Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hankkiminen yksin? Ikä alkaa loppua ja ei miestä, mielipiteitä?

Vierailija
21.02.2022 |

30 pamahti vuosi sitten rikki, olen sinkkunainen. Vauvakuume uskomattoman kova. Olen alkanut harkita (ja ymmärtää) että aika alkaa loppua, jos en tee mitään asialle. Mummollani alkoi vaihdevuodet noin nelikymppisenä:(

Ennenkaikkea olen alkanut miettiä yhden illan juttuja/vakipanoa ilman ehkäisyä. Ja juu, jos mies kyselee syön pillereitä, olipa oikein tai ei. Sukusolut tms eivät ole minun juttuni. Mieheltä en vaadi mitään, vaan kasvatan lapsen/lapset jos hommaan vielä toisen yksin.

Lähinnä mietin muiden ajatuksia, paikkakunta suht pieni. Suku juoruaa paljon, mutta tukiverkostot täällä myös. Onko kenelläkään kokemusta raskausajasta ja lapsen kasvatuksesta täysin yksin? Mitä pitäisi ajatella mielestäsi asiasta etukäteen?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ny jaksa lukea muiden moralisoivia ja tuomitsevia kommentteja. Mä olen tullut vahinkoraskaaksi yhdenillan jutulle ja pidin lapsen. Mun ei pitänyt edes pystyä tulemaan raskaaksi ja se oli mulle kova paikka, niin en edes miettinyt kahta kertaa, koska pitäminen oli itsestään selvää, vaikka se tiesi yksin kasvattamista ym.

Ei se helppoa ole vauva-aikana, mut monet siitä selviää. Sen jälkeen kun lapsi on tarpeeksi iso päivähoitoon ym, homma on helppoa kuin heinän teko. Jos sulla on edes yks hoitopaikka, jonne saat lapsen joskus, että pääset välillä vapaalle, sulla on paketti kasassa. No problemos.

Mut tosiaan, "käytä" ulkopaikkakuntalaista "luovuttajaa". Ja unohda nuo "yksinäisetkin naiset asa hedelmöityshoitoja", hirveän kallista, vaivalloista ja tuskallista, etenkään jollei ole mitään hedelmöitymisongelmia. 

Mä olen ollut yh. suurimman osan vanhemmuusajastani ja kertonut lapselleni avoimesti, millaisissa olosuhteissa hän on saanut alkunsa. Yritin joitain vuosia jäljittää isääkin, mutta koska asumme eri paikkakunnilla, ei se tuottanut tulosta ja luovutin. Lapseni ei ole koskaan kärsinyt tästä tilanteesta, enkä ole kohdannut mitään asenteita oikeassa elämässä. Ne on täällä netissä ne jotka avoimesti huutelevat ja moralisoivat. Minulla on myös ystävä, joka on saanut kaksi lasta yksin keinohedelmöityksellä ja ihan hyvin on mennyt sekin.

Vierailija
22/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IKINÄ en lähtisi baariin sukusoluja hakemaan. Ensinnäkin olet riskissä saada taudin tai tauteja ja toisekseen et yhtään tiedä mitä perintöainesta lapseesi saat. Se on mukava sitten selvitellä aikanaan lastenpsykiatrialla taustoja kun lapsi vipeltää ADHD:na / muu neuropsyk. erityisyys menemään, saati sitten sairastuu johonkin somaattiseen juttuun.

Voisin vaikka lyödä vetoa, että niillä satunnaispanoja harrastavilla miehillä on huomattavasti useammin ADHD, sillä juuri sellainen saa ihmisen toimimaan vastuuttomasti ja impulsiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni etsi miestä isäksi lapselleen kaikenmoisista deittisovelluksista jne. Sanoi, että melkein mikä vaan mies olisi kelvannut, mutta kaikki hänen tapaamansa olivat tyyliin aggressiivisia alkoholisteja, ja hän sitten kyllästyi siihen etsintään, ja meni ja teki hedelmöityksellä sen lapsen ihan yksin.

Ja on ollut hurjan tyytyväinen.Ensin vanhempansa suuttuivat, vai oliko toinen vaan, mutta tietenkin se lapsenlapsi lopulta käänsi pään ja rakastavat lapsenlastaan.

