Aikuisena hammasraudat ottaneet,
mitä maksoi ja oliko hoito pitkä ja kivulias? Aion oiottaa hamapaani - 14-vuotiaana hoito jäi kesken, kun en enää jaksanut kipua ja kaikkea. Nyt 40-vuotiaana, kun naama rupsahtaa, alkavat vinot hampaat häiritä. Kaikki kokemukset tervetulleita, kiitos!
Kommentit (14)
Voi tulla jopa migreenimäisiä päänsärkyä kun oiotaan aikuisena :(
Tarkkaa summaa en ole jaksanut vielä laskea, suunnitelmissa kyllä. Luulen, että noin 3000-3500 €, jonkin verran päälle pari vuotta meni. Yksityisellä. Alkutilanne ei ollut edes kovin paha, silti itseä häiritsevä. Mulla oli sellaiset neutraalin väriset 'raudat', koska halusin mahdollisimman huomaamattomat. Jos olisi ollut perusraudat, koko prosessi olisi kai ollut nopeampi. Alkuun oli kipuun totuttelemista, mutta ei se oikeasti niin paha ole. Ajan mittaan tunteesta tykkäsi, koska tiesi silloin hampaiden liikkuvan. Suosittelen, jos hampaat häiritsee.
Noin 2000e maksoi,yksityisellä. Poistettiin 2 hammasta ja raudat ylä-ja alahampaisiin. Rautoja kiristettäessä särki,mutta särkylääkkeellä pärjäsi hyvin sen päivän pari. Olen todella tyytyväinen,elämänlaatu kohentui huomattavasti. Ja rautoihin tottui nopeasti,hymyilin enemmän raudat suussa kuin vinoilla hampailla. Kannattaa käydä pyytämässä hinta-arvio. Niin ja eihän tuo kerralla maksettavaksi tule vaan aina tipoittain oikojakäyntien yhteydessä.
Oralilla helsingissä maksoi n.5000e 1.5v pidin ylhäällä ja alhaalla. Todella tyytyväinen hoitoon. Sattui mutta mitä sitten. Suosittelen lämpimästi.
Noin 5000€ , raudat purentavirheestä aiheutuvien niskakipujen takia. Sekä ylä- että alahampaat, hoidon kesto noin 2 vuotta. Rautoja kiristettäessä särkee, mutta hoituu kipulääkkeillä. Suosittelen.
mulla ylä ja alahampaissa raudat, kaikkineen maksoi 4000e. tohon kuuluu ihan kaikki, röntgen, muotit, koko helahoito. paikassa jossa kävin oli kiinteä hinta kojeille ja se kuuluu tuohon summaan. hoitoaika arvio oli 2v mutta 1.5v valmis. hampaat on kipeät aina alussa kun kiristetään ja jos rautoihin jää joku osa raapimaan poskia. mutta kipu kestää kiristyksen jälkeen vaan muutaman päivän. loppukuun aikana rautoja ei edes huomaa ellei ole niitä pistäviä osia jäänyt. ne pitää heti käydä lyhentämässä koska harvemmin niiden kohtalla raapiminen loppuu itsestään. mielestäni kannatti koko hoito.
Yksityinen oikomishoito. En ole katunut. Lopputulos pysyy rententiokaarilla, joihin tottuu täysin. Hintaa en muista koska hoidosta jo aikaa.
Onko keltään oiottu syväpurentaa aikuisena
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:43"]
Yksityinen oikomishoito. En ole katunut. Lopputulos pysyy rententiokaarilla, joihin tottuu täysin. Hintaa en muista koska hoidosta jo aikaa.
[/quote]mitä jätetäänkö sinne joku kaari pysyvästi
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:43"]
[/quote]mitä jätetäänkö sinne joku kaari pysyvästi
[/quote]
Se on siellä hampaiden takana, ei tunnu, eikä näy, todella ohutta materiaalia. Itsellä ollut jo 15 vuotta, enkä edes muistanut koko juttua kunnes luin tämän keskustelun.
Vanhempana ei kovin kivuliasta. Hampaitani on oiottu kolme kertaa ja nyt vihdoin purenta on hyvä. Pari vuotta meni rautojen kanssa. Ei tullut päänsärkyä. Nuorena vaivasi limakavojen haavaumat eli aftat, mutta vanhempana ei jostain syystä tullut aftoja ja siksi olikin helpompaa. Suosittelen. Maksoi pari tonnia.
Minä otin kolmekymppisenä, mitä olen siitä asti katunut. Yksityinen oikoja teki nimittäin hampaistani paljon rumemmat kuin ennen :( Lisäksi hampaita oli lähes mahdoton puhdistaa hyvin kun raudat oli suussa ja sain lähes joka hammasväliin reikiä.
Mulla myös se retentiolanka häiritsi pahasti. Poistatin sen muutaman kk jälkeen laitosta, pääosin siitä syystä että tajusin että hampaani oli ennen oikomista paremman näköiset kuin jälkeen. Mutta ei ole mulla valitettavasti yhtään tapahtunut palautumista vanhaan :( Mulla siis jotenkin oiottiin hampaat ulkonevammiksi edestä, mikä on paljon kauheamman näköistä kuin ennen vähän kärjistään limittäin olleet hampaat.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:36"]
mitä maksoi ja oliko hoito pitkä ja kivulias? Aion oiottaa hamapaani - 14-vuotiaana hoito jäi kesken, kun en enää jaksanut kipua ja kaikkea. Nyt 40-vuotiaana, kun naama rupsahtaa, alkavat vinot hampaat häiritä. Kaikki kokemukset tervetulleita, kiitos!
[/quote]
Jännä että joku ajattelee näin päin. Minua häiritsi nuorempana vinot hampaat, koska ne tuntui pilaavan muuten ihan ok naaman. Nyt kun on 41 ikää, ja muukin naama on jo rypistynyt ja roikahtanut, niin ei niillä hampailla enää mitään väliä ole. Vaikka olisi kuinka kauniit hampaat niin ihan sama, ruma vanha ämmä olen silti.
UP