Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko katsoneet Harjunpää-sarjaa?

Vierailija
20.02.2022 |

Näkyy c-morella ja vissiin myös maikkarilla. Mitä mieltä? En oo katsonut vielä kaikkia jaksoja mutta kahden ekan perusteella olin positiivisesti yllättynyt. Odotin Koskisen ja Hautalehdon kloonia tai sen yritystä, mutta on kyllä omanlaisensa. Hiukan rosoinen mutta kiinnostava.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alleviivattiin kyllä kaikkein eniten sitä, että luksuselämän ja helpon elämän saa vain hämärähommilla, rikollisella toiminnalla tai harmaalla alueella olevalla toiminnalla. Nämä ihmiset ovat sitten ylimielisiä, tylyjä ja leuhkoja. Sitten nämä poliisit ja muutkin rehellistä työtä tekevät ovat sitten ahkeria ja oikeamielisiä, mutta niin alipalkattuja ilman mahdollisuutta helppoon luksuselämään. Helpon luksuselämän tavoittelu houkuttaa myös oikeudenmukaista poliisia ja oikealla tiellä pysyminen on vaikeaa. Tätä samaa viestiä oli muuten Kansan vihollisessakin.

Vierailija
22/33 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä alleviivattiin kyllä kaikkein eniten sitä, että luksuselämän ja helpon elämän saa vain hämärähommilla, rikollisella toiminnalla tai harmaalla alueella olevalla toiminnalla. Nämä ihmiset ovat sitten ylimielisiä, tylyjä ja leuhkoja. Sitten nämä poliisit ja muutkin rehellistä työtä tekevät ovat sitten ahkeria ja oikeamielisiä, mutta niin alipalkattuja ilman mahdollisuutta helppoon luksuselämään. Helpon luksuselämän tavoittelu houkuttaa myös oikeudenmukaista poliisia ja oikealla tiellä pysyminen on vaikeaa. Tätä samaa viestiä oli muuten Kansan vihollisessakin.

En ole katsonut sarjaa, enkä lukenut kirjoja, mutta tiedän konseptin. Onko kyse alkuperäiskirjojen aiheista? Eikös ne kirjat ole kirjoitettu 80-luvulla? Joku tuossa kirjoitti ettei hahmot ainakaan ole samanlaisia, mutta onko tarinat samoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kohta sarjassa oli kun umpiväsynyt töistä kotiin matkalla ollut Harjunpää näytti junassa lipuntarkastajalle poliisikorttia.

Vierailija
24/33 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näyttelee Lehikoisen rouvaa?

Vierailija
25/33 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huonoin sarja mitä ikinöön on tehty. Niin kökköä dialogia

Vierailija
26/33 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotin suuria tältä sarjalta mutta kaikki Harjunpää - kirjat lukeneena olen pettynyt pahasti siitä että kirjan maailmaa ei ole saatu siirrettyä tähän sarjaan. Kirjat on synkkiä ja lohduttomia. Myös Elisa on aivan erilainen, liian rempseä. Kirjoissa Elisa on hillitty ja hieman alakuloinen. Nämä epäkohdat harmittaa.

No harmi jos noin. Minäkin olen lukenut harjunpää kirjoja. Tuo sarja on tullut jotenkin "väärään" aikaan niin olen missannut alun enkä ala kesken katsomaan. Nuohan uusitaan moneen kertaan niin pitää yrittää sitten alusta. 

Vierailija
27/33 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella! Kuten myös Koskisesta ja Hautalehdosta. Kirjoina taas en ole tykännyt Harjunpäistä, mutta Koskisista ja Hautalehdosta olen. Olen dekkari-fani, yleensä en katso mitään telkkarista, mutta nämä dekkarit ovat poikkeus.

Vierailija
28/33 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kova Harjunpää-kirjojen fani ja onhan tämä sarja siihen nähden laimea. Pääosanäyttelijä on kyllä ihan jees Harjunpääksi, sopivan rauhallinen kuten kirjoissa. Temonenkin on ihan ookoo, tosin eipä hänellä hirveästi ole mitään erityisempiä monologeja. Joku kuitenkin tökkii näissä suomalaisissa sarjoissa.. en tiedä mikä se on. Jotenkin ehkä se kotikutoisuus on liian näkyvää ja esim ruotsalaisiin sarjoihin verrattuna tuntuu aina amatöörimäiselta. Tosin se voi olla, että tutut näyttelijät jotenkin häiritsee, piirit on Suomessa niin pienet. 

Vierailija
29/33 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso sarjoja, jotka ovat näkemättä p*skaa.

Vierailija
30/33 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut sarjaa, enkä lukenut kirjoja, mutta tiedän konseptin. Onko kyse alkuperäiskirjojen aiheista? Eikös ne kirjat ole kirjoitettu 80-luvulla? Joku tuossa kirjoitti ettei hahmot ainakaan ole samanlaisia, mutta onko tarinat samoja?

Esim Harjunpää ja poliisin poika on kirjoitettu 80-luvun alkupuolella. Kirja on hyvä ja vaaralliset nuoret kuvattu siinä uskottavan ahdistavasti, mutta tässä sarjassa hahmot jää täysin pinnallisiksi ja dialogi on harrastelijamaisen kökköä. 

Vierailija
31/33 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa joka sarjassa, nais ja mieskyttä parina, päälliköllä alkoholiongelma.

Vierailija
32/33 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siis nyt taas joku uusi versio Harjunpäätä?

Kuinkahan mones Harjunpää sarja tämä oikein on? Itse muistan sen kasarin ruotsinkielisen sarjan parhaiten. Åke Lindmanin ohjaama taisi olla, ei oikein kolahtanut. Sen jälkeenkin on ainakin pari Harjunpää sarjaa tehty ja jos jälleen on tehty uusi, niin tämä olis vissiin jo ainakin neljäs. Niin ja noiden lisäksi on tehty ainakin yksi, vai kaksi elokuvaakin ja muutama radiokuunnelmakin. Mikä siinä Joensuun Harjunpäässä oikein on niin erinoimaista, että siitä täytyy noin moneen kertaan tv-sarjoja ja elokuvia tehdä?

Minusta Kirstilän Hanhivaara-sarja oli paljon parempi, kuin Joensuun Harjunpäät. Tosin Kirstilän dekkarit olen lähes kaikki lukenut, Joensuun Harjunpäitä vain tv-sarjoina katsonut ja kuunelmina kuunnellut. Toki Hanhivaarat oli dekkareita ja Harjunpäät poliisiromaaneita, eli genre hieman eri, mutta kuitenkin.

Vierailija
33/33 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iskenyt yhtään. Mielestäni pääosanesittäjä on liian hajuton ja mauton. Ei mitään särmää äijässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi