Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äiti ja tytär - minkä kokoinen asunto?

Vierailija
09.07.2015 |

Olen pienen tytön yksinhuoltaja. Asumme kaksiossa. Mihin ikään mielestänne kaksio toimii hyvänkokoisena asuntona? Onko jokin ikä, jolloin lapsi alkaa kaipaa/tarvita omaa huonetta?

Asumme Helsingissä, joten asumiskustannukset ovat aika korkeat. Haluan myös asua kivalla alueella, mielellään nipistän tuosfa neliömäärästä.

Kokemuksia, mielipiteitä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuttiin kaksiossa siihen asti, kun tytär lähti opiskelemaan. Iso olohuone, jossa alkovi ja mun sänky.Tyttärellä oma huone.

Vierailija
22/27 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio ollut kokoajan. Tyttö nyt 16v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on 16 ja asutaan kaksiossa. Ei ongelmaa. 

Vierailija
24/27 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi asua lapsensa kanssa kaksiossa?! Tai ylipäätään kerrostalossa. Olisi ollut kamalaa jos olisin joutunut viettämään lapsuuteni pienessä kerrostalokaksiossa! Onneksi olen aina saanut asua omakotitalossa ihan omassa huoneessa.

Anteeksi vaan, mutta minä kermatakapuoli olet? Kaikilla ei ole a. Rahaa b. Mahdollisuutta okt-asumiseen.

Lapsi voi vaikuttaa hyvin rajatusti missä ja miten asuu ja mihin oloihin syntyy.

Kolmio esim. on ihan hyvä, jos kyseessä rauhallinen taloyhtiö vaikka. Kaksio yhdessä vanhemman kanssa aika ahdas.

Lapsi tarvitsee myös omaa rauhaa jne.,kun koulu alkaa.

Olen luultavasti raskaana,ihan alussa.

Vierailija
25/27 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaverini teiniaikana asui äitinsä kanssa kaksiossa. Kaverilla oma huone ja äiti nukkui olkkarissa. Voihan kaksiossa kaksi ihmistä asua oikein hyvin, teinille toki kannattaa sitten se oma huone järjestää. 

Vierailija
26/27 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta ja asun 58m2 kaksiossa heidän kanssa. Tuli kiire saada asunto ja tämä oli ainoa vapaa, joten muutettiin vaikka pieneksi tiesinkin. Vanhin on 2 luokkalainen. Olen sisustanut kodin kivaksi, nukun itse sohvalla ja lapset kerrossängyssä + 1 erillissängyssä. En koe että olisi toivotonta näinkään, pidän kodistamme pienellä pihalla. Tätä ennen asuimme isossa omakotitalossa, joten totuteltavaa on, mutta ihan kaikkeen sopeutuu, ja helpottaa ajatus siitä ettei tämäkään ole lopullista, kyllä me vielä isompi löydetään. Mut enemmän mulle merkitsee rauhallinen ympäristö ja lapsilla kaverit naapurustossa.

Vierailija
27/27 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:02"]

Miten joku voi asua lapsensa kanssa kaksiossa?! Tai ylipäätään kerrostalossa. Olisi ollut kamalaa jos olisin joutunut viettämään lapsuuteni pienessä kerrostalokaksiossa! Onneksi olen aina saanut asua omakotitalossa ihan omassa huoneessa.

omakotitalo on painajainen. 

nimim. Ei ikinä enää

Miksi? Liikaa siivottavaa? Pitää itse huolehtia asunnon kunnosta? Joutuu lämmittämään saunan PUILLA?!

Omakotitaloonkin saa asennettua sähköllä lämpiävän kiukaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme