En kai ole raskaana?
Minulla oli kaksi antibiootti kuuria tulehtuneen hampaan vuoksi, kun kuukautis kierto oli 22 päivää(kierto yleensä 31-35 päivää). Heti antibioottien loppumisen jälkeen minulle tuli kai hiivatulehdus (alapää kutisi ja kirveli) meni ohi ilman lääkkeitä tai lääkärissä käyntiä.
Nyt kuukautiset ovat myöhässä noin 2 viikkoa. Voiko ne kaksi antibiootti kuuria, hampaan poisto ja mahdollinen hiivatulehdus vaikuttaa kuukautisten tuloon?
Kun kuukautisia ei näkynyt tein raskaustestin päivä pissasta, joka oli negatiivinen. Nyt viime perjantaina tein myös raskaustestin aamu pissasta, joka myös oli negatiivinen? Poikaystäväni mukaan kondomit on aina ollut ehjiä.
Nyt viime päivinä olen huomannut että alavatsa pömpöttää ja vain nännit ovat arat (yleensä menkkoja ennen tissit on melkein kokonaan arat) painokin on noussut tässä viime kuukausien ajan, mutta voiko vatsan pömpötys ja muut oireet johtua esimerkiksi siitä että olen stressanut?
Voinko luottaa raskaustesteihin?
Hei,
voit kyllä luottaa raskaustesteihin. Kuukautiset voivat jäädä pois stressin vuoksi ja sinulla on nyt ollut sairastelua ja toimenpiteitä, jotka voivat vaikuttaa niin että kuukautiset jäävät pois.
Kerroit, että sinulla on ollut hiivatulehdus, joka parani itsestään. Suosittelisin että kävisit kuitenkin lääkärissä sulkemassa pois mahdollisuuden, että tulehdusta ei varmasti enää ole. Samalla lääkäri voi tutkimuksella arvioida, mistä vatsan pömpötys johtuu.
t. Mia, terveydenhoitaja
Haluatko henkilökohtaisen vastauksen? Lataa maksuton neuvolachat-sovellus. Lue lisää neuvola.meedoc.com