haluatteko te lastenkasvatusneuvoja jotka
on hyväksi todettu?
Meillä on yhteensä kolme lasta, yksi jo aikuinen. Me ollaan ihan tavallinen perhe, vaikkakin ongelmia on aika paljon, mutta lasteni rehtori sanoi tänään pojastani 12v että millä ihmeen keinoilla te olette noin hyväkäytöksisen ja fiksun pojan kasvattaneet.
Meillä on lapsilla aina ollut joku kotona, mieheni jäi aika nuorena eläkkeelle, joten hän on ollut ainakin viimeisten viime vuosien aikana kotona. Minäkin olen ollut, mutta vaihtelevasti.
Tärkeintä minusta on ollut että meillä välitetään ihan aidosti, ei pönkitetä omaa egoaan lasten tekemisten kautta, vaan annettan lasten elää elämäänsä itse. Sen lisäksi meillä on rajat mutta kuitenkin annetaan lapsille paljon vastuuta ja se on toiminut.
Olen huomannut että muut äidit paapovat lapsiaan kauan sen jälkeen kun minä olen lopettanut sen tyystin.
Taloudellisesti me ollaan köyhiä, todella köyhiä mutta ilman rahaakin onnistuu vallan mainiosti. Lapsemme eivät ole harrastaneet ikinä mitään sen kummempaa, vaan kotona ovat viihtyneet.
Siinäpä muutama asia, vastailen kysymyksiin mielelläni, ja en todellakaan ole mikään malliäiti, mutta minusta tuntuu että näillä meidän konsteilla tulee aika hyvää tulosta!