Kuinka kauan saa mielestäsi olla seksihaluton pitkässä suhteessa?
Jos haluttomuus johtuu huonosta kohtelusta? Olettaen että kohtelu paranee keskustelun myötä?
Kommentit (27)
En ehkä enää edes osaa olla oma itseni. Enkä ainakaan kestä, jos se jatkuva valitus ja vähättely taas alkaa. Ap
Kestätkö sitten tuota tilannetta? Olisiko teidän mahdollista käydä jossain ammattilaisen luona puhumassa, esim. neuvolan kautta jos kerran lapsiakin on? Vaikea tuota vyyhtä on itse purkaa, etenkin jos kokee olevansa tilanteeseen jo täysin lannistunut.
Mies ei suostu mihinkään keskusteluapuun. Ehkä saan jotain masokistista tyydytystä siitä, jos onnistun edes puoli päivää käyttäytymään niin, ettei mies keksi mitään valittamista tai vittuiltavaa. Ap
Kuules, sanon nyt suoraan: tuossa tilanteessa ei ole mitään järkeä. Jos meinaat elää loppuelämäsi niin että varot koko ajan käyttätymistäsi niin fine, oma valinta. Paljonhan noita on alkoholistien ja muiden luonnevammaisten puolisoja, jotka pysyvät liitossa vuodesta toiseen sen voimalla että he ovat Parempia Ihmisiä jotka kestää mitä vaan. Ja saavat nimenomaan tuota marttyyrin tyydytystä kun onnistuvat näyttelemään roolinsa hyvin. Elämäntyyli se on sekin.
Jos et halua jatkaa tuota, niin sun pitää tehdä jotain - joko korjata tilanne itse, hakea sitä apua (vaikka yksin), tai sitten erota. Nyt jumitat tuollaisessa "pää piiloon" tilanteessa ja vain pitkität kärsimystäsi, kun varmasti itsekin älyät ettei tuollainen voi loppuikää jatkua. Ihan oma valinta. Kukaan ei väitä että vaihtoehdot on helppoja, mutta aina ei ole helppoa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:48"]Mies ei suostu mihinkään keskusteluapuun. Ehkä saan jotain masokistista tyydytystä siitä, jos onnistun edes puoli päivää käyttäytymään niin, ettei mies keksi mitään valittamista tai vittuiltavaa. Ap
[/quote]
Olet hyvällä matkalla kohti katkeroitunutta marttyyrivaimoa. Et nimittäin voita sillä mitään, että koet hetkellistä paremmuutta käyttäytymällä ns. hyvin.
Elät siis alistavan puolison kanssa? Niin minäkin. Tilanne on vähän aikaa hyvä ja sitten se palaa takaisin samaan vanhaan paskaan. Kokemusta on. Vaikeaa on lähteä kun on lapsia mutta jos et halua loputtomiin elää alistettuna, sulla ei muuta vaihtoehtoa ole....
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:34"]
No mies on sanonut pyrkivänsä siihen. Itse olen niin ahdistunut ja väsynyt, että pyrin vain olemaan ärsyttämättä miestä ja ns. pienennän itseni... Ap
[/quote]
Mitä luulet tuleeko tuosta reseptistä se hyvä parisuhde? Eihän se nyt hyvänen aika ole "aidosti toimiva suhde" jos toinen joutuu koko ajan esittämään jotain ja piilottamaan oman persoonansa. Ole oma itsesi ja jos suhde toimii niin hyvä, ei toimi niin sitten se ei toimi. Mutta ei se toimi ainakaan noin.