Olen viikon nyt siivonnut, kämppä alkaa näyttää asuttavalta.
enkä ole hamsteri tai muutenkaan vajakki. En wt tai narkkarijuoppo. Kodissamme on 120 neliötä, 4 lasta ja tavaraa on kertynyt liikaa. Vaati loman alle, ennenkuin rahkeet riittivät suursiivoukseen. Nyt olo on hyvä kun inventaario tehty ja paikat säihkyy! :)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:13"]Lähtikö paljon tavaraa pois vai järjestelitkö vain paikoilleen?
Meillä 140 neliötä ja järkyttävä määrä rojua. En usko että viikko riittäisi. Kuukausi voisi olla realistisempi aika siivota tämä huusholli, mutta olen liian masentunut tehdäkseni sen. :(
[/quote]
Kyllä tavaraa lähti ihan roskiinkin. Osan annoin kiertoon.
Aloita yleisilmeestä ja etene pikkuhiljaa, vaikka huone kerrallaan niin ei tunnu niin suurelta urakalta. Tai jos saisit apua päiväksi-kahdeksi läheisiltäsi?
ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:13"]Lähtikö paljon tavaraa pois vai järjestelitkö vain paikoilleen?
Meillä 140 neliötä ja järkyttävä määrä rojua. En usko että viikko riittäisi. Kuukausi voisi olla realistisempi aika siivota tämä huusholli, mutta olen liian masentunut tehdäkseni sen. :(
[/quote]
Nykyään on niin helppo vedota masennukseen IHAN joka asiassa. Hohhoijaa
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:16"]ootte haalinu liikaa tavaraa kotiin? vai tarkoitatko suursiivouksella ikkunoiden pesua, kaappien tyhjentämistä ja uudelleenjärjestämistä, mattojen pesua, verhojen vaihtoa jne.
[/quote]
Pitäisköhän vilasta nuita aiempia viestejä joskus....
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:50"]No ei tunnu viikkosiivoukses riittävän jos suursiivoukseen menee viikonpäivät! Meillä siivotaan muutama tunti 1-2vko välein. Sisältyy vessanpesut, lattianpesu, pölyjenpyyhintä. Ihan normaali siivoustoimenpiteet. Kesäisin käydään pesemässä matot mummolassa ja keväällä pestään ikkunat.
Kenellä pölyttyy kaapit sisältä?
[/quote]
Joo, en olekkaan mikään supermamma, mutta yritän pitää yllä kohtuullista järjestystä. Suursiivous antoi taas buustia.
ap
[/quote]Ostattekohan te liikaa tavaraa jos kerran vuodessa tarvitaan viikko niiden pois heittämiseen?
En harrasta viikkosiivouksia enkä suursiivouksia. Siivoan silloin kun tarvitsee sen mitä tarvitsee. Jos kesken viikon alkaa joku kaappi näyttämään sekaiselta, järkkään sen saman tien. Jos toisena päivänä vessa näyttää tarvitsevan pesua, pesen sen samantien.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:44"]Kuinka tyhmä pitää olla että viikko pitää siivota romuja ja sontaa? Ei ole aikaisemmin tullut herätystä ? Kuvottavaa. [/quote] Joo, en tee suursiivousta viikottain.
[/quote]
Jos edes ylläpitää normisiisteyttä, mihin menee viikossa ehkä tunti-pari, niin ei ole tarvetta siivota VIIKKOA!
Siis viikko siivoamiseen on jo naurettavaa.
[/quote]
Voi olla, mutta onpa ihana tunne kun koti on putipuhdas ja järjestyksessä. Ei se työtätekevälle neljän lapsen äidille aina ole niin helppoa se arkitiptopin pitäminen, myönnetään.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:50"]No ei tunnu viikkosiivoukses riittävän jos suursiivoukseen menee viikonpäivät! Meillä siivotaan muutama tunti 1-2vko välein. Sisältyy vessanpesut, lattianpesu, pölyjenpyyhintä. Ihan normaali siivoustoimenpiteet. Kesäisin käydään pesemässä matot mummolassa ja keväällä pestään ikkunat.
Kenellä pölyttyy kaapit sisältä?
[/quote]
Joo, en olekkaan mikään supermamma, mutta yritän pitää yllä kohtuullista järjestystä. Suursiivous antoi taas buustia.
ap
[/quote]Ostattekohan te liikaa tavaraa jos kerran vuodessa tarvitaan viikko niiden pois heittämiseen?
[/quote]
No joo, lapset harrastavat kaikenlaista, kodinkoneita rikkoutuu ja uusitaan jne. Aina voisi kulutusta vähentää toki.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:02"]Öh, mun suursiivoukseen menee päivä. Mies, 2 lasta+koira. 100 neliöinen kämppä.
[/quote]
Mattojen pesu, ikkunoiden pesu, imurointi, sauna, verhot, kaikki?!
Wow! Tuohon kun pääsisi!
[/quote]
Heh, kokeilisit niin ei siinä niin kauaa mene. Jotkut meistä siivoavat sen verran usein että suursiivous menee leikiten kun eipä ole kauheasti lisää siivottavaa ;)
20-30 vuotta sitten ihmisillä oli vähemmän tavaraa ja siistimmät kodit. onkohan näillä jokin yhteys? taitaa olla.
Hyvä ap! Itse olen luopunut suursiivouksista, ja sen sijaan listannut isommat, harvemmin tehtävät siivoushommat. Niitä sitten suorittelen pitkin vuotta, vähän kerrallaan.
Ihmiset on vaan laiskoja nykyään. Kaikenlaiseen höpöhöpöön liikenee kyllä aikaa, muttei viitsitä kotia hoitaa. Heikko luonne.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:24"]En siivoa kuin pakon edessä.
[/quote]
Mikä on pakko?
[/quote]
No ennen muuttoa ja jos tulisi vieras.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:24"]En siivoa kuin pakon edessä.
[/quote]
Mikä on pakko?
[/quote]
No ennen muuttoa ja jos tulisi vieras.
[/quote]
Ota nainen, ongelma ratkeaa.
Mä teen aina kun kohdalle sattuu noita isompia hommia, en odota vuotta. Jos jääkaappi vaikuttaa sottaiselta - pesen sen (2-3 x vuodessa), kun sohvan päälliset on likaiset - laitan ne pyykkiin (kerran kuussa koska koirat) jne. Kaappeihin en kerkiä kuin kesällä koska se on raivostuttavin homma mitä on - onneksi olkoon ap. että olet saanut vaatekaapit siivottua. Nyt minun pitäisi siivota yksi ruokakaappi, jonne on kertynyt kaikkea ja haluaisin sen järjestykseen.
Munkin pitäisi tehdä kaappi kerrallaan inventaario mitä oikeasti tarvitsen ja mitä en, aloittaen vaatekaapista.
ootte haalinu liikaa tavaraa kotiin? vai tarkoitatko suursiivouksella ikkunoiden pesua, kaappien tyhjentämistä ja uudelleenjärjestämistä, mattojen pesua, verhojen vaihtoa jne.