalla jugurtti + marjoja. Minusta 450 kaloria lounaalla on aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet annoskoot. Jotkut vetää hirveät määrät lounaalla. Syön aamiaisen, lounaan, päivällisen. Sitten iltapäivällä välipala ja pieni iltapala. Minulle kelpaa välipalaksi esim. tuoreita tomaatteja.

Vierailija
4/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170/55 kg. Aamulla söin ison lautasellisen piuroa ja kahvin, aamupäivällä banaanin ja lounaaksi 2isoa lihapullaa ja salaattia. Välipalana söin proteiinirahkan ja kotona merilohta n.150g ja salaattia. Iltapalaksi 2kpl juustosipuli reissumiehiä ja kaksi kansnmunaa. Kävin mä tossa välissä salilla ja siivosin kämpän ja nälättää vieläki vähän

Vierailija
5/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:44"]Olen 170/55 kg. Aamulla söin ison lautasellisen piuroa ja kahvin, aamupäivällä banaanin ja lounaaksi 2isoa lihapullaa ja salaattia. Välipalana söin proteiinirahkan ja kotona merilohta n.150g ja salaattia. Iltapalaksi 2kpl juustosipuli reissumiehiä ja kaksi kansnmunaa. Kävin mä tossa välissä salilla ja siivosin kämpän ja nälättää vieläki vähän
[/quote] ja töissä siis 8-16

Vierailija
6/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kysyä ap sulta että miten jaksat syödä kerralla niin paljon että saat kahdella aterialla saman verran kaloreita ku mä neljällä? :D

Vierailija
7/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kasviksia. Lautasmalli. Ateriat 300-400 kcal/kerta. Hiilarit lähinnä treenin jälkeen. Aamulla heti 4oo kcal eli kunnon aamupala. Olisi kamalaa syödä vain kaksi kertaa päivässä. N60/165

Vierailija
8/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitenkään. Vittu, joka päivä spagettia, jauhelihaa, mandariinia, hedelmiä, riisiä, kalaa yms. Paskakin haisee kuin mikäkin kalmio!

Vierailija
9/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti kuule :) Syön siis lounaalla aika ison salaatin (myönnettävästi tykkään kastikkeista...) aluksi ja sitten jotain proteiinia, kalaa tai lihaa ja sitten lämpimiä kasviksia. Tai sitten vaan ison salaatin proteiinilla. Ja kun siihen vähän lisää parmesaania kastiketta, niin johan ne kalorit kasvaa. Illalla aika samalla lailla. Ollaan kyllä ihmiset erilaisia, mulla ei heilahtele verensokerit ikävän tuntuisesti. Ja makeasta, esim hedelmistä en välitä. Mutta jännää tää on kuulla eri ihmisten syömisiä!

Vierailija
10/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta pysyy paremmin käynnissä, kun syö 5 kertaa päivässä pienehköjä annoksia. Ei ole mitään järkeä ahtaa hirveitä annoksia kerran tai kaksi päivässä.

Vierailija
11/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa syödä vuorta ruokaa kerralla. Aamulla on heti nälkä, mutta en syö isoa aamupalaa, koska en jaksa tai ehdi, vaan otan vähän jogurttia ja leipää. Parin tunnin päästä on taas nälkä, jolloin syön taas jotain pientä lounasta. Näin jatkuu koko päivän, eli noin parin tunnin välein otan jotain, päivällisellä syön kunnolla eli ison annoksen, ja iltapala päälle (jos en syö illalla tai olen syönyt iltapalan liian aikaisin, saatan herätä nälkään yöllä). Yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti, mitään en ole karsinut pois ruokavaliosta, käytän rasvaisiakin tuotteita. Pullaa tai sellaista saatan syödä muutamana päivänä viikossa, mutta en vedä ähkyyn asti juuri koskaan. Liikunta on tällä hetkellä vähäistä. En liho enkä laihdu, paino pysyy samana. En laske koskaan kaloreita. Syön kun on nälkä ja sitä mitä on tai sitä mitä tekee mieli.

