Minulla olisi sellainen unelma, että teen 6kk töitä ja sitten reissaan 6kk ympäri maailmaa
Miten käytännössä onnistuisi keskituloisella? Menot pitäisi tietty vetää aivan minimiin, ja tehdä mahd paljon ylitöitä. vuokrata vaikka halvalla jotain huonetta tai asua mummon tms luona.
Kommentit (23)
Saisitko edes mistään sellaista töitä, joissa tienaisit hyvin ja voisit tehdä vain puoli vuotta kerrallaan?
Hanki työ missä voi tehdä pelkkää etätyötä. Sitten hoidat hommasi jossain hotellihuoneessa ja loppupäivän ja viikonloput olet turistina. Voit matkustaa ympäri vuoden.
Unelmat eivät yleensä toteudu vain uneksimalla.
Jis kerran sanot, että työjärjestelyiden kannalta tuo toimii, niin sitten aloitat sen unelmasi toteuttamisen ekan puoliskon: muutat halpaan, pakertaa töissä ja säästät.
Jospa vaihdat työtä. Rupea myymään itseäsi ympäri maailmaa. Rahaa tulee ja pääset matkustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaihdat työtä. Rupea myymään itseäsi ympäri maailmaa. Rahaa tulee ja pääset matkustelemaan.
Ei se tarvitse käydä kuin pari kertaa Dubaissa niin loppuvuoden voi reissata.
Aika hyvin täytyy tienata, että voi puolen vuoden liksalla elättää itsensä vuoden ja maksella lippuja ja majoituksia ympäri maailman.
Mukavan kuuloinen unelma, ei muuta kun toteuttamaan.
Minun unelma on 0kk töitä ja 12kk matkustelua, puolet (0kk töitä) on jo toteutunut, vielä pitäisi myös toinen täyttää.
T: työtön
Jos pystyt tekemään sen puoli vuotta 2-3 päällekäistä kokopävätyötä, tuo onnistuu. Yhdelä tavallisella keskituloisella ammatilla ei onnistu.
Mä teen kesät töitä sesonkipaikassa ja talvet olen vapaalla, en tosin matkusta koska inhoan sitä vaan nautin vapaa-ajasta kotosalla ja kuntoilen paljon. Näin on menty kohta kymmenisen vuotta ja olen enemmän kuin tyytyväinen.
Asfalttityöntekijät ovat useat tuollaisia. Puskevat kesän duunia ja menevät talveksi panem.. ottamaan aurinkoa thaikkuihin.
Oli sama haave, mutta sitten tuli tää prkl korona.
Minä olen tuntenut elämässäni kaksi henkilöä.
Toinen teki töitä raflassa ja tienasi rahaa. Suomessa eli ilmaiseksi vanhempien nurkissa. Toinen sijoittaa 20 tonnia yhteen osakkeeseen ja myy vain prosentin voitolla. Näin saa monta sataa rahaa viikossa säästöön.
Ja molemmat reissaavat Aasiassa. Halpaa asumista.
Toteutettavissa. Etsi määräaikainen duuni, säästä kaikessa etenkin asumiskuluissa. Voit olla ekana vuonna esim 8kk duunissa ja 4kk matkoilla, unelma elämäntyylin rakentaminen voi viedä aikaa ja vaatia monia reissuja ja duuneja.
Vierailija kirjoitti:
Ja ammattini on siis sellainen, että töitä kyllä löytyy jopa yhden päivän varoitusajalla, eli työttömänä ei tarvitse olla päivääkään.
haluat olla kuin merimies?puolivuotta töissä ja puolivuotta päissään
Esim Balilla kuulemma edullista ja lämmintä.
Toisen puolen vuodesta on sitten todella askeettista. Mitään ei osteta, vaatteet on muiden vanhoja. Esim miesten vaatteita jää vaikka kuolinpesiltä.
Ruuasta voi säästää, kun tekee itse kaiken kaikkein halvimmista aineista.
Asua voi edullisesti kimppakämpissä ja yhteisössä, tai papan yläkerrassa.
Mun tuttu eli näin toistakymmentä vuotta, ja osti sitten asunnon käteisellä.
Pidä kiinni unelmastasi! Voit toteutaa sen kun muutat lapsuus kotiiisi takaisin tai sukulaisten nurkiin. Maksat silloin peruskuluista huomattavasti vähemmän ja säästät rutkasti rahaa.Voit toteutaa unelmiasi kun on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt tekemään sen puoli vuotta 2-3 päällekäistä kokopävätyötä, tuo onnistuu. Yhdelä tavallisella keskituloisella ammatilla ei onnistu.
Höpsis. Jos matkustaa halvemman hintatason maihin niin ihan hyvin onnistuu. Keskituloinen tienaa reilun 2000e nettona kuussa, asumalla ja elämällä suomessa halvasti siitä säästää hyvinkin puolet, ja tonnilla kuussa kyllä elää helposti esim monissa Aasian maissa.
Tee julmetusti töitä se 6kk. Hoitoalalla voi ainakin nyt tehdä ylitöitä hyvillä hälytysrahoilla ja lisäksi vielä vaikka keikkaa esimerkiksi hyvillä palkoilla rokottajana. Loppuunhan siinä palaa jos pidempään tekee, mutta jos tiedossa on puolen vuoden loma niin kyllä sitä varmaan jonkun aikaa jaksaa.
Ja ammattini on siis sellainen, että töitä kyllä löytyy jopa yhden päivän varoitusajalla, eli työttömänä ei tarvitse olla päivääkään.