Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotihoito pääsee vanhusten luo kun lunta ei ole aurattu?

Vierailija
22.02.2022 |

Terkkuja Suomen johtavasta lumipitäjästä Espoosta. Taas eilen tulo valtavasti lunta, päätiet on toki aurattu mutta asuinkatuja ei eikä monenkaan taloyhtiön pihaa ja parkkipaikkoja. Paikotellen aika mahdoton liikkua. Miten kotihoito pääsee vanhusten ja sairaiden luo?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi ongelma kun vanhukset itsepäisesti asuvat omakotitaloissaan. Ei suostuta kerrostaloon jossa pihahommat tekisi huoltofirmat. Vanhukset ajattelevat että mikäs tässä asuessa, hyvin pärjään vaikka totuus ihan toinen. Ei olla valmiita maksamaan mistään palveluista vaan odotetaan että työssäkäyvät lapset ja sukulaiset juoksee auttamassa milloin missäkin ja silti valitetaan ja meuhkataan että minulla on oikeus asua tässä talossa. Höpöhöpö. Jos ei itse jaksa enää kolaan tarttua tai pilkkoa lämmityspuita niin on aika muuttaa.

Myös kerrostaloissa asuvilla on vaikeaa, kun on satanut paljon lunta. Esim. jäteastioiden päällä on niin painavaa lunta, että heikkokätinen henkilö tarvitsee molemmat kädet voidakseen nostaa kannen ylös, mutta sitten ei ole kolmatta kättä, joka heittäisi roskapussin laatikkoon. Myös kaupungeissa joutuu kahlaamaan lumessa. Kadun ylittäminen on paikoitellen vaikeaa, kun on korkeat lumivallit jne. Onko muuten olemassa suuri määrä hyvin edullisia pieniä asuntoja, joita vanhat voivat noin vain ostaa? Siis ruokakaupan, pysäkin ja terveyskekuksen  lähellä? Talosta ei välttämättä saa hyvää hintaa. Kuka uskaltaa nykyään myydä omakotitalon? Miten vanhus selviää jatkossa, jos hän ostaa talorahoilla pikku asunnon ja sen jälkeen talon ostaja vaatii kaupan purkua oikeudessa? Lisäksi Suomessa on luvattoman paljon hissittömiä kerrostaloja.

Vierailija
42/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa virallinen lukema aamulla oli 92 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi ongelma kun vanhukset itsepäisesti asuvat omakotitaloissaan. Ei suostuta kerrostaloon jossa pihahommat tekisi huoltofirmat. Vanhukset ajattelevat että mikäs tässä asuessa, hyvin pärjään vaikka totuus ihan toinen. Ei olla valmiita maksamaan mistään palveluista vaan odotetaan että työssäkäyvät lapset ja sukulaiset juoksee auttamassa milloin missäkin ja silti valitetaan ja meuhkataan että minulla on oikeus asua tässä talossa. Höpöhöpö. Jos ei itse jaksa enää kolaan tarttua tai pilkkoa lämmityspuita niin on aika muuttaa.

Monella ei ole millä maksaa palveluista.

Vierailija
44/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi huoltoyhtiö klo 2 yöllä auraamassa piha-aluetta. Ei aurannut kuin kapeat käytävät eli eivät tehneet kuten sopimuksessa lukee vaan vain nopeasti pienet kulkuväylät että alaovesta pääsee kadulle. On vissiin vähän kiire ja paljon töitä. Varmaan koko talo heräsi siihen jyräämiseen ja piippaukseen.

Vierailija
45/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken talossamme asuva iäkäs nainen (joka pystyy hiljakseen kulkemaan itse vielä ulkona, ei kotihoidon asiakas) lähti ulos. Katsoin ikkunasta kun ei päässyt ovea pidemmälle kun huoltoyhtiö ei ole käynyt. Nappasi ovenpielestä kolan ja hitaasti työnsi itselleen reittiä sillä hankeen. Ei ole ihan ok tällainen.

Vierailija
46/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilinen iltavuoro oli kyllä aika jännittävä ja ylitöiksi meni kun keli oli niin haastava. Täällä maaseudulla tulee vuorossa ajeltua 80-100 km.

Et sitten ollut se tyyppi jota minä yritin auttaa tuiskunneesta lumesta irti keskellä peltoaukeaa. Oli sellainen napaseutumeininki ja lopulta useampi auto ihmettelemässä jonossa. Kaikilla lumilapio kotona ja liinat myös... Juu, ei ollut mullakaan. Mutta eihän sieltä hangen päälle nousseen auton alta saa lumia pois oikein millään. Traktori sen lopulta veti pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän