Vastaatko nimellä puhelimeen?
Itse olen sieltä onnettomasta sukupolvesta, joka opetettiin vastaamaan puhelimeen koko nimellä. Kannattaa sanoa pelkästään halloo, sillä siellä on kumminkin joku huijari nykyään, jolle jo nimitieto on arvokas.
Kommentit (28)
Jos jostain terveyskeskuksesta tai muusta vastaavasta soitetaan vastaan koko nimellä ja sen lisäksi mulle ei soita kun lehtikauppiaat, joille en vastaa ja tutut, joille vastaan "Hei"
Kaikista typerin on soittaja, joka kysyy haloon jälkeen kuka siellä on soittaessaan vielä itse tuntemattomasta numerosta.
Etunimellä vieraille ja tuntemattomille, tervehdyksellä tutuille. Koko nimellä vaan, jos odotan jotain tärkeää puhelua, esimerkiksi jostain työpaikasta.
Pelkkiin numeroihin etunimellä. Tutuille haloo/jees/moi yms.
Vastaan koko nimellä. Yleensä soittaja kuulostaa hämmästyneeltä
Tuttuihin numeroihin vastaan jollakin tervehdyksellä, tuntemattomille en vastaa ollenkaan.
Tämäkin olis niin helppoa, jos ei tarttis vastata ollenkaan. Mutta jos lapselle koulussa sattuu jotain, ei voi arvata, kuka sieltä soittaa. Ja nämä kyllä sitten varmaan varmistavat, että ovat oikean henkilön kanssa puhelimessa eli kysyvät sitä nimeä.
Tuntemattomiin numeroihin vastaan sukunimellä, tutuille taas vastaan "haloo"