Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ei anna 10 v. tytön syödä välipalaa koulun jälkeen..

Vierailija
22.02.2022 |

10 v tyttöni asuu joka toisen viikon isällään, ja isän luona on kuulemma käytäntö, että välipalaa ei saa siellä syödä ennen kuin läksyt on tehty, koska muuten läksyjen teossa menee liian kauan. Tytöllä on isän luota reilu puolen tunnin kävelymatka kouluun ja takaisin, joten lapsella on varmasti kiljuva nälkä kun pääsee vihdoin kotiin. (Minun luota matkaa kouluun on vain noin 10 min kävely.)

Isä on valittanut jopa opettajalle, että tytöllä menee liian kauan läksyissä. Jopa useita tunteja. Olen kertonut opettajalle, että meillä läksyissä menee kyllä vain noin puoli tuntia. Ja isän luona läksy teossa kestää varmaan siksi, että isä saattaa pyyhkiä koko sivun ja laittaa tytön tekemään sen uusiksi, jos käsiala ei isän mielestä ole tarpeeksi siisti.

Tänään tytöllä oli hiihtokilpailut, ja tyttö haki aamulla sukset luotani, ja kertoi samalla, että suksia palauttessa ei kuulemma sitten saa jäädä syömään äitin luo, vaan pitää heti kävellä isän kotiin. (pikkuveli käyttää samoja suksia, jonka vuoksi ne sukset pitää palauttaa minun luo)
Minusta on käsittämätön ajatus, että lapsen pitää ensin hiihtää hiihtokisoissa, kävellä sitten kotiin, tehdä läksyt ja sitten vasta saa syödä. Ihan sairasta.

Voitte uskoa että annoin tytölle heti voileivän ja mehulasin käteen, kun tyttö astui ovesta. Ja kävin sitten heittämässä tytön autolla isänsä luo.

Valitettavasti tämä ei ole ainoa tapa jolla isä tyttöä sortaa.. Ja tavat joilla isä tyttöä kohtelee kuulostaa pelottavan tutuilta. Sain itse osakseni samaa kohtelua silloin kun olimme yhdessä, ja siksi lähdinkin jo silloin kun olin raskaana. Valitettavasti exä sai pakoiltua viranomaisia niin, että avioero astui voimaan vasta tytön syntymän jälkeen, mikä takasi isälle automaattisesti huoltajuuden.

Olen ottanut yhteyttä koulukuraattoriin, ja tyttö on kertonut kokemuksistaan kuraattorille. Nyt asiaa aletaan onneksi selvittämään sosiaalihuollon kanssa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kurniva nälkä sillä muka on, jos koulussa syö kunnolla?

Vierailija
42/43 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun tuosta voi jo tehdä. Jos on muutakin kaltoinkohtelua, ei ole pakko päästää isälle. Oikeuteen se isä saattaa asian viedä, mutta noissa menee aikaa sen verran, että lapsi ehtii vielä kasvaa ja kuunnellaan enemmän. Olisi toki hyvä olla todisteita isän käytöksestä. Mutta hyvä jos lapsi itse on jo puhunut kuraattorille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syy, ettei välipalaa voi antaa. Onko nuukuus vai mikä. Kumma jos ei ole varaa leipää tms antaa. En ymmärrä ihmisiä jotka ei anna toisten syödä. Eikö voi myös itse tehdä läksyt. Ei ole isän tehtävä pyyhkiä sivuja ja teettää uudelleen. 10 vuotias osaa tehdä itse läksynsä. Isän tehtävä ei ole tarkistaa mahdollisia virheitä. Yhden voileivän syöntiin ei kauaa mene.

Narsistit kontrolloivat ja ankeuttavat kaikkea. Mun tutka piippaa. Toivottavasti ap saa hahmotettua, onko kyseessä narsisti vai kusipää, koska niitä kohtaan tarvii eri keinot.