Ystävättäreni on hyväpalkkainen, hyvin koulutettu, hyvännäköinen, tyylikäs jne. harrastaa, menee ja tekee ja on hyvä keskustelija ja aktiivinen ihminen. Hauskakin. Oikein ihmettelin, ettei ottajaa löydy hänelle ja kunnon miestä. Mielestäni hän teki aivan järkevän ja oikean ratkaisun, kerta kuitenkin lapsen tahtoi. 

Vierailija
24/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänny spermapankin puoleen. Käsittääkseni ei ole nämä keinohedelmöitykset mitään kohtuuttoman kalliita.

Vierailija
25/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IKINÄ en lähtisi baariin sukusoluja hakemaan. Ensinnäkin olet riskissä saada taudin tai tauteja ja toisekseen et yhtään tiedä mitä perintöainesta lapseesi saat. Se on mukava sitten selvitellä aikanaan lastenpsykiatrialla taustoja kun lapsi vipeltää ADHD:na / muu neuropsyk. erityisyys menemään, saati sitten sairastuu johonkin somaattiseen juttuun.

Voisin vaikka lyödä vetoa, että niillä satunnaispanoja harrastavilla miehillä on huomattavasti useammin ADHD, sillä juuri sellainen saa ihmisen toimimaan vastuuttomasti ja impulsiivisesti.

??? Onpa outo käsitys ADHD:sta. Viitsisitkö yhtään perehtyä asiaan, ennenkuin lähdet väittämään näin absurdeja asioita ja diagnosoimaan tuntemattomia ihmisiä tuolleen ihan miten sattuu jonkun omakuvittelemasi seksuaalikäytöksen perusteella?

Adhd on aktiivisuuden ja tarkkaavaisuuden häiriö, eikä liity mitenkään seksiin.

Seksiongelmat ovat ihan eri juttu, eikä niitä hoida neuropsykiatri, kuten adhd:ta, vaan ehkäpä seksuaaliterapeutti, tai vaikka seurakunnan sielunpaimen, kuten pappi? 

Vierailija
26/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin oksettava ihminen, että alhaisempaa saa hakea

Vierailija
27/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväni etsi miestä isäksi lapselleen kaikenmoisista deittisovelluksista jne. Sanoi, että melkein mikä vaan mies olisi kelvannut, mutta kaikki hänen tapaamansa olivat tyyliin aggressiivisia alkoholisteja, ja hän sitten kyllästyi siihen etsintään, ja meni ja teki hedelmöityksellä sen lapsen ihan yksin.

Ja on ollut hurjan tyytyväinen.Ensin vanhempansa suuttuivat, vai oliko toinen vaan, mutta tietenkin se lapsenlapsi lopulta käänsi pään ja rakastavat lapsenlastaan.

Ystävättäreni on hyväpalkkainen, hyvin koulutettu, hyvännäköinen, tyylikäs jne. harrastaa, menee ja tekee ja on hyvä keskustelija ja aktiivinen ihminen. Hauskakin. Oikein ihmettelin, ettei ottajaa löydy hänelle ja kunnon miestä. Mielestäni hän teki aivan järkevän ja oikean ratkaisun, kerta kuitenkin lapsen tahtoi. 

Tämä on oikea tapa hoitaa asia. Toinen olisi ns. kumppanuusvanhemmuus.

Muut petollista paskaa. Ei ole oikein valehdella tällaisessa asiassa. Luulis olevan selvää kaikille

Vierailija
28/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta yksin vanhemmuudesta raskausajasta lähtien. Tosin tämä ei ollut tarkoituksellista mutta näkökulmaa pystyn antamaan jos sitä tarvitset.

Ja ei, se ei kuulu kenellekkään miten tämän toteutat. Jos tulet raskaaksi yhdenillanjutusta niin se on oma asiasi mutta suosittelisin enemmän ehkä niitä lahjasoluja, ne on lapselle huomattavasti helpompi selittää.

Se ei todellakaan ole oma asiasi! Se on lapsen ja tämän isän asia myös. Todella kuvottavaa porukkaa täällä. Tässä näkee millaisia monet naiset ovat...

