Varusmiehen äiti kysyy:
mitä tarkoittaa kenttätykistön delta-joukkue? Onko tuo porukka hyvä- vai huonokuntoista? Suomessa siis toki. Poika aloiti inti maanantaina :)
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:58"]
Poika sanoi, että olisi kunnon kanssa tekemistä, eli olisivat parempikuntoista sakkia, joista moni joutuu/ pääsee AUK:iin halusi tai ei. Juuri tuossa viestitteli. ap
[/quote]
turhaan tätä kukaan alapeukuttaa, eiköhän se poikasi tiedä mitä heille sanottu. ja joo, syynäävät kyllä ne hyväkuntoisimmat ja tunnollisimmat aukkiin, halusi tai ei.
[/quote]
Möllejä vähän vedätetään ja nostetaan ryhmähenkeä :)
Kiitoksia puheenvuorosta 25:lle. Tahtoisin vain TIETÄÄ asiasta, joka on minulle vieras. Enkä kysy varusMIEHEN puolesta näitä asioita, vaan pelkästään omasta tiedonjanostani. Puhuin alussa virheellisesti joukkueesta, sana oli "joukko".
Miesten juttuinahän näitä on perinteisesti pidetty enkä ole tunkemassa liikulaisena muiden omaan maailmaan, mutta olen vain tiedonhaluinen. Ja tietysto asia kiinnostaa siksikin, että oma poika siellä on Ties vaikka olisi koko seuraavan vuoden. Tähän asti asunut kotona. ap
Ai joo, unohdin että saivat rahaa. 2 vuotta sitten oli tilanne toinen, lähes aina viikonlopuksi kotiin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:10"]Oisko siellä ylioppilaita jos aukkiin ne meinaavat laittaa. Tulenjohto? [/quote]Miten ylioppilaat liittyy mihinkään? Aukkiin menee ne ketkä haluavat loput pakotetaan, ei sinne mitään parhaimmistoa kerätä.
[/quote]
Mutta eikö tie AUK:iin ole pystyssä, jos ei ole ylioppilas? Vai onko tämä vanhaa käytäntöä?
[/quote]
No ei. RUKiin valikoidaan mielummin sellaisia joilla tulee olemaan työelämässäkin merkittävä asema.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:12"]
Juuri noin, eli delta on d-joukkue eli nelosjoukkue. Intissä käytetään aika paljon natoaakkosia, on ryhmä alpha, beta jnejne.
[/quote]
Natoaakkosia? Ihan nuo ovat kreikkalaisia aakkosia. Alfa, beta, gamma, delta, epsilon, zeeta, eeta...
[/quote]
Hyvin yritit päteä, mutta pieleen meni.
Miehetkö täällä vastailevat nyt? Kamalan pilkallista sakkia.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:26"]
Kiitoksia puheenvuorosta 25:lle. Tahtoisin vain TIETÄÄ asiasta, joka on minulle vieras. Enkä kysy varusMIEHEN puolesta näitä asioita, vaan pelkästään omasta tiedonjanostani. Puhuin alussa virheellisesti joukkueesta, sana oli "joukko".
Miesten juttuinahän näitä on perinteisesti pidetty enkä ole tunkemassa liikulaisena muiden omaan maailmaan, mutta olen vain tiedonhaluinen. Ja tietysto asia kiinnostaa siksikin, että oma poika siellä on Ties vaikka olisi koko seuraavan vuoden. Tähän asti asunut kotona. ap
[/quote]
Siellä ne varusmiehet nyt tuvassa arvuuttelee että kenen äippä kyselee poikansa asioita av-palstalla.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:30"]
[/quote]
Siellä ne varusmiehet nyt tuvassa arvuuttelee että kenen äippä kyselee poikansa asioita av-palstalla.
[/quote]
Sielläkö on tapana AV-palstailla? Löytävätkö kaikki pojat mammapalstan intissä?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:35"]
Kiitoksia vastauksista suuntaan ja toiseen. Kaipa tuo ajan kanssa selviää ja tosiaan olen noista torareista kuullutkin josksu :D. Ja Varusmiehen Äiti kysyy useankin kysymyksen, koska on tiedonjanoinen. Ei kai tuo tieto ole mitään salattua, vain seuraan vihkiytyneille tarkoitettua? Haluaisin tietää enemmän siitä miten siellä porukat jaetaan ja millaista siellä on, kun en itse ole armeijaa käynyt. Eikä kukaan naistuttavistani. ap
[/quote]
Armeijassa jako tehdään yleensä joko akkosjärjestyksessä tai pituusjärjestyksessä. Niin simppeliä se on. Se nyt on selvä että ekoina päivinä ei ole vielä mitään aukkiin lähtijöitä valittu, vaan ne valitaan alokasajan tulosten ja oman motivaation perusteella.
Juuri noin, eli delta on d-joukkue eli nelosjoukkue. Intissä käytetään aika paljon natoaakkosia, on ryhmä alpha, beta jnejne.
[/quote]
Natoaakkosia? Ihan nuo ovat kreikkalaisia aakkosia. Alfa, beta, gamma, delta, epsilon, zeeta, eeta...
[/quote]
Mistä lähtien charlie, hotel, tango ja x-ray on olleet kreikalaisia aakkosia? ;D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No silloin ei ollut vielä nettiä olemassa kun minä olin intissä ja matkapuhelinkin oli vain parilla kaverilla koko kompanjassa ja niidenkin puhelimet oli salaa kaapissa, kun niitä ei ollisi saanut tuoda varuskuntaan. Käytävällä oli kolikkopuhelin ja siihen pystyi myös soittamaan ulkoapäin ja tyttöystävät myös soitteli, se oli kyllä aika noloa jos jonku äiti soitti. Kai nykyisin saa illalla surfailla netissä omilla mobiililaitteilla?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:34"]
Ylilaudan ainaki.
