Miehuuden koko ja sänkytaidot?
Keskusteleeko/vertaileeko naiset kaveriporukassa miestensä kalujen kokoja ja miesten taitoja sängyssä yhtä avoimesti kuin miehet puhuvat seksikokemuksistaan naisten kanssa?
Oletko koskaan ollut kateellinen kaverillesi siitä, millainen seksielämä ja partneri hänellä on?
Kommentit (16)
... Ja millaisetkohan mahtavatkaan olla piirit missä miehet puhuvat omista seksikokemuksistaan muille. Vaikea keksiä moukkamaisempaa harrastusta.
Mä en kyllä, ei tuntuisi luontevalta.
Ehkä joissakin porukoissa tämmöistä tehdään. Mulle seksi on privaatti asia, joka kuuluu seksikumppanien välille eikä muille tutuille retosteltavaksi.
En ole ikinä ollut kateellinen toisten miehistä enkä ole puhunut seksiasioista kavereiden kanssa muutenkaan. Jotkut teinipojat voisivat tehdä tuollaista, mutta että aikuisetkin? Onpa noloa.
No kyllä minä puhun seksistä muutaman lähimmän ystäväni kanssa. En tietenkään mitään miehien kalujen kokoja tai taitoja, mutta yleisellä tasolla. On antoisia keskusteluja, aina oivaltaa jotain uutta seksistä ja läheisyydestä. Välillä saattaa tietty olla vaan jotain pinnallista heittoa esim. "Hitto kun panettaa, viime kerrasta on X päivää.." ja sit mietitään mitä ois kiva tehdä kun pääsee töistä tms.
Minulla on aina ollut naispuolisia ystäviä. Kyllä se on tullut selväksi, että naiset jakavat ystävilleen todella paljon tietoa. Myös seksistä ja jotkut jopa siitä elimen koosta. Huvittavaa tässä on se, miten paljon varsinkin nuorempana naiset piti meteliä siitä, että kaikki seksiin liittyvä on niin yksityistä, ettei siitä tule missään nimessä puhua kenellekään suhteen ulkopuoliselle.
Tottakai kerrotaan parhaat panot ja isoimmat melat.. Varotellaan kakkosen vonkaaja minimunista niin muut osaa kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina ollut naispuolisia ystäviä. Kyllä se on tullut selväksi, että naiset jakavat ystävilleen todella paljon tietoa. Myös seksistä ja jotkut jopa siitä elimen koosta. Huvittavaa tässä on se, miten paljon varsinkin nuorempana naiset piti meteliä siitä, että kaikki seksiin liittyvä on niin yksityistä, ettei siitä tule missään nimessä puhua kenellekään suhteen ulkopuoliselle.
Mulla on ikää 54 ja en ole ikinä kuullut yhdenkään ystävän seksielämästä, en vanhana enkä nuorena. Ei se vain ole tapana meidän piireissä. Ja näin vanhemmiten olisi kyllä noloa, ystävistä ei kuitenkaan ihan kaikkea halua tietää. Ei seksistä eikä suolentoiminnoista.
Sitä vartenhan ne ystävät on että niille kerrotaan kaikki. Ja tottakai puolituttujakin neuvotaan jos näkee että tekee tuttavuutta jonkun surkeen panon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vartenhan ne ystävät on että niille kerrotaan kaikki. Ja tottakai puolituttujakin neuvotaan jos näkee että tekee tuttavuutta jonkun surkeen panon kanssa.
Heh. Niinpä. mitäpä muutakaan keskustelua naisilla olisi kuin vertailla miesten kalujen kokoja. Onhan se sentään yksi maailman kiinnostavimmista asioista.
En ole nainen, niin en voi yleisesti ottaa kantaa "normaaliin" keskustelukulttuuriin. Mutta exän kaveriporukassa ainakin puhuivat aika avoimesti seksielämänsä ilot ja surut. Tuntuivat tietävän toistensa seksielämästä kaiken kumppanien kaluista lähtien. Toisaalta, ei sen parempaa "mainosta" olisi voinut edes toivoa erotessa.
Nykyinen kumppani ja hänen ystäväpiirinsä kyllä myös puhuvat seksielämästään keskenään, mutta se on semmoista "kel onni on, se onnen kätkeköön" tyyppistä valitusvirttä, eli jos on valitettavaa, se kyllä kerrotaan, mutta jos menee seksin saralla vähän paremmin niin se pysyy omana tietona. Ja mistäkö tiedän? No, tuo nykyinenkin kumppani on aika avoin ja pystyisi/uskaltaisi puhua näistäkin asioista, mutta on monesti todennut, että ei tuossa porukassa voi "kehuskella" hyvällä seksielämällä, koska se aiheuttaisi vain kateutta ja kyräilyä.
