Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten isättömyys vaikuttaa lapsiin?

Vierailija
22.02.2022 |

Onko isättömyydellä nähdäksenne haittavaikutuksia lapsiin?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse olen isä jonka lapsen äiti vieraannutti minusta joten on vaikea sanoa miten vaikutti vai vaikuttiko mitenkään. 

Vierailija
42/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kuoli ennenkuin kouluun ehdin. Eli kasvoin äidin kanssa ja miehinen näkökulma jäi oudoksi. Melkein pelkäsin miehiä tai sitten muita ihmisiäkin. Ystävien hankinta ei multa oikein suju. Ehkä muutkin ovat huomanneet, ettei leskien luona oikein käy ihmisiä siten kuin pariskuntien?

Äiti puolestaan olisi tarvinnut tukea, ehkä jotain sururyhmää viimeistään isän kuoltua. Siihen aikaan sellaisia ei ollut eikä äiti missään nimessä olisi mennyt lääkäriinkään niissä asioissa. Muulle suvulle sopi, että minä olin sitten hänen likasankonaan. Sairastui pahemmin jäätyään yksin mun kanssa. Ja mun aikuistuessa hänen tilansa oli huono, muttei lääkäriin silloinkaan itse mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän yh-äitien kasvatit ikävästi erottuu väkivaltaisina porukoista. Syrjäytyneitä häiriköitä.

Olin aikanaan nuorisokodissa töissä, niin kyllä ne siellä asuvat lapset tosiaan pääsääntöisesti oli yksinäisten äitien kasvattamia. Mistä lie johtuu sitten, en osaa sanoa. Onko se isän puutetta vai ihan vaan aikuisen väsymystä ongelmien ilmetessä ilman arjen jakajaa?

Kautta aikojen on kasvanut terveistä aikuisia yhdenkin vanhemman perheistä ja lapselle riittää yksi kyllin hyvä vanhempi, joka psyykkisesti saatavilla. Jos perheen ainoa vanhempi ei ole itsekään päässyt elämän syrjään kiinni se näkyy myös lapsissa. Huono osaisuus on eniten periytyvää. 

Vierailija
44/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän yh-äitien kasvatit ikävästi erottuu väkivaltaisina porukoista. Syrjäytyneitä häiriköitä.

Jaa, no mä olen sit varmaan joku tilastopoikkeus? Isä katosi mun elämästä kun täytin 5v (se tavallinen, uusi vaimo ei voinut sietää mua silmissään). Oon sukuni ensimmäinen yo ja korkeakoulukoulutettu, asiantuntijahommia painanut nyt 25v, samassa parisuhteessa 30v, kolme osittain jo aikuista lasta ja okt Etelä-Espoossa. Ainoa kohtaaminen poliisin kanssa oli puhallusratsia yksi aamu töihin ajellessa tossa viitisen vuotta sitten.  Sosiaalitoimen kanssa en ole jutellut elämässäni, ainoat tuet on lapsilisät. 

Hohhoijaa, älä jaksa olla lapsellinen totta hitossa on myös ihmisiä jotka eivät ole ns tilastotapauksia. Ei pidä ottaa sitä henkilökohtaisesti, jos tilastollisesti yhden vanhemman perheillä ei mene hyvin. 

Vierailija
45/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isättömillä pojilla on 14% lyhyemmät telomeerit, googlasin just.

Vierailija
46/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a mun serkussarja on kiintoisa tapaus. Yx miespuolinen kasvoi aika tavalla ilman isää. Hän meni 20v naimisiin ja on edelleenkin naimisissa saman kanssa. Nyt eläkkeellä jo, työura oli kyllä.

Mun isä kuoli, kun en vielä lukea osannut. Olen naimisissa edelleen ja 30v hääpäivä on takana.

Yx menetti isänsä aikuisuuden kynnyksellä. On pitkässä suhteessa, muttei asu siippansa kanssa.

Muilla on ollut isä läsnä kasvaessa, mutta avioeroja yms. riittämiin. Nuorin on tk-eläkkeellä eikä voi hyvin. Työura on kaikilla muilla ollut. Vankilaan ei ole kenelläkään ollut asiaa. Pari yo:ta on, muttei maistereita.

Vierailija
47/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mun ainakaan ole!

Esihenkilö vastuussa, hyvin koulutettu, oma asunto, ulkoilee, liikkuu, matkustaa...ei mitään noista !

Isästään huolimatta fiksu nuori. Enkä ole mollannut hänelle isäänsä, mun moka kun en tajunnut mikä kusipää se mies oli ja on.

Vierailija
48/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä ystävälläni, nyt jo kaski-ikäinen, ei ole ollut isää hän ei edes tiedä kuka isänsä on. Koko nuoruutensa ajan hän kärsi siitä ja oli katkera, vielä joskus nykyäänkin hän suree sitä. Mikään ei ole voinut häntä lohduttaa, onneksi hänen miehensä isä on voinut toimia varaisänä hänelle.

