Vuokra-asujat miksi käytte töissä?
Asumistukihan kattaa työttömänä lähes koko vuokran ja siihen työmarkkinatuki ja sossutuet päälle. En ymmärrä mikä järki on raataa töissä ja maksaa koko vuokra itse. Saman rahan saa kotona piereskelemällä.
Kommentit (33)
Mieluummin käyn töissä kuin istun jossain työkkärin päivähoitokerhossa haukuttavana. Ja palkastani pystyn maksamaan kivan asunnon vuokraa, työttömyyskorvaukset riittäisivät vain joko huonoon alueeseen tai huonokuntoiseen asuntoon. Ja palkasta jää rahaa säästöön, joten talous on turvattu riippumatta siitä, millaisia päätöksiä ja millaisella viiveellä joku virasto tekee tukien saamisesta.
No trollihan tämä lienee, mutta huomautetaan nyt tähän väliin kuitenkin, että töissä voi olla kivaakin. Mun mielestä on kivaa mennä duuniin, tehdä hommia ja sosiaaliseerata ja lounastaa työporukalla. Mielummin siellä kuin koko päivä vetelehtimässä himassa.
Jos haluu työmarkkinatukea täytyy olla työnhakija. Ja silloin työkkäri voi määrätä paikan johon haet töihin. Ja sinne voit sitten päätyä...
Tjaa...koska en ole työtön, vaan opiskelija. Ei meillä sada tukia ovista ja ikkunoista (no ei se nyt päde tietysti muihinkaan).
Hyi, kun jotkut niin avoimesti halveksii muita ihmisiä. Häpeäisitte.
Mä olin työttömänä, mutta ei me mitään asumistukia saatu, olisi pitänyt miehenkin olla työtön. Ja vaikka olisi ollut, ei me sossutukia olisi silti saatu. Kas kun kaikki vuokralla asuvat eivät ole varattomia. Eivät edes vuokralla asuvat työttömät.
Sossun tuesta sen verran että täytyy sanoa että olin helpottunut kun huomasin että työttömänä en tulisi saamaan toimeentulotukea koska tuloni ovat juuri ja juuri sen verran että käteen jää se summa mikä pitää jäädä laskelmien mukaan elämiseen.
Jos olisin ollut oikeutettu tietenkin olisin hakenut koska turhan tiukkaa se eläminen on jos yrittää elää alle toimeentulotuen. Mutta siis helpottunut sen takia että teidän mitä rumbaa se hakeminen on. Lähettää sinne joka kuukausi ne tiliotteet ja lippuset ja lappuset. Ja sitten vielä se kyttäystunnelma eli vaikka tiedän että periaatteessa toimeentulotuen asiakas saa käyttää sen perustukisummansa mihin haluaa, niin kyllä sitä sitten kuitenkin mietti että ostanko tämän nyt kortilla vai käteisellä eli haluanko että se näkyy tiliotteella vai ei plus vielä se, että jos sattui saamaan apua vaikka sukulaiselta, niin ei voinut ottaa tilille mitään ylimääräistä tai se olisi vähennetty tt tuesta. Ilman tt tukea on enemmän vapaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:15"]Jos haluu työmarkkinatukea täytyy olla työnhakija. Ja silloin työkkäri voi määrätä paikan johon haet töihin. Ja sinne voit sitten päätyä...
[/quote]
Vittu sä oot sekasin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:41"]
Mä aion kyllä asua vuokralla sittenkin kun tienaan tonneja. Ei ole koskaan kiinnostanut asunnon ostaminen.
[/quote]
Sama täällä, ei sitä omaa asuntoa tarvitse ostaa, vaikka hyvät tulot olisikin.
Onko nämä av:n ketjujen perustajat jotenkin erityisen yksinkertaisia täällä?
Varmaan samasta syystä kuin kuka tahansa, kyllä valtaosa ihmisistä haluaa tehdä muutakin (rahaa vaativaa) kuin pakolliset minimimenot. Meillä tulot ovat 7000e/kk bruttona minun ollessa kotiäitinä tällä hetkellä. Asumme vuokralla, koska se sopii tämänhetkiseen tilanteeseen parhaiten. Mielestäsi olisi siis sama asia miehenkin jäädä pois työelämästä, jolloin olisimme yhteiskunnan elättejä ja meillä olisi rahaa, öö.. Maksaa vuokra ja that's it? Jäisi pois harrastukset, matkustamiset, elintaso, ruokamenot olisi tiputettava kolmasosaan ja sitä rataa?
Toivottavasti tämä oli provo.
Asumistuki on 200-290 euroa, en kyllä tiedä mistä löydät niin halvan asunnon :D
Asumistuki ei kata koko vuokraa, minulla se on noin puolet vuokrasta. Toimeentulotuesta voidaan maksaa loput, mutta sitten ei saa olla säästöjä tai realisoitavaa omaisuutta. Jossain vaiheessa te-toimisto keksii sinulle ns. työtarjouksia, työkokeilua, kuntouttavaa työtoimintaa tms. ja kaikesta mikä voidaan tulkita kieltäytymiseksi voidaan leikata toimeentulotuen perusosaa max. 40%.
Elämä on niukkaa työmarkkina/toimeentulotuella, harvalla on niin pieni palkka ettei töissä jäisi enemmän käteen.