Tytön nimeksi Elsa - tuleeko Frozen heti mieleen?
tyttären nimeksi olisi tarkoitus laittaa Elsa, mutta mietityttää liittyykö nimi kaikkien mielessä Frozen-leffan päähenkilöön. Ehdotuksia toiseksi nimeksi ottaisin myös vastaan :)
Kommentit (42)
Oon sen verran vanha täti jo että Elsa on minulle nimi muiden joukossa, kun olen Elsoja tavannut ennen Frozenia. Nykylapsille saattaa tulla Frozen mieleen, mutta onko se sitten ongelma? Elsa on käsittääkseni ihan positiivinen roolimalli kuitenkin. Ursula voisi olla eri asia, tai Cruella jos joku nyt lapsensa niin aikoisi nimetä :D
Tuleeko simba nimestä mieleen leijonakuningas? Jollain tulee jollain ei. Riippuu ehkä onko nähnyt ko leffaa.
En tuollaisesta Frozenista tiedäkään. Minulle jos jotain tulee mieleen niin Elsa-leijona, joka oli oikeasti elänyt leijona, ja josta Joy Adamson kirjoitti kirjoja, joita luin lapsena. Ihan hyvä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko simba nimestä mieleen leijonakuningas? Jollain tulee jollain ei. Riippuu ehkä onko nähnyt ko leffaa.
Simbasta nyt tulee leijona mieleen muutenkin, kun sehän on swahilia ja tarkoittaa leijonaa, ja on sen takia annettu nimeksi muuallakin. Ihan kuten myös Leo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simbasta nyt tulee leijona mieleen muutenkin, kun sehän on swahilia ja tarkoittaa leijonaa, ja on sen takia annettu nimeksi muuallakin. Ihan kuten myös Leo.
Joo, jos sukunimi olisi Peura, niin etunimet siihen Leo Simba Jalo...
Vierailija kirjoitti:
Ei, mut ihan mummonimi kuitenki
Elsa-mummot on jo kuolleet. Nyt on Päivin, Tiinan, Jaanan ja Kirsin vuoro tulla mummoiksi. Päivin mummo tai ehkä mummon mummo oli Aada Josefiina, ja kuinka ollakaan, lapsenlapselle kelpaa nyt sama nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jee-e pääsit nyt pätemään swahilin taidoillasi. "Tottakai tulee leijona mieleen". Kumman näit ensin leijonakuninkaan vai swahilin sanakirjan.
Mutta jep oikees olet.
Ei varsinaisesti, mikäs tuossa jos nimestä tykkää.
Enemmän minua kummastutti kun eräs bloggaaja antoi keskosena syntyneelle tyttärelleen nimeksi Elsa ja perusteluina "kun hän pitää Frozen-elokuvasta niin paljon!". Siis öh?
Minulle tulee ensimmäisenä mielenä se bloggari ja laulu Elsa Kohtalon lapsi. :D Mutta siis oikeasti minusta se on nätti nimi eikä kannata välittää ventovieraiden mielikuvista. :)
Nykylapsille ehkä tulee joo, mutta sitten, kun sinun Elsasi on siinä iässä, että tajuaisi, on luultavasti tullut jo joku uusi juttu. Eli anna mennä vaan, Elsa on ihana nimi! :)
No eikä tule. Elsoja ollu ennen Frozen paskaa maailman sivu.
Oi ettö ihana Elsa. Olisin halunnut omalle tytölle Elsan nimeksi, mutta mies ei suostunut. Tyttö näyttikin ihan Elsalta. No laitettiin nimi mikä kelpasi isällekkin kun sitäkin oli pakko kuunnella .;)
No ei tietenkään tule. Vanha suomalainen nimi. Ei kannata vainoilla liikaa nimeä miettiessä. Hormonit saavat aikaan hulluja ajatuksia :)
Nykylapsille varmasti tulee, mutta en näe sitä pahana asiana, sillä Elsahan on kaikkien pikkutyttöjen suosikki ;)
Musta on ihana olla Elsa. Pikkutytöt nykyään ihailee ennen sai vaan kuulla kohtalon lapsi laulua. Mieluummin oon frozen Elsa :-)
Ei ainakaan mulle, ainut Disney- nimi josta saan heti satuassosiaat on Aurora.