Tytölle nimeksi Kustaava?
Kyseessä siis isoisoisoäidin nimi, eli melko vanha. Ei kovin yleinen, mutta onko ihan hyvä esim. toisena nimenä? Maria Kustaava?
Kommentit (20)
Älkää viittikö, miten voi ihmisen arvostelukyky pettää noin pahasti. Vaihda itte oma nimes Kustaavaksi jos kerran on niin hieno nimi. Vähän aikaa kun hoet tuota nimeä ympäriinsä niin saat "Pissa-Liisa" yms lempinimiä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:37"]
Älkää viittikö, miten voi ihmisen arvostelukyky pettää noin pahasti. Vaihda itte oma nimes Kustaavaksi jos kerran on niin hieno nimi. Vähän aikaa kun hoet tuota nimeä ympäriinsä niin saat "Pissa-Liisa" yms lempinimiä.
[/quote]
Miten ihmeessä sä saat tuosta Pissa-Liisan? En ymmärrä. Musta on nätti nimi, ilmeisesti Kustaa -nimestä johdannainen. Erikoinen, mutta kaunis!
Minunkin mummuni toinen nimi oli Kustaava. Oikein sopiva nimi tytölle.
Hahah :D. Ompas hölmön kuuloinen nimi.
Kyllä mulla tosta tulee mieleen miehen nimi.
Miksi ei esim pelkkä Aava? Kustaavasta tulee kyllä mieleen mies...
Aava nyt on niin tavallinen kuin olla ja voi. Kustaava on kaunis nimi, hyvin monesta nimestä voi johtaa eritteisiin tai seksiin liittyviä sanoja jos on niin twisted, että väen vängällä niin haluaa tehdä.
Kustava tai Pantava, molemmat on hyviä tytön nimiä. Riippuu tietysti myöhemmin ulkonäöstä ja luonteesta kumpiko loppujen lopuksi osuvampi.
Totta kai Kustaava on hieno vanha nimi, mutta kuten monet hienot vanhat ja sittemmin unohtuneet nimet, se saattaa nykypäivänä herättää ihmetystä. Toisena nimenä menee hyvin.
Tuskin kukaan ihmettelisi (paitsi ehkä pitäisi hienosteluna), jos nimi olisi Gustava, joten mitä vikaa on Kustaavassa? Aivottomien "kustava, hih hih" -kommentteja ei lasketa, koska aivottomien mielipiteillä ei ole merkitystä.
Totta kai Kustaava on hieno vanha nimi, mutta kuten monet hienot vanhat ja sittemmin unohtuneet nimet, se saattaa nykypäivänä herättää ihmetystä. Toisena nimenä menee hyvin.
Tuskin kukaan ihmettelisi (paitsi ehkä pitäisi hienosteluna), jos nimi olisi Gustava, joten mitä vikaa on Kustaavassa? Aivottomien "kustava, hih hih" -kommentteja ei lasketa, koska aivottomien mielipiteillä ei ole merkitystä.
Mun jollain sukulaisella oli nimenä. Ja aina mulle tulee mieleen KustaaVa asa
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:58"]
[/quote]
Se mikä vanhempien mielestä on kaunis ja suvussa kulkenut perinteikäs nimi, voi lapselle muodostua painostavaksi taakaksi koulussa. Nimen sivumerkityksiä ja eri vääntelyversioita kannattaa myös miettiä.
Harva voi hymyilemättä miettiä esim amerikkalaista "perinteikestä nimeä" Gaylord. Kyseessähän siis paitsi miehen mutta myös paikkakunnan nimi. Mutta vaikka aikuinen pitäisi nimeä hienona ja ummistaisi silmänäs sivumerkityksiltä, niin haluaisiko lapsen perään sitten näitä "homokuningas" huutelijoita? Siksi kannattaisi miettiä niitä sivumerkityksiäkin.
Oikein kaunis vanha nimi! En kuitenkaan laittaisi kutsumanimeksi noiden aivottomien vuoksi, jotka keksivät joka nimestä jotain väännettävää tai haukuttavaa. Ei ihme, että lapset kiusaavat toisiaan kun vanhemmillakaan ei ole käsitystä siitä, miten kanssaihmisiä kohdellaan.
Edesmenneen äitini toinen nimi oli Kustaava. Hänen isoäitinsä myöskin. Nimi on kaunis vanha suomalainen naisen nimi. No voi hyvänen aika noita pikkakommentteja! Aikuisiako? Olleet varmaan itse olleet lapsena kiusaajia. Mutta eivät ole tavastaan aikuistuneet ulos, se hämmästyttää. Älä välitä joutavista, anna lapsellesi nimi, jota pidät itse kauniina.
Ihana!