Miten hyväksyä se, ettei ole kaunis?
Olen ruma. Naama on epäsymmetrinen ja piirteet muutenkin rumat. Melkein joka päivä surkuttelen asiaa. Saatan velloa sitä monta tuntia. Mietin mikä kaikki omissa kasvoissani on pielessä ja katselen kauniiden ihmisten kuvia netistä arvioiden, että mikä tekee heistä kauniita. Toivoen, että näyttäisinpä minäkin samalta. Tätä on jatkunut jo jostain 17- vuotiaasta asti, kun tajusin rumuuteni ja nyt olen siis 30. En ennen edes osannut määritellä mikä kasvoistani tekee rumat, opin sen taidon vasta muutamia vuosia sitten. Mikä lie hahmotushäiriö ollut.
Mutta tosiaan, koko päivä menee pilalle, jos ja kun alan miettiä ulkonäköäni. Sitten yleensä unohdan asian yön aikana, mutta jossain kohtaa päivää se aina tulee mieleen uudestaan. Tulee kiukkuinen olo eikä huvita enää tehdä yhtään mitään. Mietin vain, että en kehtaa ikinä mennä mihinkään tai nähdä ketään, kun olen niin oksettavan näköinen.
Minulle riittäisi, että olisin edes tavallisen näköinen ja sellainen perus nätti, siihen olisin jo tyytyväinen. En tarvitsisi edes mitään missin ulkonäköä.
Oletteko te muutkin rumat tällaisia, että vellotte ulkonäköänne vai oletteko rumuutenne kanssa sinut? Miten se onnistuu? Itse kun en osaa hyväksyä asiaa vaan ajattelen, että ei minun kuuluisi olla tämän näköinen. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta, että juuri minä olen ruma.
Kommentit (35)
En tiedä minäkään, miten rumuuden voisi oppia hyväksymään. On inhottavaa, että on alemman tason ihminen pelkästään jo ulkonäon takia. Sille kun ei voi ilman leikkauksia mitään, jos piirteet ovat mitä sattuu. Aidosti todella rumilla ei auta hienot kuteet tai "imarteleva" meikki/kampaus. Yritän vain olla ajattelematta rumuuttani, mutta kyllä se silti hävettää jonkin verran.
Rumuutta on vaikea sietää, joten säkki päässä kuljet tästä lähdin. kiitos!
Tuttu tunne ♥️ kävin nenäleikkauksessa ja se auttoi mua jonkin verran. Olin siis ruma ja mm. Siitä syystä huono itsetunto. Ajauduin pariin huonoon parisuhteeseenkin, jossa kumppanit hyväksikäyttivät taloudellisesti ja henkistä väkivaltaa oli paljon. Viimeisestä suhteesta lähdin kun kuulin miehen puhuvan musta kaverilleen että hyvähän se on joku imuri olla.
Olen myös huomannut että rumuudesta ei saa puhua, eikä asialle saa tehdä mitään,muuten olet pinnallinen. Mullekin aina hoettiin että iloinen mieli ja siistit vaatteet tekee paljon. No,voin kertoa että enemmän se leikkaus mua auttoi. Järkyttävää huomata miten ihmiset kohtelee eri tavalla kun olet ruma ja sitten kun olet kaunis.
Tsemppiä sulle ap ♥️ toivottavasti löydät jonkun jonka kanssa voit tätä asiaa rakentavasti käydä läpi.
Tuskin olet ruma. Tee itsestäsi paras mahdollinen sinä, jos haluat.
Hoida kunto kohdalleen, syö terveellisesti, hoida ihoa ja hiuksia. Ota selvää face yogasta.
Hiukseni ovat nyt pilalla olen ruma
Oletko onnellinen?
Kysyin että oletko nyt onnellinen?
Kasvoille ei voi tehdä mitään muu kuin kirurgi, mutta vartalosi on lähes kokonaan veistos minkä voit itse muovata.
Jos kroppasi on bikinifitnessin tasoa, niin kasvot saavat hyvin paljon anteeksi.
Voi kuule on munkin hiukset pilattu kampaajalla pariin kertaan. Siihen ei auttanut kuin hiuspanta, paljon pinnejä ja poninhätä. Aikaa vaati.
Lopetatko kusikavereidesi kanssa nyt?
Toi kuulostaa jo siltä, että sulla voi olla joku mielenterveydenhäiriö. Ei ole normaalia käyttää melkein päivittäin tunteja jonkin asian pakkoajattelemiseen ja asia vaikuttaa elämääsi jo ihan liikaa. Ottaisin mieli ry:hyn tai jonnekin muualle yhteyttä ja menisin juttelemaan ammattilaisen kanssa asiasta. Jokaisella meistä on asioita itsessämme, joita toivoisimme olevan toisin. Musta ois tosi kiva olla pikajuoksija, mutta mun kehotyyppi on pitkiin matkoihin sopivampi eikä mulla ole tarpeeksi nopeita lihassoluja. En voi asialle yhtään mitään ja mun elämä olis ihan kamalaa jos velloisin asiaa koko ajan.
Tiedätkö, ihminen ei ole pelkkä ulkonäkönsä ja sen merkitys ei ole niin määräävä, ellei se tuo hänelle elantoa.
Tiedän itse luonteeltaan aivan huikean henkilön, joka kokee itse itsensä rumaksi. Hän on myös fiksu ja osaava, eikä hän itse ymmärrä omaa vaikutustaan muihin ihmisiin. Hän on kaikin puolin vakuuttava ja asiantunteva, joten etenee myös urallaan.
Mitä enemmän sinulle tulee ikää niin huomaat myös, että ihminen on muutakin kuin hänen ulkonäkönsä. Älä anna sille niin paljon valtaa siinä kokonaisuudessa, mitä sanotaan persoonaksi.
Persoonallisuutta määritellään toki vähän lähteestä riippuen eri tavalla, kuten esimerkiksi Big five tai (Wikipediasta piti tarkistaa tämä määritelmä ;)..)
"Gordon Allportin (1937) tunnetun määritelmän mukaan persoonallisuus on ihmisen sisäinen psykofyysisten rakenteiden dynaaminen kokonaisuus, joka vaikuttaa siihen, miten ihminen sopeutuu ympäristöönsä."
Sopeutuminen onkin myös yksi ihmisrodun selviytymiseen liittyvistä ominaisuuksista sekä yksilön viisauteen liittyvä tekijä. Kuinka sinä sopeudut ympäristöösi? Kauneus on siinä vain yksi pieni osa ja kauniilla ihmiselläkin on omat haasteensa sopeutumisessa (heitä ei pidetä automaattisesti kovin älykkäinä).
tajusit vasta 17-vuotiaana? mä tajusin ala-asteella. ehket ole kovin fiksu
Olisikin pelkkä naama (jossa nyt on jokaikinen mahdollinen kauneusvirhe), mutta kun on kropassakin kaikkea epämuodostumaa, arpia ja muuta ongelmaa. Tasan eivät mene geeniloton nallekarkit.
Sinulla voi olla BDD, eli ruumiinkuvanhäiriö. Ei ole normaalia ajatella ulkonäköään noin paljon ja antaa sen vaikuttaa elämään, vaikka olisitkin ruma.
Nainen pystyy tekemään kasvoilleen meikkaamalla todella paljon. On paljon videoita, joissa näytetään se todella yllättävä muutos.
Mutta jos on ruma mies, siihen auttaa vain kirurgi.
t. ruma mies
Vierailija kirjoitti:
Sinulla voi olla BDD, eli ruumiinkuvanhäiriö. Ei ole normaalia ajatella ulkonäköään noin paljon ja antaa sen vaikuttaa elämään, vaikka olisitkin ruma.
Itsellä siis BDD ja ajattelin juuri samanlailla kuin sinä. Nyt olen tajunnut että olen oikeastaan kaunis ja näin itseni väärin.
Eipä ulkonäöllä ole loppupeleissä oikeastaan mitään merkitystä. Tarja Halosta tuskin kukaan sanoo klassisen kauniiksi, mutta niin hän on vaan menestynyt elämässään, saanut lapsen ja parisuhteen jne. Tai Hjallis Harkimo; ei nyt ole mikään laatikkoleukainen avaruuskirurgi hänkään.
Kannattaa keskittyä löytämään se paras minä ihan muista asioista kuin ulkonäöstä. Tehdä, opiskella ja harrastaa niitä asioita, joista tykkää. Olla kiva, luotettava ja helposti lähestyttävä ihminen.
Todennäköisesti olet aivan tavallisen näköinen, eikä muiden silmissä sinussa ole yhtään mitään vikaa. Siis, vika on pääsi sisällä, ei ulkokuoressa, mitä jos alkaisit hoitamaan asiaa ammattilaisen kanssa.