Vierailija
12/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan niin paljon, ei tarvi kaloreita vahdata.

Vierailija
13/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kyllä hyvä aineenvaihdunta ja kahdessa ateriassa on minulle järkeä :) sen unohdin laittaa, että juon kolme lattea päivässä myös, eli niistä tulee varmaan 300 kaloria myös yhteensä. Ihmisille sopii eri rytmit näemmä. Ja mä urheilen vaan 3 kertaa viikossa, joten en senkään takia tartte ihmeempiä ateriarytmejä, kuten varmaan moni kunnon atleetti!

Vierailija
14/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässäpä esimerkki tästä päivästä:

Aamulla kaksi kuppia maitokahvia, kaksi riisikakkua, neljä ohuen ohutta kalkkunasiivua, puolikas kurkku, nektariini, kourallinen kirsikkatomaatteja (n. 170 kcal yhteensä)

Välipalaksi pieni omena, maitokahvi (n. 70 kcal)

Lounaaksi salaatti, jossa savustettua lohta 100g, keitetty kananmuna ja rasvatonta raejuustoa 100g (n. 350 kcal), jälkiruoaksi mehujää (n. 50 kcal)

Välipalaksi Skyr uuniomena (92 kcal), 10 viinirypälettä (35 kcal)

Ennen salia mansikkasuklaa proteiinipatukka (193 kcal)

Salin jälkeen palautusjuoma (110 kcal)

Iltaruoalla maustamaton (suola) broilerin rintafile 100g, salaatti, jälkiruoaksi viinirypäleitä ja kourallinen mansikoita (n. 200 kcal)

Iltapalaksi nektariini (n. 60 kcal), kaksi riisikakkua, joiden päällä ohuen ohutta kalkkuleikettä (80 kcal)

Yhteensä n. 1400 kcal, pitäisi saada lisää kaloreita kun oli salipäiväkin, mutta kun maha on aivan täysi kokoajan. Taidan vielä tässä elokuvaa katsellessa napostella pähkinöitä ja viinirypäleitä.

Vierailija
15/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mielenkiintoinen lista, 15, kiitos! Joku sanoi, että olisi raskasta syödä kerralla niin paljon kuin minä, niin mun mielestä taas tuntuisi raskaalta syödä noin usein kuin 15. Helppoa, kun voi hoitaa kahdella aterialla koko homman! Toki varmaan kaikki syö silloin kun on tarve. Mulla se nälkä ei tule kuin kaksi kertaa, jolloin syön siis sen 700 kaloria kerralla. Jollekin hurjasti, mulle sopivasti :)

Vierailija
16/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain vähän kerrallaan. :) ja liikun paljon.

Vierailija
17/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tottumiskysymys että pitää ruoan määrän pienenä per ateria. Itse en ole sitä oppinut ja minulle sopii hyvin kahden aterian päivätahti. Olen 195cm, n. 95kg mies ja liikun aktiivisesti. Kolmella aterialla jo alkaa kertyä vararengasta.

Vierailija
18/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ennen muutamia kertoja päivässä ja jätin aina esimerkiksi aamiaisen väliin. Saatoin syödä päivässä esimerkiksi pakastepitsan, mielettömästi kahvia ja illalla mäkkärin aterian. En ollut vielä silloin hirmuisen lihava, mutta hieman ylipainoinen ja tajusin, että jos en nyt tee jotain olen parin vuoden päästä oikeasti iso.

Tuon ruokarytmin ja valion (koetan vältellä viljoja) avulla olen nyt laihtunut 15kg 4kk ja aion jatkaa näillä raiteilla, koska keho voi todella hyvin.

T. nro. 15

Vierailija
19/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, 15, että oot löytänyt itselle hyvän rytmin ja onnittelut painonpudotuksesta!

Vierailija
20/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ap esimerkit päivän ruuistasi kaloreineen, olisi mielenkiintoista lukea :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi