Milloin sait maku- ja hajuaistisi takaisin koronan jälkeen?
Nyt viikko sairastumisesta, ja terveenä olen jo muuten. Syöminen ei huvita, kun en maista mitään. Kuinka kauan mahtaa kestää? Vaikea tehdä ruokaakin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmilla oli korona syyskuussa ja vieläkään he eivät maista ja haista mitään. Kerran on anopilla kuulema tullut kahvista jonkunlainen häivähdys.
Toi on kyllä tietty ikävää, mutta myös tosi kadehdittavaa! Kerran mulla oli influenssan jälkeen noin ja kesti vain kaksi viikkoa, mutta laihduin sinäkin aikana 6 4 kiloa, koska ruoka ei yksinkertaisesti maistunut ja tuoksunut miltään!
Kuinkahan paljon appivanhempasi ovatkaan laihtuneet, kun ovat olleet vailla maku- ja hajuaistia jo syyskuusta lähtien? Miten he saavat syödyksi mitään? Varmasti tosi vaikeaa. Tätä ei ei kyllä tajua ennen kuin itse kokee, miten paljon maku- ja hajuaisti vaikuttaa siihen syömiseen.
Joo, on tässä tää hyväkin puoli! Ei tartte enää laihduttaa kesäksi ;) Iteltä putosi melkein 10 kiloa, kun haju- ja makuaisti ei toiminut kolmeen kuukauteen, nii ei mikään ruokakaan maistunut yhtään. Onks muilla tippunu paino paljon?
Kolmen viikon aikana paino tippunut viitisen kiloa. Aika pitkälti kyllä sen takia että napostelu jäänyt pois ja annoskoot pienentyneet (ennen söin ihan ähkyksiin asti kun oli hyvää ruokaa, nyt syön sen verran että vatsa täyttyy).
-1/4-
Nyt Koronan jälkeen kahvi maistuu mädälle kananmunalle
Makuaisti meni kahdeksi päiväksi. Palautui nopeasti.
Sairastin koronan huhtikuun alussa, tauti kesti viikon ja oli suht lievä. Vieläkään en maista ja haista normaalisti,joskin tilanne on paranemaan päin ollut
N29
Kuukauden ajan oli haju -ja makuaisti kadoksissa.
Joo mulla on Koronan jälkeen koko ajan sellainen olo että rn olisi kuukauteen pessyt hampaita
Paskan maku suussa ja etenkin kahvi yäk! Lisäksi vessat haisee
Tietääkö joku voiko makuaistin menetykselle tehdä jotakin?
Valitettavasti rokotteen suoja on surkea, tosi moni useasti rokotettu tuttuni on sairastunut viimeisen puolen vuoden aikana, eikä oireet ole olleet sen lievempiä kuin rokottamattomillakaan. Toivottavasti pysyt terveenä, paras suoja taitaa olla ne kevään 2020 käytännöt.