Näkyisikö raskaus kaupan raskaustestillä jos rv-6
Eli 4 viikkoa hedelmöittymisestä (yhdyntä 22.1) ja kuukautiset myöhässä 10 päivää. Viikko sitten tehty Rfsu:n testi näytti negaa ja saman merkin testi tänään taas negaa. Laskurin mukaan jos olisin raskaana niin olisin rv-6 ja mietin, että eikö sen jo pitäisi näkyä testissä? Mitä mieltä olette ja onko tuo Rfsu:n testi luotettava? Lisään vielä, että en mitenkään toivo raskautta.
Kommentit (24)
Kyllä minulla näkyi heti, kun menkat oli pari päivää myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä plussasin haamun vasta 6 vkolla, mutta mulla oli kyllä raskausoireita ennen sitä. Onko sulla muuta aavistusta kuin menkkojen viivästyminen?
Ihan alkuun silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa oli rintojen ja vatsan turvotusta, rinnat arat, olin kiukkuinen ym. Mutta ihan samoja kuin pms-oireet yleensäkin, mutta ei vain kuukautiset alkaneet. Nyt 10 päivää tuosta ja kaikki oireet hävinneet.. Ja testeihin ei ole tosiaan tullut edes haamua.
-Ap
Luulisi että näkyy. Mutta käy ostamassa vaikka apteekista testi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilen toisen merkkistä testiä.
Niin varmasti pitää vielä tehdä. Taitaa olla Clear Blue-digital varmin (ja kallein) näyttäjä?
-Ap
Osta vielä toisen merkkinen testi. Pitäisi kyllä jo näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että näkyy. Mutta käy ostamassa vaikka apteekista testi.
Niin ajattelin itsekin, että pakko testata vielä jollain/joillain muillakin.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi näkyä noin varhain?
Varhain?! Minun mielestä olisi jo melko pitkällä.. no, en ole asiantuntija, mutta alan sivuilla sanottu, että tyypillisimmin raskaustesti näyttää plussaa 5-6 viikoilla.
-Ap
Pitäisi ehdottomasti näkyä jo ihan selkeät viivat. Kaupoissa myytävät testit näyttää luotettavasti positiivisen raskauden kuukautisten poisjäännistä alkaen, useimmat testit jo pari päivää ennen menkkojen poisjääntiä. Ei ole testistä kiinni, ihan joka testi näyttäisi raskauden tuossa vaiheessa jos olisit raskaana.
Paketin päällä lukee yli 99 % varmuus siinä vaiheessa kun kuukautisten pitäisi alkaa.
On ne testit pirun tarkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sönkötät, ei tuo ole varhain. Useimmat saa positiiviset tuloksensa rv 3-5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhain?! Minun mielestä olisi jo melko pitkällä.. no, en ole asiantuntija, mutta alan sivuilla sanottu, että tyypillisimmin raskaustesti näyttää plussaa 5-6 viikoilla.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ehdottomasti näkyä jo ihan selkeät viivat. Kaupoissa myytävät testit näyttää luotettavasti positiivisen raskauden kuukautisten poisjäännistä alkaen, useimmat testit jo pari päivää ennen menkkojen poisjääntiä. Ei ole testistä kiinni, ihan joka testi näyttäisi raskauden tuossa vaiheessa jos olisit raskaana.
Kiitos näkemyksestäsi! Oli helpottavaa lukea se ja antaa voimaa mennä tästä eteenpäin. Ehkä vielä teen jonkun eri merkkisen testin oman mielenrauhan vuoksi ja tietysti tarvittaessa otan yhteyttä lääkäriin.
-Ap
Jos olet raskaana niin olet ja jos Et niin Et. Mike kiire on testata? Meinaatko kännäämään lähteä
Kyllä ne antaa luotettavan tuloksen varhain jo. Itse olin yli-innokas testaaja ja testasin jo "rv4". Neljästi on tullut kunnon tummat viivat.
Rfsun testejä olen käyttänyt. Edullisia, luotettavia ja eikä turhaa muovia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Rfsu:n testit ei ainakaan minulla näyttäneet kuin negatiivista, vaikka oli menkat jo 2 viikkoa myöhässä. Clear Bluen digitaavisella sitten sain positiivisen, samoin niillä PregCheckin halpiksilla, mutta niilläkin oikeasti vasta todella myöhään ja aika haalean viivan. Se raskaus oli sitten kohdunulkoinen, joka meni itsestään kesken siinä rv-7-8 tienoilla, joten syynä oli luultavasti hyvin matala hcg. Oli keskenmenon aikaan vaan jotain 120, kun olisi normaalisti tuhansia.
Muissa raskauksissa sitten sain PregCheckillä jo pari päivää menkkojen pois jäämisen jälkeen plussan. Ekassa vaan haalean, tokassa hyvinkin vahvan. Rfsu:n testi, jonka tein tokan raskauden aikaan muutamia päiviä ekan plussan jälkeen (olen tehnyt kaikissa kolmessa raskaudessa näitä "varmistustestejä" että viiva varmasti tummenee, eikä ala haalentua) oli melkein haaleampi kuin se PregCheckin ensimmäinen, että ei taida olla yhtä herkkiä nuo rfsu:n testit kuin muut, ainakaan minun kokemukseni perusteella. Ja olen kokeillut niitä, joiden pitäisi näyttää etuajassa (eli vielä herkempiä kuin tavalliset) ja sitten niitä ihan tavallisia. Aina samat kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne antaa luotettavan tuloksen varhain jo. Itse olin yli-innokas testaaja ja testasin jo "rv4". Neljästi on tullut kunnon tummat viivat.
Rfsun testejä olen käyttänyt. Edullisia, luotettavia ja eikä turhaa muovia.
Kiitos! Minulla on vielä kaapissa yksi tuollainen testi (toinen siitä kahden paketista) joten ajattelin, että teen sen vielä jonkun päivän päästä ja ehkä varmistan vielä jollain apteekin testillä. Sitten jos kaikki vain näyttää negaa niin täytyy kyllä jo uskoa ja tietysti tarvittaessa lääkäriin jos kuukautiset ei tule. Mutta, tästä oli henkisesti apua tähän hetkeen!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Rfsu:n testit ei ainakaan minulla näyttäneet kuin negatiivista, vaikka oli menkat jo 2 viikkoa myöhässä. Clear Bluen digitaavisella sitten sain positiivisen, samoin niillä PregCheckin halpiksilla, mutta niilläkin oikeasti vasta todella myöhään ja aika haalean viivan. Se raskaus oli sitten kohdunulkoinen, joka meni itsestään kesken siinä rv-7-8 tienoilla, joten syynä oli luultavasti hyvin matala hcg. Oli keskenmenon aikaan vaan jotain 120, kun olisi normaalisti tuhansia.
Muissa raskauksissa sitten sain PregCheckillä jo pari päivää menkkojen pois jäämisen jälkeen plussan. Ekassa vaan haalean, tokassa hyvinkin vahvan. Rfsu:n testi, jonka tein tokan raskauden aikaan muutamia päiviä ekan plussan jälkeen (olen tehnyt kaikissa kolmessa raskaudessa näitä "varmistustestejä" että viiva varmasti tummenee, eikä ala haalentua) oli melkein haaleampi kuin se PregCheckin ensimmäinen, että ei taida olla yhtä herkkiä nuo rfsu:n testit kuin muut, ainakaan minun kokemukseni perusteella. Ja olen kokeillut niitä, joiden pitäisi näyttää etuajassa (eli vielä herkempiä kuin tavalliset) ja sitten niitä ihan tavallisia. Aina samat kokemukset.
Kiitos sinulle myös ja otan tosiaan vielä huomioon nuo testien erot ja taidan vielä tehdä tuolla Clear Bluen digitaalisella varmuuden vuoksi. Missäköhän noita PregCheckejä nykyään myydään? En nähnyt tänään City-Marketissa niitä.
-Ap
Mä plussasin haamun vasta 6 vkolla, mutta mulla oli kyllä raskausoireita ennen sitä. Onko sulla muuta aavistusta kuin menkkojen viivästyminen?