Käytätte liian vähän käsidesiä!
Muut välillä annostelevat minulle käsidesiä ja määrä on aina liian vähäinen. Triplatkaa se määrä, niin on kuten pitää!
Kommentit (19)
En ole käyttänyt käsidesiä ja terveenä pysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä ollenkaan. Se vaan kuivattaa, eikä tapa viruksia.
Ihan sama mulle, käytätkö vai et, mutta väärässä oelt väittäminesi. Kunnon käsidesit sisältävät glyserolia, joka pitää kädet pehmeinä ja terveinä (teen hoitotyötä, käytän käsidesiä paljon, joten tiedän mistä puhun) j atapaavat oikein käytettynä hyvin viruksia, jopa sitkeän noron. Vesipesu, varsinkin lämpimällä vedellä, ja saippua ovat ne mitkä kuivattavat ja vievät ihosta suojan.
Minä en atooppisia ja kirveleviä käsiäni viinalla läträä!
Joo, vähintään 2 pumppausta. Sitten: "Laitoit liikaa, ää!"
O_____________________________________________O
Miksi? Jos et levitä sitä koko käsien alueelle niin eivät ne maagisesti kuole joukkotuhossa, kun kastat sormenpääseen desinfiointiaineeseen.
En todellakaan käytä käsidesiä tai maskia. Olette te immeiset höperöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mulle, käytätkö vai et, mutta väärässä oelt väittäminesi. Kunnon käsidesit sisältävät glyserolia, joka pitää kädet pehmeinä ja terveinä (teen hoitotyötä, käytän käsidesiä paljon, joten tiedän mistä puhun) j atapaavat oikein käytettynä hyvin viruksia, jopa sitkeän noron. Vesipesu, varsinkin lämpimällä vedellä, ja saippua ovat ne mitkä kuivattavat ja vievät ihosta suojan.
No onkohan tuolla nyt sitten kauppojen ovilla sitä kunnon käsidesiä vai ei?
Citymarket on siirtynyt käyttämään jotain rasvaista litkua myymälöissään. Ennen siellä oli normaalia käsidesiä sisäänkäyntien luone, mutta nyt jotain kummallisen öljyistä "liukkaria" joka ei kuiva millään. Saa hieroa minuuttitolkulla käsiin sitä ennen kuin pystyy koskemaan mihinkään. Sitä pitää käyttää todella vähän jos meinaa joskus päästä asioimaankin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, vähintään 2 pumppausta. Sitten: "Laitoit liikaa, ää!"
O_____________________________________________O
Miksi? Jos et levitä sitä koko käsien alueelle niin eivät ne maagisesti kuole joukkotuhossa, kun kastat sormenpääseen desinfiointiaineeseen.
TÄMÄ! Ihmiset käyttää semmoisen teelusikan kärjellisen, jolla saa ehkä muutaman sormen vähän nihkeäksi, kun nopeasti hinkkaa. Sitä desiä pitäisi laittaa ajatuksella ”koko kämmenet joka puolelta uivat tuotteessa kauttaaltaan”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onkohan tuolla nyt sitten kauppojen ovilla sitä kunnon käsidesiä vai ei?
Yleensä ei ole! Etenkin pandemian alkuvaiheessa osa kaupoista käytti jotakin etikkavettä.
Mä en edes uskalla käyttää käsidesiä, kun oon haju herkkä.
Mä mielummin pesen kädet, kuin käytän käsidesiä.
Mä olen hoitoalalla töissä joten tiedän kyllä miten käsidesiä pitää käyttää.
Jos on tosi kuivat kädet niin silloinhan desit imeytyy nopeammin ihoon. Varmaankin ihan käsi kohtaista tuo käsidesien käyttö miten paljon kukakin desiä tarvitsee.
Minä en sillä etikkakurkkuliemellä enää käsiäni kastele. Enkä sillä viinallakaan. Karsea lemu ja pilaa takinhihat. Jotkut käsidesit jää kalvoksi ihoon ja kun ottaa kaupan hyllystä jotain kylmää niin ei meinaa kädessä pysyä.
Mielummin vähän kuin paljon. Kuvittelepa jos sulle annettaisiin liikaa desiä niin se vasta närästäisikin. Pieneen määrään voi sitten pyytää lisää, jos tuntee siihen tarvetta.
Ei mulla maha kestä enempää käsidesiä.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesi tuhoaa kyllä myös vaipalliset virukset. Tehoaa jossain määrin myös vaipattomiin. Sekoitatko käsidesin ja antibiootit vai mihin ihmeeseen väite perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Jos on tosi kuivat kädet niin silloinhan desit imeytyy nopeammin ihoon. Varmaankin ihan käsi kohtaista tuo käsidesien käyttö miten paljon kukakin desiä tarvitsee.
Nimenomaan ei ole käsikohtaista vaan vähintään kaksi täyttä pumppausta. Jos on niitä puristettavia pikkupulloja niin ruokalusikalliselta näyttävän määrän saa kämmenelle laittaa.
Ja niille jotka sanovat, ettei käsidesi tuhoa viruksia, niin näin ennen olikin. Nyt osa käsideseistä on testattu myös toimiviksi esim. norovirusta vastaan. Huom! OSA. Mutta koska norovirus leviää eritteiden välityksellä niin AINA pestään ensin kädet ja käsidesi sitten lisänä.