Miksi ihmiset ei peruuta parkkiruutuun
Olen tässä katsellut omaa ahdasta pihaani ja sen parkkiruutuja. Kaikkiin ruutuihin on ajettu nokka edellä, vaikka niihin tulo ja lähteminen olisi paljon yksinkertaisempaa, jos ruutuun olisi peruutettu. Myös monissa vilkkaissa kauppakeskuksissa olisi helpompaa lähteä ruudusta nokka edellä.
Miksi, oi miksi ei peruuteta parkkiruutuun?
Kommentit (14)
Minä peruutan. Miksi? Siksi, että peruutan mieluummin ruutuun kuin liikenteen sekaan.
Mulla yleensä aina tullessa kiire, nokka edellä saan parkkiin nopeammin. Lähtiessä ei ole hoppu, voi peruutella rauhassa.
Kun lähden peruuttamaan ruutuun, on joku toinen jo ajanut siihen nokka edellä. Siksi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:20"]
Olen tässä katsellut omaa ahdasta pihaani ja sen parkkiruutuja. Kaikkiin ruutuihin on ajettu nokka edellä, vaikka niihin tulo ja lähteminen olisi paljon yksinkertaisempaa, jos ruutuun olisi peruutettu. Myös monissa vilkkaissa kauppakeskuksissa olisi helpompaa lähteä ruudusta nokka edellä.
Miksi, oi miksi ei peruuteta parkkiruutuun?
[/quote] Mita sitten tykkaisit siita kun mina raapisin ostoskarryllani autosi kyljet kun yrittaisin sen kanssa tunkea sinne taakse sita tyhjentamaan?
No kun se ruutuun peruuttaminen on niin vaikeaa. Tämänkö halusit kuulla?
Meillä on kerrostalon pihassa lämmitystolpat site, että on käytännössä pakko ajaa nokka edellä ruutuun jos niitä haluaa käyttää. Tähän vuodenaikaan ei tietenkään käytetä, mutta silti tuntuu luontevammalta ajaa noinpäin. Ja tosiaan tavaroiden lastaaminen on helpompaa. Kauppojen pihalla peruutan välillä ruutuun, mieluummin valitsen toisen ruudun läpi ajamisen ja joskus taas lähtiessä peruuttamisen. Riippuu aika paljon paikasta ja siitä onko takaluukkuun menevää tavaraa.
Koska takakontti on kätevästi esillä, peruuttaminen sinänsä on helppoa. Rakastan taskupysäköintiä
Kyllä. Pihassa on heti parkkipaikan jälkeen 30 asteen lievä alamäki, lyhyt mutta hankala olisi siitä peräkonttia lastata. Pesuaineen laittokin on pissapojan säiliöön työlästä ja sen koetan tehdä jossain muualla. Sekä sitten se lämmitystolppa, hassua nurin perin, eikä varmaan viereisetkään tykkäisi.
Lastaus on syy sinänsä, mutta pääasiallinen syy on kuitenkin se, että "koska kaikki muutkin"
Nykyään kun kaikissa autoissa alkaa olla joko parkkitutka tai -kamera, ei mitään teknistä eroa ole olemassa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:46"]
Lastaus on syy sinänsä, mutta pääasiallinen syy on kuitenkin se, että "koska kaikki muutkin" Nykyään kun kaikissa autoissa alkaa olla joko parkkitutka tai -kamera, ei mitään teknistä eroa ole olemassa.
[/quote]
Höpö höpö. Meidän toisessa autossa oli ja sekin meni rikki, liian kallista korjauttaa. Uusissa autoissa ehkä usein on, mutta suurin osa ei ole uusia.
Koska on aika paljon helpompaa saada tavaraa takakonttiin, kun ei tarvitse ahtautua autojen väliin.