Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sait maku- ja hajuaistisi takaisin koronan jälkeen?

Vierailija
22.02.2022 |

Nyt viikko sairastumisesta, ja terveenä olen jo muuten. Syöminen ei huvita, kun en maista mitään. Kuinka kauan mahtaa kestää? Vaikea tehdä ruokaakin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viekö omicron-muunnoskin haju-ja makuaistin?

luin jostain, että tutkijat ovat ihan ymmällään koronan suhteen. Se käyttäytyy täysin eri lailla kuin mikään muu virus.

Esim. eka virus, oli selkeä hengityselimistön virus.

Sitten tuli uusi "aalto", joka iski sisäelimiin ja ruuansulatuselimistöön eli oireina oli ripuli ja suolistovaivat.

seuraava korona-aalto iski sydän- ja verisuonielimistöön eli aiheutti veritulppia ym.

omicron iskee hermostoon eli on päänsärkyä ja Alzheimerin muutoksia aivoissa.

outoa ja ennennäkemätöntä, tutkijoiden mukaan on myös se, että itse virus ei mutatoidu, vain se "koronakuori" eli piikkiproteiini. Yleensä koko virus mutatoituu eikä vain se viruksen kuoren piikkiproteiini.

Tämä on se syy, miksi yritän viimeiseen asti välttää tämän sairauden, ja todellakin olen ottanut kolme rokotetta. Vähän ihmettelen, miksi se pitää nyt päästää vapaasti läpi. Kaikki vaan hehkuttaa, kuinka on lievä, vaikka mitään tietoa ei ole, millaisia oireita voi aiheuttaa myöhemmin. Sori, meni vähän ohi aiheen.

Valitettavasti rokotteen suoja on surkea, tosi moni useasti rokotettu tuttuni on sairastunut viimeisen puolen vuoden aikana, eikä oireet ole olleet sen lievempiä kuin rokottamattomillakaan. Toivottavasti pysyt terveenä, paras suoja taitaa olla ne kevään 2020 käytännöt.

Vierailija
22/28 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmilla oli korona syyskuussa ja vieläkään he eivät maista ja haista mitään. Kerran on anopilla kuulema tullut kahvista jonkunlainen häivähdys.

Toi on kyllä tietty ikävää, mutta myös tosi kadehdittavaa! Kerran mulla oli influenssan jälkeen noin ja kesti vain kaksi viikkoa, mutta laihduin sinäkin aikana 6 4 kiloa, koska ruoka ei yksinkertaisesti maistunut ja tuoksunut miltään!

Kuinkahan paljon appivanhempasi ovatkaan laihtuneet, kun ovat olleet vailla maku- ja hajuaistia jo syyskuusta lähtien? Miten he saavat syödyksi mitään? Varmasti tosi vaikeaa. Tätä ei ei kyllä tajua ennen kuin itse kokee, miten paljon maku- ja hajuaisti vaikuttaa siihen syömiseen. 

Joo, on tässä tää hyväkin puoli! Ei tartte enää laihduttaa kesäksi ;) Iteltä putosi melkein 10 kiloa, kun haju- ja makuaisti ei toiminut kolmeen kuukauteen, nii ei mikään ruokakaan maistunut yhtään. Onks muilla tippunu paino paljon?

Kolmen viikon aikana paino tippunut viitisen kiloa. Aika pitkälti kyllä sen takia että napostelu jäänyt pois ja annoskoot pienentyneet (ennen söin ihan ähkyksiin asti kun oli hyvää ruokaa, nyt syön sen verran että vatsa täyttyy).

-1/4-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Koronan jälkeen kahvi maistuu mädälle kananmunalle

Vierailija
24/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti meni kahdeksi päiväksi. Palautui nopeasti.

Vierailija
25/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan huhtikuun alussa, tauti kesti viikon ja oli suht lievä. Vieläkään en maista ja haista normaalisti,joskin tilanne on paranemaan päin ollut

N29

Vierailija
26/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ajan oli haju -ja makuaisti kadoksissa.

Vierailija
27/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on Koronan jälkeen koko ajan sellainen olo että rn olisi kuukauteen pessyt hampaita

Paskan maku suussa ja etenkin kahvi yäk! Lisäksi vessat haisee

Vierailija
28/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku voiko makuaistin menetykselle tehdä jotakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi