Minua lyödään isäni mielenterveysongelmilla
Asun keskisuuressa kaupungissa. Isäni teki vuosikausia sitten itsemurhan. Hän oli klassinen mielenterveyspotilas. Opiskelupaikassani eräät opiskelijat ovat saaneet tietää asiasta. En hiljaisena ihmisenä ollut ehkä alunperinkään pidetty, mutta tilanne kärjistyi, kun eräät opiskelijat saivat kiertoteitse kuulla perheestäni.
Minuun suhtaudutaan kuin mirlenterveyspotilaaseen. Kun hymyilen, olen erään opiskelijan mielestä pelottava. Eräs toinen opiskelija kutsui minua kaikkien kuullen kaheliksi. Olen sosiaalinen hylkiö, jos tervehdin, ei vastata. Huhujen mukaan olen sairastanut psykoosin, ollut mielisairaalassa hoidossa, käytän huumeita, olen ollut vankilassa jne. Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi tehdä? Taidan olla menneisyyden vanki.
Kommentit (15)
Olen niin pettynyt ihmisiin. Välillä tekisi mieli erakoitua. -ap
Kuulostaapas ikävältä. :( Voisitko puhua heidän kanssaan tästä?
Paha tilanne. Kai sinulla on joitain toimivia ihmissuhteita, joihin voit nojata ja miettiä, mitä tehdä?
Kävelet leuka pystyssä ohi ja annat niiden puhua mitä puhuvat. Tai voit miettiä, mitä sanot tarvittaessa takaisin, esim. "uskotko sä ihan tosissas tommosia juttuja?" ja naurahtaa päälle ja kävellä pois.
Jonakin päivänä voi hyvinkin osua heillä omaan nilkkaan nuo jutut.
Kukaan ei voi valita, millaiseen perheeseen syntyy ja sinä et ole tilivelvollinen tai vastuussa kenenkään perheenjäsentesi tekemisistä. Elä omaa elämääsi, tee asioita, mitkä tekevät sinut onnelliseksi. Vaihda opiskelupaikkaa jos tuntuu, ettet jaksa. Esim. sama tutkinto, eri koulussa. Nyt kesän aikana voisit ottaa yhteyttä johonkin toiseen kouluun ja kysellä mahdollisuuksistasi vaihtaa koulua. Tsemppiä kovasti!
Ajatteleppas kuinka' hyvä elämä' kaikilla ihmisillä olisi jos he kunnioittasivat toinen toisiaan. Tavoittelemisen arvoinen asia!
Monilla ihmisillä on niin vähän ymmärrystä, että siksi he nimittelevät.
sano niille kerran oikein kovaäänisesti että haistakaa vittu.
Lisää vielä että te ootte ite ihan saatanan rumia.
Tyhmät ihmiset ovat tuollaisia.
Nosta pää pystyyn. Jatka hymyilemistä.
Säälittäviä nuo haukkujat!
Mun isälläni oli skitsofrenia ja asuttiin pienellä kylällä. Kyllä muistan sen joka päiväisen häpeän kun menin kouluun. Ahdisti ja itkin paljon. Kysyin äidiltä miksi isälle kävi niin. Äiti vastasi että isälle ei riittänyt todellisuus. Kai se oli ihan hyväkin vastaus kun olin vasta 10 vuotta. Eipä sitä sympatiaa tullut ei aikuisilta eikä koulutovereilta. Aina välillä mietin miten paljon unelmoin että isä olisi ollut terve ja sen kanssa olisi voinut viettää aikaa. Onneksi äiti oli hyvä äiti.. Pelasti paljon. Ja serkut vahvasti elämässä mukana. 80% ihmisistä tietää mitä tekee mutta ei välitä. Älä sure sellaisten takija. Ne ihmiset ei määrittele sinua. Tee omia asioitasi älä anna niiden päästä ihosi alle. Tuollainen käytös kostaantuu pitkällä juoksulla. *iso hali* tiedä mitä käyt lävitse. Tiedän tunteet joita koet. Sinä olet arvokas. Yritä nauttia elämästäsi. Se on sinun. Sinulla on oikeus saada olla rauhassa.
Käyt sinnikkäästi koulun kunnialla loppuun. Mäkin sinnittelin lukion vielä kotoa käsin, sitten muutin Helsinkiin opiskelemaan ja oi sitä onnea! Ystäviä, poikaystävä, kiva koti, hyvä ammatti, hyvä palkka, hyvä puoliso, mahtavat lapset... Olen niin onnellinen.
Mun vanhemmat molemmat oli juoppoja :(. Muutama kaveri oli kouluissa välitunneilla, mutta koulun jälkeen hekään eivät saaneet olla mun kanssa.
Ihan perus. Voimia sinne. Te pahvit jotka käskee reagoimaan milloin milläkin tavalla: ymmärtäkää että se reaktio laitetaan ap:n kuvitteellisen mielisairauden piikkiin. Strategia on tuttu lääkäreiltä sillä jotkut puoskarit käyttää sitä potilaisiinsa koska ovat sadisteja. Se toimii kaikkeen ja tosi hyvin ja sitä ei välttämättä ymmärrä ennen kuin joutuu itse uhriksi.
Ei tuo voi olla tottakaan?! Järkkyä miten kaheleita ihmisiä on?! Mene puhumaan jollekkin opettajakuntaan kuuluvalle, tai terveydenhoitajalle asiasta, mutta et vaikene asiasta missään nimessä. Kuspäät käyttävät hiljaisuutta heikkouden merkkinä (usko pois, on kokemusta) Puhu, puhu ja puhu (kovaan ääneen), äläkä käperry itseesi ET OLE TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ!!
Muista, et mielenterveysongelmissa ei oo mitään hävettävää, eikä se oo sun häpeä muutenkaan, miten isäsi on elänyt tai mitä ratkaisuja elämässään tehnyt. Juoruilijat nolaavat itsensä vain, ei sen kummempaa.
Lauermat ovat epäinhimillisiä.