[/quote]
Tämähän selittää paljon. Mammapalstailu aloitettu jo intissä ja seurattu mitä äidit palstalla kirjoittavat. Luonnollisena jatkumona sitten siviiliin astumisen jälkeen siirrytty tänne kokopäiväisesti!
Mammalle tiedoksi, että ne (henkisesti ja fyysisesti) kovakuntoisimmat palvelevat erikoisjoukkoissa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No silloin ei ollut vielä nettiä olemassa kun minä olin intissä ja matkapuhelinkin oli vain parilla kaverilla koko kompanjassa ja niidenkin puhelimet oli salaa kaapissa, kun niitä ei ollisi saanut tuoda varuskuntaan. Käytävällä oli kolikkopuhelin ja siihen pystyi myös soittamaan ulkoapäin ja tyttöystävät myös soitteli, se oli kyllä aika noloa jos jonku äiti soitti. Kai nykyisin saa illalla surfailla netissä omilla mobiililaitteilla?
[/quote]
Ilta kuuden ja kymmennen välillä kai saa matkapuhelinta käyttää
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:37"]
Ja sen vielä; tietää jo jäävänsä 3 viikoksi kiinni näin aluksi. On ylioppilas ja jatko-opiskelupaikka aukeni korkeakoulussa.
[/quote]
??? Nykyään niillä on kiinni vain muutama hassu viikonloppu, eli hössömammaa nyt vedätetään täysillä. Pääsääntöisesti pistetään viikonlopuksi lomille kaikki. Ainakin tavallisissa varuskunnissa lomilla ollaan lähes joka viikonloppu. Ei kyllä ikuna kolmea viikkoa putkeen.
[/quote]
No hössömammalle sanottiin, että tuvalle napsahti arvonnassa yksi viikko ylimääräistä kiinni, eli 3 viikkoa nyt alkuun siellä. ap
[/quote]
Juu, ei mitenkään poikkeuksellista, että heti alussa ollaan 3 vk kiinni yhtä soittoa. Sen jälkeen lomat alkavat pyöriä. Oma poika oli lomilla lähes joka vknloppu. Muutama tuplagines armeija-aikaan mahtui, jopa ihan loppumetreillä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:34"]
[/quote]
[/quote]
Mistä lähtien charlie, hotel, tango ja x-ray on olleet kreikalaisia aakkosia? ;D
[/quote]
Missä kirjoittaja semmoista väittää?
Virhe tuli tosiaan ekalla kirjoittajalla, kun sanoi betan olevan natoaakkonen, joten voidaanko nyt lopettaa tästä jauhaminen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:41"]
Mammalle tiedoksi, että ne (henkisesti ja fyysisesti) kovakuntoisimmat palvelevat erikoisjoukkoissa.
[/quote]
Kiitos tiedosta, näin varmaan onkin. Toivottavasti pääsee kuitenkin tekemään sitä mitä osaa eikä kuukausista tule ankeita. Ihon positiivisin odotuksin lähti katsomaan mistä on kyse. Mamma
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:35"]
Kiitoksia vastauksista suuntaan ja toiseen. Kaipa tuo ajan kanssa selviää ja tosiaan olen noista torareista kuullutkin josksu :D. Ja Varusmiehen Äiti kysyy useankin kysymyksen, koska on tiedonjanoinen. Ei kai tuo tieto ole mitään salattua, vain seuraan vihkiytyneille tarkoitettua? Haluaisin tietää enemmän siitä miten siellä porukat jaetaan ja millaista siellä on, kun en itse ole armeijaa käynyt. Eikä kukaan naistuttavistani. ap
[/quote]
Armeijassa jako tehdään yleensä joko akkosjärjestyksessä tai pituusjärjestyksessä. Niin simppeliä se on. Se nyt on selvä että ekoina päivinä ei ole vielä mitään aukkiin lähtijöitä valittu, vaan ne valitaan alokasajan tulosten ja oman motivaation perusteella.
[/quote]
Joo meillä ainakin alokasaikana eli p-kaudella (peruskausi) porukka jaettiin joukkueisiin aakkosjärjestyksessä. Myöhemmin sitten sen oman tehtävän mukaan.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:37"]
Ja sen vielä; tietää jo jäävänsä 3 viikoksi kiinni näin aluksi. On ylioppilas ja jatko-opiskelupaikka aukeni korkeakoulussa.
[/quote]
??? Nykyään niillä on kiinni vain muutama hassu viikonloppu, eli hössömammaa nyt vedätetään täysillä. Pääsääntöisesti pistetään viikonlopuksi lomille kaikki. Ainakin tavallisissa varuskunnissa lomilla ollaan lähes joka viikonloppu. Ei kyllä ikuna kolmea viikkoa putkeen.
[/quote]
oma poika pääsi kesäkuussa pois ja oli useampi 3 viikon putki, mm. alussa oli 3 viikko kiinni. vanhempi velipoika muutama vuosi takaperin (sama varuskunta ja sama koulutus) oli lomilla lähes joka viikonloppu. puolustusvoimat on saaneet rahoitusta niin on varaa pitää nuori väki syömässä ja kantahenkilökunta töissä viikonloppuisin.