Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asujat miksi käytte töissä?

Vierailija
09.07.2015 |

Asumistukihan kattaa työttömänä lähes koko vuokran ja siihen työmarkkinatuki ja sossutuet päälle. En ymmärrä mikä järki on raataa töissä ja maksaa koko vuokra itse. Saman rahan saa kotona piereskelemällä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukava saada elämässä muutakin kuin tarkasti budjetoitua ruokaa...

Vierailija
2/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elättää itse itsensä, tuntee hallitsevansa elämäänsä. Saisin kyllä ajan kulumaan ihan harrastuksissakin, mutta kyllähän ansiotyö tuo elämään lisää mielekkyyden tunnetta.

Vierailija
4/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:31"]

[/quote]

No mitä muuta sitä ihminen tarvitsee, ruokaa, netin, television, siinä sitä on mukava köllötellä. Ja jos on töissä niin ei ole lomaa niin usein, että ehtisi mitään tekemään silloinkaan.

Vierailija
5/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun vuokralla koska käyn töissä. En tarvitsisi toista asuntoa, jos ei olisi töitä. tErkuin työmatka 400 km, mies ei ole saanut töitä lähempää enkä minä taas kotikunnasta. 

Vierailija
6/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, varmaan sen 5000 €:n palkkani vuoksi. Sun sossutuet siis samaa luokkaa?

Vierailija
7/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:31"]

[/quote]

No mitä muuta sitä ihminen tarvitsee, ruokaa, netin, television, siinä sitä on mukava köllötellä. Ja jos on töissä niin ei ole lomaa niin usein, että ehtisi mitään tekemään silloinkaan.
[/quote]
entäs sitten kun se televisio menee rikki?

Vierailija
8/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion kyllä asua vuokralla sittenkin kun tienaan tonneja. Ei ole koskaan kiinnostanut asunnon ostaminen.

Vierailija
9/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se välillä vähän kirpaisee, kun miettii, että jos saisin toimeentulotukea niin voisin asua 100 e kalliimmassa asunnossa ja sossu maksaisi koko vuokran. Mutta joo, mieluummin ehkä kuitenkin säästän.

Vierailija
10/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan mitkään tuet kattaisi koko vuokraa. Tykkään käydä töissä, matkustelen paljon ja käyn ulkona syömässä. On kiva kun ei tarvitse laskea joka penniä. Ja kesäloma tuntuu ansaitulta:).

Vierailija
11/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:31"] On mukava saada elämässä muutakin kuin tarkasti budjetoitua ruokaa... [/quote] No mitä muuta sitä ihminen tarvitsee, ruokaa, netin, television, siinä sitä on mukava köllötellä. Ja jos on töissä niin ei ole lomaa niin usein, että ehtisi mitään tekemään silloinkaan. [/quote] entäs sitten kun se televisio menee rikki?

[/quote]

pappa betalar

Vierailija
12/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla, koska vuokra on tosi edullinen tässä asunnossa. Käyn töissä jotta voin ostaa kaupasta mitä haluan, maksaa lasten harrastukset ja käydä lomareissuilla.
Ei haluta ostaa omaa koska pienyrittäjinä ei ole tietoa tulevasta, enkö halua olla kusessa asuntolainan kanssa. Ja jos tältä alueelta ostettaisiin vastaava asunto missä nyt asutaan niin asumiskulut nousisivat vähintään 700€/kk. Joten ei kiitos. Eletään Mielummin mukavasti ja huolettomasti vuokralla.

Vierailija
13/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin kaipaan elämään jotain muutakin sisältöä ja rytmiä, kun jatkuva kotona oleminen ja tylsistyminen. Joka päivä on mulla samanlainen: herään, käytän koiran, katson tv-sarjoja netistä, siivoan, teen ruuan ja odotab miehen töistä kotiin sitten ehkä nukun päikkärit ja käyn lenkillä ja seuraavana päivänä kaikki alusta. Niin ja töissä käydessäni tienaisin kyllä yli 500€ enemmän mitä nyt työttömänä.

Vierailija
14/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asuntojen arvo vain nousee, vaikka asunto olisi Salossa Microsoftin lähellä.

Vierailija
15/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä helpompihan omistusasujalla on olla työttömänä, kun tarvitsee maksaa pelkkä vastike eikä tarvitse pelätä että vuokrasopimus irtisanotaan. Ja vastikkeen maksuun saa yhtälailla asumistukea kuin vuokraankin.

Vierailija
16/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö entä miksi porukka ostaa velalla autoja vain päästäkseen ajamaan niillä töihin, niinkö ap

Vierailija
17/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:52"]

Vielä helpompihan omistusasujalla on olla työttömänä, kun tarvitsee maksaa pelkkä vastike eikä tarvitse pelätä että vuokrasopimus irtisanotaan. Ja vastikkeen maksuun saa yhtälailla asumistukea kuin vuokraankin.

[/quote]

Ja jos asut vanhassa maksetussa talossa. Sähkölaskut vaan sossuun ja muuten saa vaikka kylvää perunoita ja porkkanoita omalle kasvimaalle ja syödä niitä.

Vierailija
18/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Nettopalkkani on 3800 euroa kuukaudessa. Taloudellisesti työttömyys ei kannattaisi, vaikka laskisikin eduksi lisääntyneen vapaa-ajan. Lisäksi pääsääntöisesti pidän työstäni.

Nyt joku kysyy, miksi asun vuokralla, mutta se onkin sitten toinen tarina.

Vierailija
19/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:31"]

[/quote]

[/quote]

Tv:tä en tarvitse, netistä näen kyllä tarvittavan. Ja mulla on ainakin joka viikonloppu vapaata sekä kuusi viikkoa lomaa vuodessa, joten kyllä sitä aika paljon ehtii tekemään.

Vierailija
20/33 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä esim. en saa samaa rahaa kotona olemalla kun käymällä töissä. Käyn töissä, saan palkkaa n. 2100€ nettona ja silti saan vielä asumistukea n. 400€. Kyllä tuo palkka plus asumistuki on paljon isompi kun työttömyyskorvaus plus asumistuki. Sossun tukea en saanut työttömänäkään. Työttömyyskorvaus oli muistaakseni n. 730€ ja asumistukea sain silloin 880€ eli yht. 1610. Nyt palkka plus asumistuki tekee yht. 2500€ eli 900 enemmän.

Saan siis asumistukea lähes kolmentonnin bruttotuloilla koska olen useamman lapsen yksinhuoltaja. Saan tietenkin myös elarit ja lapsilisät lapsista mutta niillä ei mitään väliä näissä vertailuissa koska summat ovat samat työttömänä ja työssäkäyvänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä