Helsingin keskuspuistossa susi, uskallatko liikkua?
Siellä pimeydessä voi käydä hiihtäjän päälle.
Kommentit (44)
Minä käyn aamupimeällä lenkillä pääkaupunkiseudulla ja näin viime talvena mielestäni tuoreessa lumessa suden jäljet. Ei pelottanut, enkä ilmoittanut iltapuluun jottei hukkaa surmata.
Voiko iltaisin törmätä yön Timoihin? Voi, koska niitä ei erota pimeässä xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sittenhän helsingissä liikkui "susi" joka olikin jonkun karannut vähän sutta muistuttava lemmikkikoira, joku asiantuntijakin tunnisti sudeksi kunnes koiran omistaja tuli itse julkisuuteen ja sanoi että koirahan se. Olisiko taas ollut tällainen.
Kyllä Helsingissä on susia tasaisin väliajoin ja kun jäävät auton alle, niin ne voidaan tunnistaa sudeksi. Ahmakin on täällä nähty. Helsingissä on paljon ruokaa pedoille, mutta liikenne käy lopulta niiden kohtaloksi.
Kaikki huuhkajatkin ovat hävinneet.
Huuhkajia on. Varsinkin Keskuspuistossa.
Tappajasusi saatiin nitistettyä! Hyvä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/48cd6f81-d885-4f87-9b3d-ddc86e9434c8
Vierailija kirjoitti:
Susi kuuluu luontoon!! Myös Helsinkiin, jos se sinne haluaa mennä, ei eri sääntöjä eri puolille Suomea. Suden elinalueita ei saa rajoittaa!
Helsingissä ei ole tarpeeksi isoja luontoalueita sudelle. Mutta ketuistakin on tullut cityketyuja, niin eiköhän sudestakin voi tulla citususi. Sudet on aina saanut olla rauhassa Helsingissä.
Enemmän pelkään miehiä, kuin eläimiä. Jos olisin keskellä metsää niin mielummin törmäisin karhuun, kuin mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pelkään miehiä, kuin eläimiä. Jos olisin keskellä metsää niin mielummin törmäisin karhuun, kuin mieheen.
Olen samaa mieltä. Tämä punavihreä sukupuolineutraalimetsä pitäisi jakaa miesten ja naisten metsiksi.
Näin viime keväänä suden jäljet pääkaupunkiseudulla, en kerro missä. Toivottavasti ei ollut sama susi.
Nooh, eihän sutta tarvitse pelätä ne on täällä pohjoisempana ihan normisettiä.. hyvä, että muutkin saavat "tuntumaa "
Ja maalaisia haukutaan kun eivät susista pidä? Teillä sitä jahtaa poliisitkin...
Sutta en pelkää, vapaana juoksevat ja arvaamattomasti käyttäytyvät isot koirat sen sijaan pelottavat ja ovat huomattavasti yleisempiä.
Jos susi pelottaa, kannattaa tarkistaa tilastoista, kuinka usein ja milloin viimeksi susi on käynyt ihmisen kimppuun Suomessa. Sitten kannattaa vertailun vuoksi tarkistaa vastaavat tilastot vaikka koirista, hirvistä ja ihmisistä. Voi olla, ettei susi enää sen jälkeen pelota yhtä paljon…
Susi Helsingissä tapetaan heti. Samoin metsät tuhotaan ja vedet sotketaan. Luonnonsuojelu on sitä, mikä kuuluu vain muille.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsesta asti liikkunut metsissä joissa susia liikkuu, ei ole koskaan pelottanut.
Samoin Kainuussa, nyt olen asunut Espoon takametsissä jo vuosia, ei pelota. Yksinäinen susi on luultavasti perheestään erotettu nuori uros, joka etsii seuraa. Ei ole vaarallinen, sudet saalistavat yleensä laumoissa.
Ihminen se suurin peto on, ja vieläpä toisille ihmisille(kin).
Metsässä ei ole koskaan pelottanut, kaupungissa kyllä, kun on uhattu vetää turpaan, raiskata ja mitä kaikkea muuta.
Kyllä täällä Hesassa pelätään noita susia lampaiden vaatteissa. Niitähän on nykyään aikas paljon. Pimeällä en liikkuisi missään.