Ja mitä meidän miesten avoimeen seksikeskusteluun tulee, niin kerran kaveri totesi että ei saa seksiä. Minä vastasin että kyllä meillä peitto heiluu. Kateelliseksihan se tuli eikä asiaan ole sen jälkeen palattu.
M45 kirjoitti:
En ole nainen, niin en voi yleisesti ottaa kantaa "normaaliin" keskustelukulttuuriin. Mutta exän kaveriporukassa ainakin puhuivat aika avoimesti seksielämänsä ilot ja surut. Tuntuivat tietävän toistensa seksielämästä kaiken kumppanien kaluista lähtien. Toisaalta, ei sen parempaa "mainosta" olisi voinut edes toivoa erotessa.
Nykyinen kumppani ja hänen ystäväpiirinsä kyllä myös puhuvat seksielämästään keskenään, mutta se on semmoista "kel onni on, se onnen kätkeköön" tyyppistä valitusvirttä, eli jos on valitettavaa, se kyllä kerrotaan, mutta jos menee seksin saralla vähän paremmin niin se pysyy omana tietona. Ja mistäkö tiedän? No, tuo nykyinenkin kumppani on aika avoin ja pystyisi/uskaltaisi puhua näistäkin asioista, mutta on monesti todennut, että ei tuossa porukassa voi "kehuskella" hyvällä seksielämällä, koska se aiheuttaisi vain kateutta ja kyräilyä.Ja mitä meidän miesten avoimeen seksikeskusteluun tulee, niin kerran kaveri totesi että ei saa seksiä. Minä vastasin että kyllä meillä peitto heiluu. Kateelliseksihan se tuli eikä asiaan ole sen jälkeen palattu.
Minusta tuo puheenaihe ei liity millään tavoin avoimuuteen tai uskaltamiseen, vaan yksinkertaisesti siihen mihin missäkin sosiaalisessa kontekstissa asetetaan raja yksityisyydelle. En muista kuin yhden ystävän nuoruudesta, joka on maininnut jotain poikaystävästään, mutta siihen se on jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Nykyinen kumppani ja hänen ystäväpiirinsä kyllä myös puhuvat seksielämästään keskenään, mutta se on semmoista "kel onni on, se onnen kätkeköön" tyyppistä valitusvirttä, eli jos on valitettavaa, se kyllä kerrotaan, mutta jos menee seksin saralla vähän paremmin niin se pysyy omana tietona. Ja mistäkö tiedän? No, tuo nykyinenkin kumppani on aika avoin ja pystyisi/uskaltaisi puhua näistäkin asioista, mutta on monesti todennut, että ei tuossa porukassa voi "kehuskella" hyvällä seksielämällä, koska se aiheuttaisi vain kateutta ja kyräilyä.Ja mitä meidän miesten avoimeen seksikeskusteluun tulee, niin kerran kaveri totesi että ei saa seksiä. Minä vastasin että kyllä meillä peitto heiluu. Kateelliseksihan se tuli eikä asiaan ole sen jälkeen palattu.
Minusta tuo puheenaihe ei liity millään tavoin avoimuuteen tai uskaltamiseen, vaan yksinkertaisesti siihen mihin missäkin sosiaalisessa kontekstissa asetetaan raja yksityisyydelle. En muista kuin yhden ystävän nuoruudesta, joka on maininnut jotain poikaystävästään, mutta siihen se on jäänyt.
Totta tuokin, en kiistä. Omasta mielestä suomalaiseen keskustelukulttuuriin kuuluu aika vahvasti sellainen piirre, että parisuhteesta ja raha-asioista ei saisi puhua. Mutta miksi, kyllä minua ainakin kiinnostaa miten ystävillä menee yksityiselämässään. Puhuminen auttaa monesti itseäänkin ja asioiden olettaminen saattaa antaa aivan vääriä käsityksiä toisen jaksamisesta ja tunteista.
Normaali äijät ei keskustele naisensa ja omasta seksielämästä kavereilleen. Jos keskustelee, niin korkeintaan yhdenillan jutuista.(joita nuorempana harrastettu.) Pois lukien , jos kotona ei ole seksiä ollenkaan , niin olen kuullut sitä useasta suusta ettei kotona saa lempeä ja mitä pitäisi tehdä.. enemmänkin neuvoja ,kun rietastelevia juttuja.
