voiko oppi velvollisuuden kiertää mitenkään
Kommentit (15)
Ei kannata. Voi vaikka oppia yhdyssanatkin.
Kyllä sun nyt kandee sinne koulunpenkille mennä ihan kiltisti. Siellä oppii esim. kirjoittamaan yhdyssanoja.
Tärkeä taito, ellei ihan ojankaivajaksi aio.
Ei voi, vaikka lintsöasit kaikki 12 luokkaa putkeen joudut elämäm kouluum, minä kävin ekan ja tokan luokan ja loput on elämäm käulia
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:24"]
niin kertokaa voiko.
[/quote]
Iske pääsi seinään muutaman kerran. Pyydä kaveria auttamaan! Siten saat vamman, joka vapauttaa sinut oppivelvollisuudesta. Ikävä puoli tässä on, että tuskin pystyt puhumaan tämän jälkeen.
Mutta priorisoi, miten haluat.
Kerro, mikä sinua nyt hirvittää? Ysiluokka edessä?
voiko kiertää siksi että koulu on liian vaikeaa. voiko vaikka lääkäri todeta että oon liian tyhmä tai jotain.
Karkaa metsään ja pysy siellä 18-vuotiaaksi.
En kyllä suosittelis jättämään peruskoulua kesken.
Voi. 16 vuotiasta ei enää pakoteta. Tosin mustalaiset kiertää velvollisuuden lapsesta saakka.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:52"]
Voi. 16 vuotiasta ei enää pakoteta. Tosin mustalaiset kiertää velvollisuuden lapsesta saakka.
[/quote]
Se menee sillä tavalla, että heille annetaan vitosia, vaikka nelosia kuuluisi opintosuoritusten perusteella antaa.
Eli jokainen pusketaan väkisin läpi.
-ope paskasta peruskoulusta Helsingin alueelta
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:34"]
voiko kiertää siksi että koulu on liian vaikeaa. voiko vaikka lääkäri todeta että oon liian tyhmä tai jotain.
[/quote]
Oppivelvollisuudesta ei pääse eroon, mutta jos opiskelu normaalikoulussa on tosiaan liian vaikeaa, voisit varmaan päästä erityisopetukseen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:34"]
[/quote]
Jos pystyt tänne kirjoittamaan ymmärrettävää suomen kieltä, et ole liian tyhmä. Ja vaikka saisit diagnoosin kehitysvammasta, olet silti oppivelvollisuuden piirissä. On erilaisia mukautettuja opetusohjelmia.
Eli hyppää kaivoon, ei muuta ratkaisua oppivelvollisuuden välttämiseksi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:52"]
[/quote]
Ei kierrä. Omalla luokalla oli koko yläasteen mustalaistyttö ja rinnakkaisluokalla samaisen mustalaisen serkku. Ja alemmalla luokalla toisen näistä pikkuveli. Meidän luokkalaisen nimestä ei mustalaistaustaa olisi voinut päätellä, serkkunsa nimestä pystyi. En tosin tiedä mitä tekivät yläasteen jälkeen.
PS. Nuo kaksi tyttöä olivat luokkiensa parhaat ruotsissa (kielessä siis) :D
Miksi???