Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukussa koulutuksen kanssa

Vierailija
09.07.2015 |

Huomasin pitkän koulutuksen loppuvaiheessa, etten ole sopiva opiskelemaani työhön. Nyt minun tulee hakea töitä tältä alalta, sillä mihinkään muuhunkaan en kelpaa. Alan työllisyystilanne on keskivertoa parempi. Työ kuluttaa minut kuitenkin henkisesti loppuun. Jos uudelleenkouluttaudun huonommintyöllistyvään ammattiin, velvoitetaanko minun kuitenkin työskentelevän entisessä ammatissani eli ottamaan vastaan näitä työtehtäviä? Henkinen terveys ei yksinkertaisesti riitä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden koulutuksen jälkeen taitaa olla se ammattisuoja jonkin aikaa. En tosin tiedä, suojaako se aikaisemmin hankitulta koulutukselta. Tarkista työkkärin sivuilta.

Vierailija
2/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta käytännössä minkä tahansa koulutuksen köynyt voi työskennellä erilaisissa tehtävissä. En äkkiseltään keksi mitään yhtä ainoaa työtä jota voisi tehdä, tarkoitan että esim. sairaanhoitaja voi olla monessa eri työssä, leikkaussalissa, lääke-esittelijänä, sairaanhoitajana lastenkodissa, töissä vanhusten parissa jne. jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattisuoja on kolme kuukautta uudenkin koulutuksen jälkeen, työnhakija ilmoittaa siis itse ne alat, joilta hakee töitä ja ammattisuoja koskee niitä aloja.

Mutta 3 kuukauden päästä voidaan velvoittaa hakemaan sen toisenkin koulutuksen töitä, kuten kaikkia muitakin töitä.

Pääsisitkö ap siivoojaksi nyt kun vielä olet opiskelijastatuksella? Siivousfirmat ottavat mieluummin opiskelijoita esim. osa-aikaiseen työhön kuin työttömiä. Ja siltä pohjalta olisi helpompi etsiä lisää työtunteja tai kokonaan muita töitä.

Vierailija
4/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää opiskelijastatuksella. Valmistuin ja ammatissani työskentelen lasten kanssa. Erityisen raskaaksi asian tekee vielä se, etten koskaan tule itse saamaan omia lapsia. Ap

Vierailija
5/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli siis ilmi opintojen loppuvaiheessa. Ap

Vierailija
6/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis LTO? Siinä tapauksessa mahdollisuudet vaikuttavat huonoilta. Sinut suorastaan revitään töihin.

Vierailija
7/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä pelkäänkin. Ei ole ollut näiden uutisten jälkeen työkykyä tallella. Olen henkisesti ihan kuollut ja romahtamispisteessä. Ap

Vierailija
8/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma.

Vierailija
9/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt saman mokan. Olen hoitaja ja ei mitään toivoa, että saisi olla työttömänä. Olisi ihan kiva pitää välivuosi ja lepäillä. Mutta töitä on saanut painaa 30 vuotta ja loppua ei näy. Olen liian hyvässä kunnossa, että edes sairaseläkkeelle pääsisin ennen 65 vuotta.

Vierailija
10/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat tarvita itse nyt apua, ennen kun todella romahdat.

Vierailija
11/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:44"]

[/quote]

Itsepähän toi in niin tyhmä että siinä paskassa työssään käy. Mikään pakko ei ole.

Vierailija
12/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:44"]

[/quote]

Itsepähän toi in niin tyhmä että siinä paskassa työssään käy. Mikään pakko ei ole.
[/quote]
Öö jos ei ota vastaan työtä niin työkkäristä tulee karenssi ja rahahanat menee kiinni?

Vierailija
13/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:52"]

Öö jos ei ota vastaan työtä niin työkkäristä tulee karenssi ja rahahanat menee kiinni?

[/quote]

Mitä sitten? Sossusta saa rahaa. On todella naurettavaa mennä vapaaehtoisesti töihin rahan takia ja sitten alkaa valittamaan työn paskuutta.

Vierailija
14/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh. Menet töihin asenteella "töissä tehdään töitä". Niin me muutkin tehdään, töissä käydään rahan vuoksi ja työt tehdään hyvin. Harva meistä saa palavaa nautintoa työstään. Aikuistu.

Vierailija
15/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:07"]Siis täh. Menet töihin asenteella "töissä tehdään töitä". Niin me muutkin tehdään, töissä käydään rahan vuoksi ja työt tehdään hyvin. Harva meistä saa palavaa nautintoa työstään. Aikuistu.
[/quote]
Eli töihin vain, vaikka työ aiheuttaa henkistä tuskaa, koska ap ei voi saada omia lapsia ja kärsii siitä?

Vierailija
16/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä tosiaan Lto niin äkkiä takaisin yliopistoon ja jatkan luokanopettajaksi. Niin minä tein. Lto:n hommia jaksoin noin 10v mutta koko ajan vaan työt lisääntyi ja alkoi ahdistamaan enemmän. Lto myös saa helposti opettajan sijaisuuksia, joten kokeilepa tehdä muutama niin näet olisiko se sinun juttusi. Sijaisuuksista myös maksetaan hyvin, eikä ole samanlaista vastuuta.

Vierailija
17/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:23"]

Huomasin pitkän koulutuksen loppuvaiheessa, etten ole sopiva opiskelemaani työhön. Nyt minun tulee hakea töitä tältä alalta, sillä mihinkään muuhunkaan en kelpaa. Alan työllisyystilanne on keskivertoa parempi. Työ kuluttaa minut kuitenkin henkisesti loppuun. Jos uudelleenkouluttaudun huonommintyöllistyvään ammattiin, velvoitetaanko minun kuitenkin työskentelevän entisessä ammatissani eli ottamaan vastaan näitä työtehtäviä? Henkinen terveys ei yksinkertaisesti riitä.

[/quote]

Oletko rikollinen ja rekisteri estää työskentelyn vaikka lasten parissa?

Vierailija
18/18 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi LTO:ksi opiskellut tuttuni pyrki heti valmistumisen jälkeen opiskelemaan psykologiaa ja pääsi, teki lyhyitä sijaisuuksia ja sai siten rahaa opiskella uutta tutkintoa. Mutta tarvitset nyt kriisiisi ammattiapua. Sen jälkeen vasta kannattaa miettiä opinto- ja työasioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi