Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin kieltäytyä töistä sote-alalla? Olen alkanut vihaamaan asiakastyötä ja asiakkaita

Vierailija
22.02.2022 |

Minulla on alan tutkinto ja pitkä työkokemus. Olen lopen uupunut asiakastyöhön (parit työuupumussaikut, työnohjaukset ja psykologikäynnit eivät ole auttaneet). Vihaan asiakastyötä ja asiakkaita, todella vihaan yli kaiken enkä pysty sitä työtä tekemään. Ennen kuin lyttäätte minut niin en halua kenellekään asiakkaalle todellakaan mitään pahaa, päinvastoin. Olisi väärin asiakkaita kohtaan pitää minut siinä työssä.

Olen hakenut vaikka mitä toimistohommia ja sellaisia, mutta ei tärppää. Asiakastyöhön olisi vapaita työpaikkoja auki koko ajan, niihin en kertakaikkiaan pysty enää menemään.

Neuvoja?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet jonkun hoitovirheen (potilasta loukkaamatta), millä pääset Valviran pannaan eikä sua voi enää koskaan laittaa hoitotyöhön. Hyvänä, mutta kiellettynä viimeisenä työnä voisit vaikka auttaa jotain potilasta eutanasiassa.

Voit vielä päästä vankilaan täyshoitoon ja ehdit siellä opiskella tutkinnon menettämättä pennin latia. Laitat asuntosi vuokralle ja niillä rahoilla maksat luotettavalle sukulaiselle lapsesi huolenpidosta sen aikaa. 

Vierailija
22/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamaan

Postia jakamaan

Jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin siis työterveyteen lopulta (kun saikut ja keskustelukäynnit ym eivät olleet yhtään auttaneet) sanomaan, että en kykene tähän työhön enää. Saamani vastaus oli että kykenetpäs, töihin vaan, sen jälkeen otin loparit. En nähnyt muuta vaihtoehtoa. Anoin palkatonta vapaatakin monta kertaa, mutta sitä ei myönnetty ja sanottiin että ei tulla koskaan myöntämään.

Ap

Vierailija
24/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoamaan

Postia jakamaan

Jne

Mulla on polvivamma joka estää sellaisen työn. Ap

Vierailija
25/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset keikkaile? Saisit enemmän rahaa ja. Oit pitää vapaata milloin haluat plus valita mihin menet töihin.

Vierailija
26/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset keikkaile? Saisit enemmän rahaa ja. Oit pitää vapaata milloin haluat plus valita mihin menet töihin.

Keikkaile? En kestä hetkeäkään enää asiakastyötä tai työtä jossa kohteena on potilas. Olen niin loppuunpalanut siihen että en kertakaikkiaan pysty. Ap

Vierailija
27/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkaile? En kestä hetkeäkään enää asiakastyötä tai työtä jossa kohteena on potilas. Olen niin loppuunpalanut siihen että en kertakaikkiaan pysty. Ap

Et pysty edes vastaamaan puhelimeen jossa on toinen ihminen??

Vierailija
28/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä riittää että vastaa puhelimeen? Eli että ei joudu sekuntiakaan kuuntelemaan sen soittajan ongelmia. En ole ap vaan toinen potilastyöhön uupunut. Voisin kyllä puhelimeen vastata jos ei joutuisi kuuntemaan ongelmia.

Vierailija
29/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta koulutusta tai uutta uraa. Ehkä ekana saikkua, niin saat aikaa ja tilaa?

Vierailija
30/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö lue ketjua ollenkaan ennen kommentoimista?

Vierailija
31/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä riittää että vastaa puhelimeen? Eli että ei joudu sekuntiakaan kuuntelemaan sen soittajan ongelmia. En ole ap vaan toinen potilastyöhön uupunut. Voisin kyllä puhelimeen vastata jos ei joutuisi kuuntemaan ongelmia.

No sen verran joutuu jos varaat aikoja että tiedät miksi varaa aikaa, tietty.

Vierailija
32/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelette että ap olisi sairaanhoitaja?

Vierailija
33/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimuksella esim. hitsaajaksi. Hyvä palkka ja työllisyys. Ja oppisopimus mahdollistaa elämisen.

Vierailija
34/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae johonkin "12 viikossa IT-alalle" tyyppiseen koulutukseen. Siellä arvostetaan aiemman ammattisi osaamista. Tarjoaa nopean tien uuteen ammattiin mutta vaatii toki opiskeluaikaa, - motivaatiota ja älyäkin, ihan tyhmimmät ei noihin pääse. Eikä tämä ollut haukku kellekkään vaan fakta.

Vierailija
35/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppisopimuksella esim. hitsaajaksi. Hyvä palkka ja työllisyys. Ja oppisopimus mahdollistaa elämisen.

Miten sellaisen oppisopimuspaikan voi saada?

Ja siis, olen pilvivaivainen 43-vuotias nainen, joka ei ole käsistään kätevä eikä teknisesti lahjakas. Voinko soveltua hitsaajaksi?

Ap

Vierailija
36/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö lue ketjua ollenkaan ennen kommentoimista?

Liian vaivalloista, sitäpaitsi ketjuhan menisi eteenpäin, eikä junnaisi satoja sivuja samassa asiassa.

Tai ehkä luemme, mutta emne ymmärrä lukemaamme 🙂

Vierailija
37/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvivaiva?

Vierailija
38/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae johonkin "12 viikossa IT-alalle" tyyppiseen koulutukseen. Siellä arvostetaan aiemman ammattisi osaamista. Tarjoaa nopean tien uuteen ammattiin mutta vaatii toki opiskeluaikaa, - motivaatiota ja älyäkin, ihan tyhmimmät ei noihin pääse. Eikä tämä ollut haukku kellekkään vaan fakta.

Hmm hmm… olen varmaan ihan keskimääräisen älykäs, mutta en teknisesti lahjakas. Sinänsä tuo voisi kiinnostaa kyllä enemmän kuin joku hitsaaja. Mutta onko työpaikka varma sen 12 viikon jälkeen?

Ap

Vierailija
39/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm hmm… olen varmaan ihan keskimääräisen älykäs, mutta en teknisesti lahjakas. Sinänsä tuo voisi kiinnostaa kyllä enemmän kuin joku hitsaaja. Mutta onko työpaikka varma sen 12 viikon jälkeen?

Ap

Ei ole. IT-alalla on pulaa vain kokeneista osaajista. Aloittelijoista ei ole ollut pulaa ainakaan 20 vuoteen.

Vierailija
40/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin tuotantoon niin ei tarvitse olla asiakaspalvelutehtävissä? Toimistohommiin voi olla vaikea päästä, kun niihin hakee työkokemusta omaavat merkonomit sekä tradenomit. Ellei joku osastosihteerin tehtävä tule kyseeseen, siihen taustastasi olisi hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi