Heh, työkaverilla on vakituinen työpaikka ja haluaa kouluttautua uudelleen
yhteiskunnan varoilla. On jo saanut opintotukea opiskellessaan yliopistossa. Paha vaan kun on asunut vuosia ulkomailla ja ei ole oikeutettu aikuiskoulutustukeen (pitää olla 8 vuotta työkokemusta). Naurattaa nämä mammat, jotka kuvittelee, että valtio maksaa kaiken. "No kun mä en tykkää mun työstä niin mä haluun uuden ammatin" olisi kiitollinen, että hänellä on työ!
Kommentit (12)
Työn ohessa minäkin opiskelin uuden ammatin. Huomasin vain, että se entinen ei ole minun alaani, enkä ole riittävän osaava siihen että voisin edetä. Alunperinkin menin alalle koska satuin pääsemään, ilman mitään hajua siitä mikä isona oikeastaan haluaisin olla. Hain sinne, kun en mitään muutakaan keksinyt ja ajattelin, että se voisi työllistää hyvin.
Vähän itsekin ihmettelen, jos opiskelee työllistävälle alalle ja sitten alkaa opiskella sen jälkeen jotain ihan erilaista toista yliopistotutkintoa. Tai sitä, että opiskelee kaksi melkein samanlaista, esim. kauppatieteet ja tuotantotalous.
Luuletko ettei tämä kyseinen henkilö ole koskaan itse maksanut veroja? Yhtälailla hänellä on oikeus käyttää yhteiskuntamme varoja. Toivottavasti löytää uudelleen kouluttautumisen myötä paremmat työkaverit.
No on oikeus käyttää, mutta kun on vuosikausia maksanut veronsa ulkomaille niin ei kai sitten.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:54"]
Luuletko ettei tämä kyseinen henkilö ole koskaan itse maksanut veroja? Yhtälailla hänellä on oikeus käyttää yhteiskuntamme varoja. Toivottavasti löytää uudelleen kouluttautumisen myötä paremmat työkaverit.
[/quote]
Samaa meinasin kommentoida, eli kyllä olisin itsekin kouluttautumassa jos olisi ap:n kaltainen työkaveri.
AP:ta varmaan ketuttaa minun opiskeluni. Olen opiskellut samalta alalta niin yo-pohjaisen opisto-, AMK-, YAMK-tutkinnot aekä kandinkin tutkinnot. Maisteri on kesken ja sellaisena aion sen pitääkin kun gradu on kesken. Katsotaan jos haen ensi keväänä yhdelle sivuaine opintoihin.
Opintotukea en ole koskaan nostaut enkä sen paremmin opintolainojakaan. Opiskelun ohessa olen tehnyt täysipäiväistä työtä ja siitä maksan verot, joten katson oikeudeksini opiskella niin kauankuin haluan ja mitä haluan.
3546
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:02"]AP:ta varmaan ketuttaa minun opiskeluni. Olen opiskellut samalta alalta niin yo-pohjaisen opisto-, AMK-, YAMK-tutkinnot aekä kandinkin tutkinnot. Maisteri on kesken ja sellaisena aion sen pitääkin kun gradu on kesken. Katsotaan jos haen ensi keväänä yhdelle sivuaine opintoihin.
Opintotukea en ole koskaan nostaut enkä sen paremmin opintolainojakaan. Opiskelun ohessa olen tehnyt täysipäiväistä työtä ja siitä maksan verot, joten katson oikeudeksini opiskella niin kauankuin haluan ja mitä haluan.
3546
[/quote]mäki oon ollut töissä koko ajan ja opiskellut samalla yliopistossa :-) osan opinnnoista tein avoimessa ja maksoin niistä koska opiskelu on siellä joustavampaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:54"]
[/quote]
On ollut ulkomailla töissä?
Juuri noin aion itsekin tehdä. Vakituinen virka, jonka ohella aion opiskella toisen tutkinnon, ja toivottavasti päästä elämässä eteenpäin. Joko samassa paikassa, tai sitten muualla. Haluan parempaa palkkaa ja uusia haastavia tehtäviä, ihan vaikka olen jo varmassa ja vakituisessa työssä. Kun ei kannata jäädä paikalleen junnaamaan, jos on rahkeita edetä. Jos kaikki jättäisivät mahdollisuudet käyttämättä ja tyytyisivät vaan tekemään sitä mitä jo on, ei maailma menisi eteenpäin. Ärsyttääkö, ap? :)
Niin siis selvästikään ei ole ollut mitään elämää ennen ulkomaille muutto. Ei lyhyt aikaisia töitä eikä kesätöitä. Eikä varmaan koskaan ole arvolisäveroakaan maksanut ruokaa ostaessa? Kyllä suomessa on semmoset verokerjuut että perusterve ihminen, joka ei koko ikäänsä sossulla roiku, saa verojen kautta maksettua koulutukseen saatavat tuet ihan itse omilla pennosilla.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:02"]AP:ta varmaan ketuttaa minun opiskeluni. Olen opiskellut samalta alalta niin yo-pohjaisen opisto-, AMK-, YAMK-tutkinnot aekä kandinkin tutkinnot. Maisteri on kesken ja sellaisena aion sen pitääkin kun gradu on kesken. Katsotaan jos haen ensi keväänä yhdelle sivuaine opintoihin.
Opintotukea en ole koskaan nostaut enkä sen paremmin opintolainojakaan. Opiskelun ohessa olen tehnyt täysipäiväistä työtä ja siitä maksan verot, joten katson oikeudeksini opiskella niin kauankuin haluan ja mitä haluan. 3546 [/quote]mäki oon ollut töissä koko ajan ja opiskellut samalla yliopistossa :-) osan opinnnoista tein avoimessa ja maksoin niistä koska opiskelu on siellä joustavampaa.
[/quote]
mulla on ollut joustava työ niin on voinut opiskellla vaikka päiväsaikaankin. Opiskeluistani en ole maksanut kuin yliopiston lukukausimaksut. Lisäksi raha on palanut vain matkoihin. Kirjoja olen ostanut vähän ja nekin firman piikkiin aikoinaan.