Joskus teininä juteltiin , jos joku oli harrastanut seksiä jonkun kanssa.. . siis yleisellä tasolla.
Ei kukaan halua avata parisuhteensa seksielämää.. ne on alle 30 vuotiaiden pikkupoikien ns.panojuttuja ja
miehet oppii naisen seksuaalisuudesta peilattuna omaan seksuaalisuutensa vasta yli 40 vuotiaana.
Voisin tietämättäni arvuutella ,että se on enempi naisten juttu..? Tai sit oon väärässä.
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Totta tuokin, en kiistä. Omasta mielestä suomalaiseen keskustelukulttuuriin kuuluu aika vahvasti sellainen piirre, että parisuhteesta ja raha-asioista ei saisi puhua. Mutta miksi, kyllä minua ainakin kiinnostaa miten ystävillä menee yksityiselämässään. Puhuminen auttaa monesti itseäänkin ja asioiden olettaminen saattaa antaa aivan vääriä käsityksiä toisen jaksamisesta ja tunteista.
Miksei puhuminen voisi joissain tilanteissa olla hyväkin. Itse kuitenkin ajattelisin, että aiheeseen liittyvä keskustelu voi johtaa helposti myös vaikeuksiin, koska oman kumppanin mielestä ei välttämättä ole ok keskustella keskinäisistä asioista muiden kanssa. Itse en esimerkiksi hyväksyisi tuollaista kumppaniltani.
Sitten toisaalta taas on vertailu, kehuskelu ja rehvastelu seksillä (mihin aloituksessakin viitattiin), missä on vaikea nähdä mitään hyvää ystävyyden tai parisuhteen kannalta. Sehän perustuu tarpeeseen herättää kateutta ja on merkki ystävyyden ongelmista ennemmin kuin mistään positiivisesta. Seksin alueella on helppo loukata tahallaan tai tahattomasti, minkä vuoksi se jätetään yleensä pois hyvän tavan mukaisista keskustelunaiheista. Ainakin ystävän halukkuus kuulla näistä olisi viisainta jotenkin selvittää, koska tuollainen avautuminen voidaan kokea hyvinkin kiusallisena, mikä muuttaa suhdetta pysyvästi.
Ei siis kannata olettaa, että seksistä puhuminen olisi automaattisesti mikään hyvä asia ja osoitus läheisestä ystävyyssuhteesta sille toiselle osapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Miksei puhuminen voisi joissain tilanteissa olla hyväkin. Itse kuitenkin ajattelisin, että aiheeseen liittyvä keskustelu voi johtaa helposti myös vaikeuksiin, koska oman kumppanin mielestä ei välttämättä ole ok keskustella keskinäisistä asioista muiden kanssa. Itse en esimerkiksi hyväksyisi tuollaista kumppaniltani.
Sitten toisaalta taas on vertailu, kehuskelu ja rehvastelu seksillä (mihin aloituksessakin viitattiin), missä on vaikea nähdä mitään hyvää ystävyyden tai parisuhteen kannalta. Sehän perustuu tarpeeseen herättää kateutta ja on merkki ystävyyden ongelmista ennemmin kuin mistään positiivisesta. Seksin alueella on helppo loukata tahallaan tai tahattomasti, minkä vuoksi se jätetään yleensä pois hyvän tavan mukaisista keskustelunaiheista. Ainakin ystävän halukkuus kuulla näistä olisi viisainta jotenkin selvittää, koska tuollainen avautuminen voidaan kokea hyvinkin kiusallisena, mikä muuttaa suhdetta pysyvästi.
Ei siis kannata olettaa, että seksistä puhuminen olisi automaattisesti mikään hyvä asia ja osoitus läheisestä ystävyyssuhteesta sille toiselle osapuolelle.
Itse ainakin loukkaannuin kun ex keskusteli seksistä kavereidensa kanssa, mutta minun kanssa vältteli aihetta. Sama tyyli oli valitettavasti terveys- tai parisuhdeongelmien kanssa. Siksi ex onkin.
En ole ikinä keskustellut tuollaisista ystävien kanssa enkä muutenkaan ole puhunut mitään seksistäni, koska se on yksityisasia. Enkä usko miehenikään niin tehneen. Minusta se olisi todella outoa, koska meidän seksi ei kuulu muille.