Kuka vielä haluaa tehdä lapsia tähän maailmaan?
En ainakaan itse tekisi jos olisin nyt siinä tilanteessa. Harmittaa, että olen lapsia aikanaan tehnyt ja kohta heidön on aika itsenäistyä. Tulevaisuus näyttää kaikkea muuta kuin valoisalta. Arvot ja kilpailu kaikesta kovenee joko ajan, on pandemiaa, sodan uhkaa ja ilmastonmuutosta. Mikä olisi joku hyvä ja positiivinen asia isossa mittakaavassa mitä nyt voisi ajatella ja millä lohduttautua.
Kommentit (10)
Vastaus lopussa olleeseen kysymykseen: Jeesuksen Kristuksen toinen tuleminen.
Olethan uskossa Jeesukseen?
Nythän niitä juuri pitää tehdä. Kun on lapsia, on toivoa ja tulevaisuutta, ja ennen kaikkea rakkautta. Sitä tarvitaan.
Kuten joku kerran, aika äskettäin puhui tv:ssä kauniisti lapsenlapsista, että ne ovat ihana jälkiruoka. Niitä voi välillä hoitaa. Jokainen varmasti tekee lapsia ja se on hyvä. Kyllähän täällä liikaa ihmisiä on. Se on totta. Maailma täyttyy meistä.
Lapset tehdään itseä varten ja voi olla myös kiva tehdä/tulla raskaaksi.
Olen niin fiksu, etten tee lapsia kärsimään tähän maailmaan. Johonkin toisenlaisenn maailmaan voisin tehdäkin.
Onneksi ei ole itsellä, eikä tule. Onneksi kohta ei ole biologisesti enään edes mahdollista. Elämässä muutakin sisältö kun puskea pentuja tänne. Ja siitähän olenkin aina paljon kuullut, vaikka lapsettomuuteni ei edes muille kylähulluille kuulu, ilmeisesti lapsellisilla ei ole edes omaa elämää kun pitää puuttu lapsettomien elämään, se vähäinenkin elämä kuollut kun päiväst toiseen passaa lapsia.
Samaa ne sanoivat jo varmaan keskiajalla. Sinäkin olet silti tähän maailmaan syntynyt.