Tajusin äsken että Simpsoneiden bussikuski on kannabisnisti.
Järkyttävää huumoria. Kuinka vaarallinen kuski tuo Otto Mann onkaan.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:22"]Aika moni yläpeukutti ap:n pilkkaajia. En minäkään tajunnut että bussikuski on huumeiden käyttäjä.
[/quote]
No minä yläpeukutin kasia, ja kun ap kertoi vammastaan, niin tuli huono omatunto. Oli ap:llä oikeasti terveysongelmia tai ei, niin ei ole oikein puhua negatiiviseen sävyyn vammaisista. Mutta on kyllä vaikea uskoa että ikänsä simpsoneita katsonut ei kyseistä asiaa olisi huomannut, ei sitä mielestäni ole sarjassa mitenkään peitelty.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:44"]
Juu en haluaisi että oma bussikuski pössyttelisi. Vaikuttaa aika pahasti ajotaitoon ja reaktiokykyyn. Mustaa huumoria tuo simsons.
[/quote]
Ei se oikeasti ihan hirveästi vaikuta, koska kannabiksen lääkekäyttäjiltäkään ei oteta korttia pois, vaikka vahvaa kannabista käytetään jopa useita grammoja päivässä.
[/quote]
Mutta ymmärtääkseni hekään eivät saa ajaa (välittömän) vaikutuksen alaisena?
[/quote]
Vahvaa lääkekannabista käytetään niin monta grammaa päivässä ja niin monta kertaa, että käytännössä jokaisella on "välitöntä" vaikutusta ihan koko ajan.
Ohessa linkki erään lääkekäyttäjän tarinaan:
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:27"]
Tiesitkö, että kannabista voi käyttää eri tavoilla ja vieläpä niin, että minimalisoidaan käytön aiheuttamat oireet kuten esim. sekavuus ja tilalle jää vain halutut positiiviset vaikutukset, kuten se, että kannabis auttaa kipuihin?
[/quote]
Tiesin. Lääkekäytössä vahvaa kannabista käytetään useita grammoja päivässä, eikä sekavuutta esiinny, mutta positiivisia vaikutuksia kyllä.
Kyseessähän on lähinnä stereotypioihin nojaava piirroshahmo, joka on sangen kaukana elävästä elämästä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:30"]
Juu en haluaisi että oma bussikuski pössyttelisi. Vaikuttaa aika pahasti ajotaitoon ja reaktiokykyyn. Mustaa huumoria tuo simsons.
[/quote]
Ei se oikeasti ihan hirveästi vaikuta, koska kannabiksen lääkekäyttäjiltäkään ei oteta korttia pois, vaikka vahvaa kannabista käytetään jopa useita grammoja päivässä.
[/quote]
[/quote]
Vahvaa lääkekannabista käytetään niin monta grammaa päivässä ja niin monta kertaa, että käytännössä jokaisella on "välitöntä" vaikutusta ihan koko ajan.
Ohessa linkki erään lääkekäyttäjän tarinaan:
[/quote]
Aivan, nyt kun ajattelee asiaa, niin lääkityshän ei itsessään voi estää ajamista, mutta voimakas reaktio tietenkin voi aiheuttaa liikenneturvallisuuden vaarantamisen, kuten monissa kolmiolääkkeissä on suositus, että ei ajaisi autoa. Mutta tämähän on tietenkin suositus ja jos henkilö ei tosiaan vaaranna liikennettä, ei tietenkään ongelmaa ole. Ja tätähän ei voi rinnastaa alkoholiin, koska lääkärihän ei määrää viinaa lääkkeksi, vaikka moni sillä itseään lääkitseekin.
Tosin tässä, tätä kommenttia kirjoittaessa, tarkistin, kun Amerikassa on joissakin osavaltiossa, kuten Coloradossa, viihdekäyttö sallittua, mikä on laki ajamisesta ja löysin tämän:
"Like all other states, driving under the influence of marijuana (or DUI) is illegal in Colorado. The Colorado law states that you can have no more than 5 nanograms of THC per milliliter of blood"
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:49"]
Tosin tässä, tätä kommenttia kirjoittaessa, tarkistin, kun Amerikassa on joissakin osavaltiossa, kuten Coloradossa, viihdekäyttö sallittua, mikä on laki ajamisesta ja löysin tämän:
"Like all other states, driving under the influence of marijuana (or DUI) is illegal in Colorado. The Colorado law states that you can have no more than 5 nanograms of THC per milliliter of blood"
https://en.wikipedia.org/wiki/Drug_policy_of_Colorado#DUI
[/quote]
Ei taida tuokaan koskea kannabiksen lääkekäyttäjiä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:49"]
https://en.wikipedia.org/wiki/Drug_policy_of_Colorado#DUI
[/quote]
Ei taida tuokaan koskea kannabiksen lääkekäyttäjiä.
[/quote]
Ei varmaankaan, mutta aiheeseen palatakseni, Otto Mann tuskin on lääkekäyttäjä :)
Ihmiset ovat pahoja ja julmia suustaan. Tulipa paha mieli tästä ketjusta.
no mitä sitten, ei simpsonit ole mikään lastenohjelma
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:46"]
Oletko kuinka kauan katsonut Simpsoneita? Siis ennen tätä valaistumista?
[/quote]
Lapsesta asti. Olen nyt 35 vuotias.
[/quote]
Oletko jollain tapaa jälkeenjäänyt vai muutenvaan tyhmä, kun nyt vasta välähti?
[/quote]
37 on yläpeukuttanut tämän koulukiusaajan kommenttia. Ja vain kolme alapeukkua. Järkkyä.
Juu, ja Homer juo kaljaa keskellä päivää ja käy autolla ryyppyreissuilla Moen kapakassa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:17"]
Juu, ja Homer juo kaljaa keskellä päivää ja käy autolla ryyppyreissuilla Moen kapakassa.
[/quote]
Homerhan on aivan kamala isä. Hän on väkivaltainen alkoholisti, joka on useaan otteeseen pakottanut perheensä pakenemaan kotoaan omien virheidensä vuoksi ja käyttänyt perheen rahoja omiin huveihinsa. Sitten kun Marge tämän jätti, millä Homer sai Margen palaamaan? Säälillä! Homer rukoili Margea ottamaan tämän takaisin, koska ei pärjää ilman häntä. Ja Marge suostui!
Simpsonit on loistava sarja, josta saisi vain pienillä muutoksilla draamasarjan alkoholisti-isästä, tämän alistuvasta vaimosta, koulukiusaaja-häirikkö-kriminaalipojasta, masentuneesta tyttärestä ja vauvasta, jonka kehitys on jäänyt pahasti jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minulla on lievä kehitysvamma, koska 14 vuotta sitten eräs mies löi minua yllättäen ravintolassa ja löin pääni pahasti. Olen nyt eläkkeellä.
t. ap
[/quote]Kehitysvamma syntyy vaurioista ennen syntymää tai syntymässä yhteydessä, tai lapsuusiässä sairauden tai tapaturman aiheuttamana. 20-vuotiaana aivovamman saanut ei ole kehitysvammainen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minulla on lievä kehitysvamma, koska 14 vuotta sitten eräs mies löi minua yllättäen ravintolassa ja löin pääni pahasti. Olen nyt eläkkeellä.
t. ap
[/quote]Kehitysvamma syntyy vaurioista ennen syntymää tai syntymässä yhteydessä, tai lapsuusiässä sairauden tai tapaturman aiheuttamana. 20-vuotiaana aivovamman saanut ei ole kehitysvammainen.
[/quote]
Minulla on aivovamma ja olen kongnitiivisesti alemmalla tasolla vaurion takia eli vammainen.
Miksi sinä yrität kertoa minulle sitä mitä minä oikein olen?
Vihaatko vammaisia niin paljon että haluat työntää minut auton alle ja pilkata kun en pärjää koulussa tai osaa katsoa Simpsoneita haluamallasi tavalla??!!
Ap
[/quote]
Se että olet vammainen ei oikeuta pilkkaamattomuuteen. On ihan ok haukkua typerystä jos hän on typerys.