Vierailija
29/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hanķkiko lapsia, jos niiden etu ei kiinnosta pätkääkään!! Minäminäminä ja mun vauvakuume...

Jos olet niin moraaliton, ap, että olet valmis tekemään näin suuren petoksen toista ihmistä kohtaan, olet ansainnut lapsen ja miehen vihan koko loppuelämäsi.

Vierailija
30/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkinkö tää on mielen päällä?

Kyllä ainoa oikea vaihtoehto sinulle on hakea apua klinikalta. Saat sperman tutkitusti terveeltä ja haastatellulta VAPAAEHTOISELTA mieheltä. Tai lahjoitus tutulta kaverimieheltä.

Ties mitä periytyviä tauteja nappaisit lapsiparalle joltain satunnaiselta panolta. Epigenetiikkaakaan ei kannata vähätellä.

Klinikalle joutuu jonottamaan ehkä vuosia ja voi maksaa kymmeniä tuhansia lopulta. Silti spermaa se vain on. Niin on lapset maailman sivu syntyneet.

Jos varaa on, niin Tanskasta saa tilata sukusoluja klinikalle, tiedetään suunnilleen pituus ja hiusten väri ja koulutus.

Jossain täällä oli että Serbiassa halpaa?

Ja voihan sitä lähteä baarireissuun muutaman sadan kilometrin päähän pariksi illaksi. Kyllä sieltä aulista miestä löytyy. Tai lomareissuun.

Lapselle sanotaan niin kuin vahinkolapsille on aina sanottu, että oli yhden illan juttu, ja sitten kun tajusin että olin raskaana, ei ollut keinoa tavoittaa. Mutta heti kun tiesin että olet tulossa, olin onnellinen ja halusin olla äitisi.

Ja voi sanoa että geeninsä voi selvittää sitten täysi-ikäisenä.

Vierailija
31/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin toivon, että siskontyttö jättäisi sen luikeromiehen, jossa roikkuu lapsen toivossa. Ja tekisi lapsen klinikalla. Olisi niin toivottu lapsi koko sukuun. Nyt hän jää lapsettomaksi ja hänen vanhemmat ilman lapsenlasta. Tuplasuru.

Vierailija
32/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimä mielellläni psnna sua

Vierailija
33/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut yksinhuoltaja, eron jälkeen.

Tulin raskaaksi niin että olin eron partaalla, mutta halusin pitää lapsen ja yrittää perheenä.

ei se yksinhuoltajuus niin ihmeellistä ole. Raskaampaa oli odottaa mitään osallistumista siltä mieslapselta, kun kuitenkin päätyi valvomaan yksin ja hoitamaan yksin. Hän oli paljon poissa, ja kotona ollessa vetäytyi huoneeseensa.

Lisäksi erottua olisi välttynyt siltä kiristykseltä ja painostukselta lapsen avulla.

Lapsi on jo aikuinen, tasapainoinen ja menestynyt. Olen ikuisesti onnellinen, että hänet sain.

Vierailija
34/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos se lapsen biologinen isä haluaisi olla mukana lapsensa elämässä? 

Tiesitkö, että on myös vauvakuumeisia miehiä, jotka eivät löydä kumppania?

Kyllä minäkin suosittelen sitä hedelmöitysklinikkaa, jos et todellakaan halua miestä kuvioihin mukaan millään tasolla. Eli ns. kumppanuusvanhemmuus ei ole vaihtoehto.

Vierailija
35/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klinikalle suuntaa.

Vierailija
36/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klinikalle vaan.

Käy kysymässä edes, miten se tapahtuu ja mitä maksaa. Kysyt ikään kuin tarjousta, ja kartoitat tilannetta. Sehän ei ole vielä päätös. Olet sitten taas askeleen lähempänä valistunutta päätöstä. Ei se mitään maksa, etkä ole vielä sitoutunut mihinkään.

Ja jos rahasta on kiinni, niin eikös täällä yksi päivä neuvottu lentämään jollain AirBalticilla Tallinnan kautta Serbiaan klinikalle, missä tehdään paljon halvemmalla.

Jos miestä ei kerran ole, ei ole ketään joka pahastuu tekemisistäsi. Suku ja parhaat ystävät tietää, jos haluat kertoa. Lapselle kerrot, että kovasti halusit häntä, ja lääkärisetä auttoi.

