Köyhän kaveri syö kuin kuningas ja valittaa köyhyyttään
Käytin köyhän kaverini ostoksilla autolla. Halusi cittariin. Osti muikkuja ja paistettua broiskua tiskiltä, pakkasesta jokirapua ja mätiä, kaikenmaailman kalliita oriental kastikkeita, herkkuja, pienpanimo kaljaa jne. Sitten loppukuusta valittaa kun kaapeissa ei ole kuin jauhoja ja kelalta ei tipu mitään.
Tienaan itse paremmin kuin keskituloinen, mutta syön ihan perusruokia, kuten makaronilaatikkoa ja siskonmakkarasoppaa, jotta rahaa jää muuhunkin..
Kommentit (4)
Kun pitää köyhäillä niin sitten kun saa rahaa ostaa mitä mielii "kun kerrankin on rahaa". Ihan yleinen juttu. Kierre pitäisi katkaista niin ettei missään vaiheessa tarvitsisi laskea senttejä, jolloin ei tule mielitekoja sitten kun rahaa tulee tilille.
Anna toisen elää niin kuin haluaa ja elä sinäkin niin. Valitusta ei tarvitse kuunnella.
Mulla aivan samanlainen ystävätär. Ei ymmärrä ruokien hintoja. Ostaa kalleimman keksipaketin, kalleinta luomusalaattia ja valmisruokia, vaikka olisi aikaa itse valmistaa ruokansa.
Väit tulehtui ainaisesta rahapulan valittamisesta. En ole enää kahteen vuoteen heittänyt häntä kauppaan autollani. Henkilö itse on autoton.
Tämä.