Eikö äitinsäkään tiedä lapsensa isää.

Lapsella on oikeus tietää isänsä, vaikka ei tekemisissä olisikaan tai on kuollut.

Höh, vähänkö noita on yhden illan panoista syntyneitä, humalan huumassa...

Vierailija
49/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nuo ylipainoiset, värikkäissä siilitukissa kulkevat, kasvattavat näitä jotain viidennen sukupuolen mutaatiohörhöjä, jotka eivät tiedä mitä isä tarkoittaa

Vierailija
50/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi
</p>

<p>e kirjoitti:

lapsilisästä voi kieltäytyä jos ei tarvitse. Lapsilisän saamisen voi lopettaa!

Sinä selvästi tarvitset rahallista tukea valtiolta.

Olet tuen piirissä

Ei se ole menestystä

Et selvästikään ymmärtänyt etkä' sisäistänyt lukemaasi!

Hän on selviytynyt isättömyydestään! AINOA tuki jota on koskaan saanut ovat lapsilisät joihin kaikki ovat oikeuettuja!

Kaikista isättömistä EI TULE luusereita!

Vierailija
51/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

a.[/quote]

Really? [/quote]

Ollaan SUomessa, ilmoitettu asiattomaksi.

Vierailija
52/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin nuo ylipainoiset, värikkäissä siilitukissa kulkevat, kasvattavat näitä jotain viidennen sukupuolen mutaatiohörhöjä, jotka eivät tiedä mitä isä tarkoittaa

Rikkaat ja rahattomissakin on tänään perhe, jossa rahaa ei ole koskaan ollut, mutta silti on 6 lasta. Ja äiti on vastannut perheestä yksin...

Vierailija
53/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mun ainakaan ole!

Esihenkilö vastuussa, hyvin koulutettu, oma asunto, ulkoilee, liikkuu, matkustaa...ei mitään noista !

Isästään huolimatta fiksu nuori. Enkä ole mollannut hänelle isäänsä, mun moka kun en tajunnut mikä kusipää se mies oli ja on.

Päätyminen "mersun" rattiin määrittelee sen miten ihminen pärjää elämässä?

Vierailija
54/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mun ainakaan ole!

Mistä tiedät mitä siellä nuoren pään sisällä tapahtuu? Voimme nähdä sen mitä asiat on ulkoisesti, mutta pääsisäiset peikot ei näy ulos päin. 

Vierailija
55/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs äidittömät tai yh-isien lapset voivat? Olisivatko palstan pojat asuneet mieluummin isän kanssa, ja miten elämä olisi sitten sujunut? Se on aina hienoa, kun näkee kypsiä isiä, jotka ottavat tehtävänsä tosissaan. Haluaisi kai joka poika ja tyttö, että asia olisi näin, eikä että joutuu identifioitumaan esim. itsekeskeiseen addiktiin?

Vierailija
56/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mun ainakaan ole!

Mistä tiedät mitä siellä nuoren pään sisällä tapahtuu? Voimme nähdä sen mitä asiat on ulkoisesti, mutta pääsisäiset peikot ei näy ulos päin. 

Näen jo iltapäivälehtien otsikot, Eero, 42 kertoo miten isättömyys vaikutti lapsuuteni. Ihminen alkaa vasta vanhemmalla iällä hahmottamaan miten se lapsuus ja nuoruus on omaan elämään vaikuttanut. 

Vierailija
57/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus ja nuoruus meni hyvin, mutta niin vaan poika peri isänsä alkoholismin. Kaava oli lähes identtinen. Kumpikin oli parikymppisinä ahkeria, aktiivisia, jne. mutta... Pojan isä oli hyvästä ydinperheestä ja alkoholismi periytyi yli sukupolven, äidin isältä. 

Vierailija
58/58 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no mä olen sit varmaan joku tilastopoikkeus? Isä katosi mun elämästä kun täytin 5v (se tavallinen, uusi vaimo ei voinut sietää mua silmissään). Oon sukuni ensimmäinen yo ja korkeakoulukoulutettu, asiantuntijahommia painanut nyt 25v, samassa parisuhteessa 30v, kolme osittain jo aikuista lasta ja okt Etelä-Espoossa. Ainoa kohtaaminen poliisin kanssa oli puhallusratsia yksi aamu töihin ajellessa tossa viitisen vuotta sitten.  Sosiaalitoimen kanssa en ole jutellut elämässäni, ainoat tuet on lapsilisät. 

lapsilisästä voi kieltäytyä jos ei tarvitse. Lapsilisän saamisen voi lopettaa!

Sinä selvästi tarvitset rahallista tukea valtiolta.

Olet tuen piirissä

Ei se ole menestystä

Olipa outo ja ikävä kommentti.