Lapsi ei satavarmana kanna sinulle kaunaa, että sai elää.

Työkaverit ja muut ei tarvitse tietää. Sinullahan on voinut olla suhde, ja voi olla edelleen, mistä he sen tietävät, että se heille kuulu.

Sitten, kun joskus tapaat mukavan eronneen isän omine lapsineen, teidän perheessä on yksi eksä vähemmän kiukuttelemassa.

Vierailija
37/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klinikka on nykyään ihan kunniallinen tapa saada lapsi.

On tutkittu, että tällaiset yksinhuoltajaperheet pärjäävät ihan normaalin hyvin, koska ovat usein koulutettuja äitejä, joilla on työ ja omat tulot. Tästä syystä lapsetkaan ei syrjäydy erityisemmin.

Vierailija
38/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkinkö tää on mielen päällä?

Kyllä ainoa oikea vaihtoehto sinulle on hakea apua klinikalta. Saat sperman tutkitusti terveeltä ja haastatellulta VAPAAEHTOISELTA mieheltä. Tai lahjoitus tutulta kaverimieheltä.

Ties mitä periytyviä tauteja nappaisit lapsiparalle joltain satunnaiselta panolta. Epigenetiikkaakaan ei kannata vähätellä.

Klinikalle joutuu jonottamaan ehkä vuosia ja voi maksaa kymmeniä tuhansia lopulta. Silti spermaa se vain on. Niin on lapset maailman sivu syntyneet.

Jos varaa on, niin Tanskasta saa tilata sukusoluja klinikalle, tiedetään suunnilleen pituus ja hiusten väri ja koulutus.

Jossain täällä oli että Serbiassa halpaa?

Ja voihan sitä lähteä baarireissuun muutaman sadan kilometrin päähän pariksi illaksi. Kyllä sieltä aulista miestä löytyy. Tai lomareissuun.

Lapselle sanotaan niin kuin vahinkolapsille on aina sanottu, että oli yhden illan juttu, ja sitten kun tajusin että olin raskaana, ei ollut keinoa tavoittaa. Mutta heti kun tiesin että olet tulossa, olin onnellinen ja halusin olla äitisi.

Ja voi sanoa että geeninsä voi selvittää sitten täysi-ikäisenä.

Täyttä puppua. Suomessa yksityiselle puolelle pääsee ilman mitään jonoa. Jonoa on vain julkisella puolella.

Inseminaatio lahjasoluilla ei ikinä maksa kymmeniä tuhansia vaan korkeintaan joitakin tuhansia riippuen siitä, kuinka monta yritystä raskaaksi tuleminen vaatii.

Lahjasoluilla alkunsa saaneen lapsen juridinen asema on selvä eikä nainen saa sukupuolitauteja raskautumisyrityksissään. Myöskään huoltajuuskiistojs ei tule. Baaripano voi vaatia isyyden selvittämistä, tapaamisoikeuksia ja huoltajuutta. Hän voi olla myös sekopää vainoaja.

Vierailija
39/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi valehdella syöväsi pillereitä!!! Haloo.. voit kyllä harrastaa yhden illan juttuja halutessasi ilman ehkäisyä, niin kauan kun mieskään ei vaadi kondomia tai kysy pillereistäsi. Siinä tilanteessa mies ottaa myös raskauden riskin, eikä ole syysi koska et mitään valehtele tai pakota vaan seksi ilman ehkäisyä oli molempien päätös.

Itse olen totaaliyh, koska mies petti raskausaikana ja ei ole ketään ystävää tai sukulaista eikä miestä kiinnosta lapsi. Eipä ole minusta siis ongelmaa hankkia lasta yksin sinänsä, jos itse tahtoo niin tehdä. Saan kylläkin mieheltä minimielarit väkisin, sinäkö et siis halua/vaadi elareitakaan? Onnea matkaan sinulle, onhan sinulla vielä vuosia jäljellä todennäköisesti.

Vierailija
40/66 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmöityshoitoja saa yksinäiset naiset. Jotkut miehet myös saattavat lähteä projektiin nukaan ihan tietoisestikin.

Paljonko hedelmöityshoidot maksaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme