Koron testaus Koronan jälkeen, kysymys ?
Siis jos olen sairastanut Koronan noin viikko sitten ja tekisin nyt korona testin, näkyisikö testi miinuksena vai plussana.
Eli, voiko testillä testata onko minulla vielä korona ?
Kolmesti rokotettu ja tähän en löydä tietoa mistään.
Henkeä kylläkin ahdistaa edelleen.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Näkyy aika pitkään positiivisena. Sinun tulee siis käyttää maskia, vaikka olisitkin jo palautunut itse sairastumisesta.
Hämmentävää
Karanteeni aika viisi päivää plus kaksi oireetonta päivää,
ja
jos testi näyttäisi edelleen plussaa, tartuttaisinko ?
Tänään juuri terkkarilla sanottiin ettei kannata mitään jälkitestejä tehdä. Meilläpäin sanottiin että viiden eristyspäivän jälkeen voi palata töihin. 10 päivää on maksimiaika joka vietetään eristyksissä. Jos palaa töihin ja lähikontakteihin 5-10 päivän sisällä täytyy käyttää maskia siihen saakka kun on kulunut ytuo 10 päivää ensioireista tai positiivisesta testistä.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy aika pitkään positiivisena. Sinun tulee siis käyttää maskia, vaikka olisitkin jo palautunut itse sairastumisesta.
Ei pidä paikkaansa. PCR kyllä näyttää positiivista pitkäänkin, mutta se, että elimistössä on pieniä jämiä viruksen perimästä ei sairastuta ketään, tartuttavuus loppuu paljon nopeammin.