Päätä särkee, rintakehässä puristava/tärisevä olo, vatsaa polttaa, "hätääntynyt" olo. Kaikki töiden takiako?
Ei ole kuukausiin ollut mitenkään normaali olo. Töiden alkamisen ensi hetkistä lähtien epämääräinen ahdistus, joka vaan pahenee. En pysty nukkumaan kuin muutaman tunnin, välillä hereille säpsähdellen.
Vaimo sanoi, että on "normaalia alkujännitystä, joka menee neljässä kuukaudessa ohi". No eipä ole mennyt ohi vaan pahemmaksi. Ei ole koko työsuhteen aikana ollut yhtä ainoaa päivää, jolloin olo olisi "normaali", miellyttävästä puhumattakaan.
Työoloissa ei ole muuta moitittavaa kuin äärimmäisestä vapaudesta johtuva työroolin ja tavoitteiden epäselvyys. Toimiala on puiseva, eikä asiaa helpota, että muille tiimiläisille numero- ja taulukkomaailma tuntuu olevan hyvinkin luontainen.
Kommentit (24)
Kannattaisi vaan olla kiitollinen työpaikasta. Olet mahdollisesti vienyt työpaikan joltakin toiselta, joka olisi ollut työnantajallesi paljon parempi rekrytointi.
Miksi et käyttänyt koeajan irtisanoutumismahdollisuutta, jos kerran jo ensimmäisenä päivänä tupsahti ahistus?
Ota lomaa. Korjaa olotilaa. Säädä laitteiden valoisuus sopivaksi (keltainen valo), ei liian kirkas ja ergonomia, ettei lisää särkyjä.
Olin täysin varma, että on jonkun neuroottisen mamman vuodatus, kunnes näin sanan "vaimo".
Vierailija kirjoitti:
Paniikkihäiriö stressistä.
Eikös paniikkihäiriöön kuulu, että pelkää oikeasti saavansa sydärin tms.? Minä kyllä tiedostan, että nämä ovat stressioireita, joka tietysti sinänsä huolettaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olin täysin varma, että on jonkun neuroottisen mamman vuodatus, kunnes näin sanan "vaimo".
Naispari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös paniikkihäiriöön kuulu, että pelkää oikeasti saavansa sydärin tms.? Minä kyllä tiedostan, että nämä ovat stressioireita, joka tietysti sinänsä huolettaa.
ap
No ei ainakaan minulla. Kun minusta tuntuu, etten saa henkeä, tiedostan kyllä, että se johtuu paniikista. Silti se tuntuu yhtä kurjalta.
-eri
Olisko täysin väärä työ sinulle? Älä pilaa terveyttäsi sen takia. Jos et onnistu relaamaan, ota loparit. Tsemppiä.
Ahdistuneisuuden, ahdistuneisuushäiriön ja mahdolliseen traumaan perustuva stressireaktio.
Kehoperäiset terapiat auttavat ei ainoastaan oireisiin mutta myös parantamaan trauma-haavan.
Suosittelen.
En suosittele laastaroituja apuja, muuta kuin pahoihin oireisiin.
Eikö ole työpaikkalääkäriä? Kun täältä apua haetaan.
Ei siis oikein ole mitään tiedostetulla tasolla olevia ajatusvinoumiakaan, mutta välillä mieleen nousee spontaanisti joku "välähdys" siitä, miten saan potkut tms. Tuntuu että pää käy vaan väärällä taajuudella, eikä "asennoituminen" auta mitään. Hengittely auttaa vain joskus ja hyvin väliaikaisesti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole työpaikkalääkäriä? Kun täältä apua haetaan.
En uskalla mennä. Pelkään että esimies saa tietää. Tiimissämme pitää olla positiivinen ja ratkaisukeskeinen can do -asenne eikä pessimistisiä ankeuttajia katsota hyvällä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hae beetasalpaajia.
Astma on esteenä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei. Olen sairastanut 22 vuotta niin tiedän mistä puhun. Alkoi kuvailemallasi tavalla mutta pahentui vuosien myötä kun en saanut apua julkiselta kun ei otettu tosissaan. Edelleen stressin aikana saan kohtauksia lääkityksestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispari?
😆
Joillakin burnout voi alkaa jo työhaastattelusta näemmä. Älä riko itseäsi vai rikoitko jo?