Toivon että jäät auton alle typerys. Turha katsella Simpsoneita jos ei tajua niiden päälle mitään.
[/quote]
Tämä viesti ilmoitettu asiattomaksi.
Älä Ap murehdi tällaisten idioottien takia.
Shelbyville spikes Springfield's water supply, in "just another chapter in the pointless rivalry between Springfield and Shelbyville." Marge drinks the water and trips. ("Oooh, the walls are melting." Turkey emerges from the oven, says "Personally, I think I'm overdone" and flies out the window.) (1F14)
In the episode where Bart becomes Mr. Burns' heir, there is a flashback to his youth, showing him as an undercover agent on a Greenpeace boat. When he's unmasked, he holds up a bong and says "And all this time, I've been smoking harmless tobacco!" (Very tongue-in-cheek on the part of the writers, IMHO). (1F16)
Bart and Milhouse get an all-syrup squishie. The manner in which they consume it is unmistakenly like smoking a bong. Then, to remove all doubt, Milhouse says "Don't Bogart that squishie." Barney happens by, tries some, and says "I don't know where you magic pixies came from...but I like your pixie drink!" (1F06)
Lisa drinks the water at a ride at Duff Gardens (supposed to be like "It's a Small World" at Disneyland) after Bart dares her. She trips. ("I can see the music." "I am the lizard queen." "Can't talk. Coming down.") (9F11)
At the beginning of the Be Sharps episode, Bart buys a bong at the swap meet, thinking it's a pencil holder. Homer says "Far out man. I haven't seen a bong in years." when Bart shows it to him during the car ride home. (9F21)
In the episode where child protective services takes Bart and Lisa away, Marge tests positive for crack and PCP after saying "It's like I'm high on some wonderful drug." When she retests clean, she says "The only thing I'm high on is Love for my Son and Daughters. Yes, a little LSD is all I need." (3F01)
https://www.erowid.org/psychoactives/humor/humor_simpsons1.shtml
Sivulla on vielä enemmän Simpsonien huumeviittauksia, eikä sekään sisällä kaikkia.
Simpsonit ovat kyllä kovin täynnä päihteitä.
Ja up, koska aihehan on kovin kiinnostava.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:27"]
[/quote]
Homerhan on aivan kamala isä. Hän on väkivaltainen alkoholisti, joka on useaan otteeseen pakottanut perheensä pakenemaan kotoaan omien virheidensä vuoksi ja käyttänyt perheen rahoja omiin huveihinsa. Sitten kun Marge tämän jätti, millä Homer sai Margen palaamaan? Säälillä! Homer rukoili Margea ottamaan tämän takaisin, koska ei pärjää ilman häntä. Ja Marge suostui!
[/quote]Seuraavalla kaudella Marge ja Homer eroavat.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t. ap
[/quote]
Minulla on aivovamma ja olen kongnitiivisesti alemmalla tasolla vaurion takia eli vammainen.
Vihaatko vammaisia niin paljon että haluat työntää minut auton alle ja pilkata kun en pärjää koulussa tai osaa katsoa Simpsoneita haluamallasi tavalla??!!
Ap
[/quote]Tottakai sinulla on aivovamma, mutta et ole kehitysvammainen. Onko joku uskotellut sinulle niin?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:27"]
[/quote]
[/quote]Seuraavalla kaudella Marge ja Homer eroavat.
[/quote]
Erosivat jo kaudella kahdeksan, menivät naimisiin, mutta avioliitto olikin mitätön kauteen kaksikymmentä asti.
Ja huhu tulevasta erosta on perätön. Oheisessa linkissä Marge ja Homer itse tämän kertovat lyhyellä videolla.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t. ap
[/quote]
Ap
[/quote]Tottakai sinulla on aivovamma, mutta et ole kehitysvammainen. Onko joku uskotellut sinulle niin?
[/quote]
Ööö minä käsitin että ap olisi ollut aijemmin tuota kamalaa tapaturmaa jo lievästi kehitysvammainen. Tuskin olen ainoa joka ymmärsi asian niin.
[/quote]
[/quote]